تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803279414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد معاونت صادرات در سطح رياست جمهوري الزاميست / بررسي فروش نفت در بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۸ب.ظ)
ايجاد معاونت صادرات در سطح رياست جمهوري الزاميست / بررسي فروش نفت در بخش خصوصي موج - درحاليکه عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي براي گسترش صادرات در کشور ايجاد معاونت صادرات در حوزه رياست جمهوري را پيشنهاد داد، رييس هيات مديره اين اتحاديه از بررسي فروش نفت توسط بخش خصوصي خبر داد.
فرزان گلچين رييس هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي با بيان اينکه در پساتحريم چهره شرکت هاي بخش خصوصي تغييراتي را شاهد خواهد بود، گفت: ما ضمن پيگيري مطالبات باتوجه به شرايط جديدي که پس از هفت يا هشت سال تحريم سخت ايجاد مي شود، درها باز شده و رقبايي از خارج به عنوان مهمان وارد کشور مي شوند بنابراين در بخش توليد داخل قطعا بايد در زمينه کيفيت اصلاحاتي داشته باشيم.
وي افزود: باوجود اينکه در دوران تحريم زحمات هاي زيادي چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي انجام گرفته است اما اگر امکان تغييرات طراحي در جهت افزايش کيفيت وجود دارد بايد انجام شود وگرنه بخش خصوصي از چرخه حذف مي شوند و از طرفي تاجاييکه بشود بايد به اعضا تعليمات دهيم تا با استانداردها تطابق پيدا کنند.

* بررسي فروش نفت در بخش خصوصي
رييس هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي با اشاره به حضور پربارتر در همايش ها، سمينارها و کنگره هاي بين المللي در پساتحريم اظهار کرد: نخستين سميناري که اتحاديه در جهت برگزاري آن مشارکت مي کند، در خصوص اقتصاد مقاومتي است که آن تطبيقي است از تلاش خارجي و داخلي که بايد با نگاه درون در جهت افزايش کيفيت و نگاه خارجي با مفهموم پرهيز از شتابزدگي در انتخاب بهترين ها به آن پرداخته شود.
گلچين با اشاره به کاهش تحريم ها به مرور زمان گفت: تحريم ها روز به روز و هفته به هفته کم مي شود اما بنايد تصور کنيم که اگر امروز تحريمي لغو شد از فردا مي توانيم آنرا لمس کنيم چون هرکدام که مرحله اجرا گذاشته مي شود دو تا سه ماه چشيدن طعم آن زمان مي برد.
وي نقل و انتقال پول را در بخش بين الملل بهتر از گذشته توصيف کرد و اظهار کرد: البته در بخشي از کشورهاي همسايه جنوبي ما تحريم هاي جديدي وضع شده است چرا که اين دوستان نمي خواهند توافقات در مسير سالمي حرکت کند.
رييس هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي در مورد فروش نفت خام توسط بخش خصوصي گفت: همکاران گذشته ما در شکل هاي مختلف اين موضوع را از حاکميت طلب کردند که ضمن احترام به تصميمات گذشتگان از نظر ما اين موضوع زياد نتوانسته است که عملياتي شود هرچند که کنرسيومي از درون اتحاديه پيرامون فروش نفت بيرون آمده است که ساختار خوبي دارد اما اينکه چطور پيش رود بحث زياد است که ما خودمان آنرا دقيق نمي دانيم.
وي ادامه داد: بنابراين گرفتن امتياز و تخفيف در اين حوزه بايد بر اساس منافع ملي باشد و با همفکري داخلي به روشي مطلوبي بايد برسيم که در اينصورت در مراحل بعدي آنرا اعلام مي کنيم.

* نرخ خوراک ديگر مزيت پتروشيمي ها نيست
مهدي شريفي نيک نفس عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي با اشاره به موانع موجود در بحث صادرات گفت: لغو ماليات از صادرات، تعيين تکليف نرخ ارز، تقويت صندوق حمايت از صادرات، افزايش و حمايت از بيمه هاي صادراتي، ارتقاي نهادهاي مترقي صادرات از الزامات موجود در توسعه صادرات محسوب مي شود.
وي افزود: ارتقاي نهادههاي حمايت از صادرات در اين ميان يکي از اصلي ترين الزامات توسعه صادرات در کشور محسوب مي شود در همين راستا پيشنهاد مي شود با ايجاد معاونت صادرات در دولت مرکزي شروع به کار کند تا هماهنگي هاي لازم در زمينه صادرات را انجام دهد و در جهت حذف اقدامات نهادهاي موازي موجود در اين زمينه گام بردارد.
شريفي نيک نفس همچنين حمايت از بازرگانان خوشنام را از ديگر الزامات توسعه در کشور دانست و اظهار کرد: بازرگانان خوشنامي که در حوزه صادرات مشغول به فعاليت هستند مي توانند به عنوان سربازان جبهه اقتصادي در جهت بدست آوردن بازارهاي جديد حرکت کنند.
عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي انضباط مالي دولت را لازم دانست و تصريح کرد: دولت بايد با پرداخت بدهي خود به بخش خصوصي در جهت تقويت صادرات حرکت کند.
شريفي نيک نفس همچنين خصوصي سازي بخش دولتي را اجتناب پذير دانست و گفت: صندوق هاي بازنشستگي و سازمان هاي سرمايه گذاري بايد قطعا سهامشان را به بخش خصوصي که توانايي مالي وفني خوبي دارند واگذار شود.
وي در مورد مشکلات انتقال پول ميان کشورها افزود: کماکان همچون سابق به صورت روان و با ملاحضات خود درحال کار و جابه جايي پول هستيم.
عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي در مورد نرخ خوراک پتروشيمي ها گفت: مصوبه مجلس در اين مورد موافقان و مخالفاني را دارد ولي اينکه بتوان نرخ را تثبيت کرد از اهميت بيشتري برخوردار است. ضمن اينکه نرخ خوراک فقط در چند سال آينده مزيت محسوب مي شود چراکه پتروشيمي ها با افزايش فناوري و بالابردن بهره وري ها به سمتي حرکت مي کنند که مزيت نرخ خوراک کم کم به آخر صف مي رود.
شريفي نيک نفس با اشاره به الزام پتروشيمي هاي داخلي به افزايش نرخ بهره وري اظهار کرد: بايد با سرمايه گذاري بر روي فناوري هاي نوين بهره وري خود را بالا ببريم باتوجه به اينکه نرخ خوراک اکنون ديگر يک مزيت صرف نيست و اين مزيت بدين ترتيب قابل مخاطره است چراکه اگر بهره وري نکنيم قدرت خود را در اين حوزه از دست مي دهيم.

* لغو بخشنامه هاي بازدارنده صادرات
مهدي اسپندياري ديگر عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي با بيان اينکه هرچه واردات محدودتر شود، توان صادرات بالا مي رود، گفت: همانطور که قبلا مهندس زنگنه نسبت به آن تاکيد داشته در بخش فراورده هاي نفتي بايد از خام فروشي جلوگيري کنيم و در بخش شرکت هاي توليدي و پتروشيمي ها با افزايش ارزش افزوده به سمت صادرات رويم چراکه ما امکانات توليدي خوبي همچون نيروي انساني داريم و طي اين سال ها پتروشيمي ها در کشور فعال بوده اند.
وي افزود: يکي از راه هاي برداشتن موانع صادرات لغو بخشنامه هاي بازدارنده و اعتماد به بازرگانان خوشنام است و بايد از اين طريق صادرات را راحتتر کنيم.
عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي با اشاره به 350 عضو اين اتحاديه اظهار کرد: در اين راه ما کاملا در خدمت دولت هستم چراکه کاري جز اين نمي توانيم انجام دهيم.

* بازار بين المللي آشفته است
سيدحميد حسيني ديگر عضو هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي در زمينه نرخ خوراک پتروشيمي ها اظهار کرد: عده اي معتقدند که نرخ خوراکي که هم اکنون دولت به پتروشيمي ها مي دهد نوعي يارانه است اما بايد توجه کنيم که در سال 9ميليارد مترمکعب گاز در پتروشيمي هاي سراسر کشور مصرف مي شود که اگر بر اساس نرخ صادراتي گاز به ترکيه محاسبه کنيم بيشتر از 2 ميليارد و 700 ميليون دلار نمي شود ضمن اينکه اگر 5 ميليارد ليتر خوراک مايع بخش ديگر پتروشيمي ها را به آن اضافه کنيم در مجموع 7 تا 8 ميليارد دلار کل خوراک پتروشيمي ها در سال مي شود که اين در مقابل 20 ميليارد دلار ارزش افزوده ايجاد شده توسط پتروشيمي ها نشان از اقتصادي بودن اين چرخه دارد.
وي افزود: البته هم اکنون هر BTU گاز در اروپا سه دلار قيمت دارد و در اروپا 8 دلار و قرارداد صادرات گاز ما به ترکيه بر اساس نرخ اروپا و در شرايطي خاص منعقد شده است که ترکيه به آن انتقاداتي را دارد و به همين دليل است که باوجود نياز به گاز حاضر به افزايش حجم واردات گاز از ايران نيست. بنابراين باتوجه به نرخ گاز در منطقه ما نبايد در خصوص خوراک پتروشيمي ها ملاک را قيمت اروپا قرار داهيم.
حسيني با اشاره به ضرورت يافتن بازارهاي جديد در بخش پتروشيمي تصريح کرد: باتوجه به توليدات آمريکا و همچنين طرح هاي جديدي که چين به دنبال آنهاست، نياز است که مسيرهاي صادراتي خود را تغيير دهيم.
عضو اتحاديه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشيمي شرايط فعلي بازار بين الملل را آشفته ارزيابي کرد و گفت: کل اقتصاد اروپا که به دليل بدهي يونان دستخوش تغييرات شد به دليل بدهي 100ميليارد دلاري يونان بود اين درحاليست که در روزهاي اخير بازار سرمايه چين شاهد کاهش 3000 ميليارد دلاري بوده است که عده اي از کارشناسان معتقدند که جنگ ميان چين و آمريکا شروع شده است.
وي همچنين از تصويب کليات اساسنامه شرکت ملي نفت در مجلس خبر داد و اضافه کرد: اگر اين مصوبه در مجلس نهايي شود شرکت ملي نفت محدودتر از گذشته شده است بطوريکه وظايف اين شرکت در حوزه بالادستي و فروش فراورده هاي نفتي تعريف شده است و بخش پايين دستي به شرکت هاي خصوصي واگذار شده است و شرکت ملي نفت اجازه حضور در آنها را نخواهد داشت.
حسيني با اظهار اميدواري نسبت به تصويب نهايي اساسنامه شرکت ملي نفت در مجلس گفت: با تصويب شدن اين اساسنامه ره براي بخش خصوصي به حوزه هاي پايين دستي نفت و گاز باز مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن