تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805826025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷۰ بازرگان خارجي براي تجارت فرش به ايران مي‌آيند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۵۴ب.ظ)
رئيس مرکز ملي: ۷۰ بازرگان خارجي براي تجارت فرش به ايران مي‌آيند موج-رئيس مرکز ملي فرش ايران گفت: اگرچه صادرات فرش ايران در ۴ماه نخست امسال کاهش داشته، اما ۷۰ بازرگان خارجي هفته آينده براي تجارت فرش به ايران مي‌آيند و نيمه دوم سال نيز ميزبان فعالان حوزه فرش آمريکا در ايران خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد کارگر پيش از ظهر امروز در نشست خبري بيست و چهارمين نمايشگاه فرش دستباف ايران، اظهار داشت: امسال با توجه به لغو تحريم‌ها فضاي برگزاري نمايشگاه فرش دستباف کمي با سال‌هاي قبل متفاوت خواهد بود؛ چراکه 71 بازرگان خارجي که 54 نفر از آن‌ها غير ايراني و 17 بازرگان ايراني مقيم خارج کشور هستند، در اين نمايشگاه براي پيوند بيشتر با فرش ايراني حضور خواهند يافت.
وي با اشاره به اين که بيست و چهارمين نمايشگاه فرش دستباف از يکم تا 7 شهريور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: 30 هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي در نظرگرفته شده، اما اين بار اجازه ورود واسطه‌ها در اين نمايشگاه داده نشده و ثبت‌نام به صورت آنلاين و هدفمند و تنها براي افرادي که داراي گواهينامه معتبر از صنف‌هاي مرتبط خود هستند، انجام شده است،مضاف بر آنکه از بازرگانان خارجي براي رونق بازار صادراتي فرش به صورت هدفمند دعوت به عمل آمده است.
رئيس مرکز ملي فرش ايران از حضور کشورهايي همچون ژاپن، آذربايجان، پاکستان، امارات، هند، دانمارک، روسيه و آمريکا در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: از هم اکنون رايزني با بازرگانان خارجي از جمله آمريکايي‌ها براي بافت فرش با طرح و نقش مورد نظر آن‌ها بين بافندگان آغاز شده و فکر مي‌کنيم. علي‌رغم کاهش صادرات فرش طي 4ماه گذشته مانند ديگر کالاهاي صادراتي از ابتداي سال 2016 اين کالاي غيرنفتي جهش دو چنداني را در صادرات تجربه کند چرا که اغلب بازرگانان منتظر هستند تا با لغو تحريم و کاهش هزينه‌هاي صادراتي مبادرت به اين کار کنند.
کارگر همچنين به آمار صادرات فرش طي يکي دو سال اخير در کشور اشاره کرد و گفت:‌ اگر چه در سه سال اخير اين حوزه با دشواري‌هاي زيادي مواجه بوده که کاهش عدد صادراتي فرش تا قبل از سال 93، از مصداق‌هاي اين موضوع است، اما در سال 93 شاهد صادرات 330 ميليون دلاري فرش به وزن 5 هزار و 100 تن بوديم، در حالي که اين رقم در سال 92، 314 ميليون دلار بود و اميدواريم در آينده‌اي نزديک به رقم 500 ميليون دلار برسد.
پرداخت يارانه نقدي به روستائيان و تورم دو عامل مؤثر بر کاهش صادرات فرش
رئيس مرکز ملي فرش ايران به عوامل مؤثر داخلي و خارجي بر کاهش صادرات فرش اشاره کرد و گفت: هدفمندي يارانه‌ها (پرداخت يارانه نقدي به روستائيان) پرداخت نقدينگي مستقيم به قاليبافان، تورم داخلي و بالا رفتن بهاي مواد اوليه فرش از جمله عوامل داخلي و تحريم از عوامل خارجي بر کاهش صادرات فرش برشمرده مي‌شود، البته اشباع شدن برخي بازارهاي صادراتي را نبايد ناديده گرفت و بايد به دنبال بازارهاي متنوع در کشورهاي مختلف بود.

فرش ايراني دوباره زير پاي آمريکايي‌ها پهن مي‌شود
وي همچنين افزايش هزينه بيمه و حمل و نقل بر صادرات فرش مؤثر دانست و گفت:‌ برنامه‌هايي را براي رونق صادرات فرش در دستور کار داريم که نمونه آن حضور يک هيات ترکيبي مشتمل بر بازرگانان، پژوهندگان و نويسندگان حوزه فرش آمريکا است که اصحاب رسانه آمريکايي نيز براي پوشش اين رويداد در نيمه دوم امسال و احتمالاً بهمن در ايران حضور مي‌يابند تا از مراکز و نقاط مختلف توليد فرش ايران بازديد کنند و ما آن را پيوندي دوباره با فرش دستباف ايراني مي‌دانيم.
وي در پاسخ به اين که اين روزها فرش‌هاي ماشيني با طرح و رنگ فرش دستباف تا حدي بازار را به دليل قيمتي پايين‌تر در سبد خانوار ايراني گرفته‌اند، گفت: برخي فکر مي‌کنند فقط فرش‌هاي ريزبافت و ابريشمي چند ده ميليون توماني دستباف محسوب مي‌شود، در حالي که فرش‌هاي پشمين درشت‌بافت ايلاتي نيز زيبايي خاص خود را دارند و خانواده‌هاي ايراني مي‌توانند فرش دستباف را جايگزين فرش ماشيني کنند. مضاف بر آنکه فرش ماشيني معايبي همچون عمر کم و ايجاد آلرژي‌هاي پوستي و تنفسي براي افراد دارد و نمي‌توان به عنوان سرمايه روي آن حساب کرد، در حالي که فرش دستباف پس از سال‌ها استفاده در صورت نگهداري درست مرغوب‌تر مي‌شود و سرمايه به حساب مي‌آيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن