تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821022488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرقت از حساب سازمان‌هاي دولتي وخصوصي با جعل چک


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سرقت از حساب سازمان‌هاي دولتي وخصوصي با جعل چک
افرادي که با استفاده از جعل‌ چک پول‌هاي شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي و خصوصي توانسته بودند، بيش از 200 ميليارد ريال به جيب بزنند، توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.
آفتاب : در پي طرح شکايت هاي متعدد و مشابه مبني بر برداشت غير مجاز از حساب هاي جاري متعلق به دهها شرکت و سازمان خصوصي و دولتي ، پرونده اي در پليس آگاهي تهران بزرگ تشکيل و در اختيار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

 در تحقيقات اوليه مشخص شد که افرادي پس از جعل چک هاي بانکي متعلق به سازمان ها و شرکت هاي مختلف ، با استفاده از اسناد و مدارک شناسايي داراي سابقه سرقت اقدام به برداشت صدها ميليون تومان از حساب هاي بانکي در شعبات مختلف بانکي کرده اند ؛ نکته مشترک در تمامي برداشت از حساب‌ها نيز در آن بود که اصل چک هاي بانکي مجعول ارائه شده به شعبات بانک ، همگي در دسته چک صاحبان چک ها قرار داشته و هنوز از آنها استفاده نشده بود .

در ادامه با شناسايي دهها مالباخته که حساب هاي بانکي همگي آنها به اين شيوه و شگرد مورد برداشت غيرمجاز قرار گرفته بود ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که اين گروه  جاعلان در شعبات مختلف بانک به ويژه شعبات معتبر در مرکز شهر تهران که داراي مشتريان ويژه مانند سازمان ها و يا شرکت هاي معتبر ايراني و خارجي هستند ، حاضر و با به دست آوردن ارکان چک هاي متعلق به مالباختگان اقدام به برداشت از حساب هاي بانکي آنها کرده اند  .

شناسايي و دستگيري

با توجه به گستردگي اقدامات جاعلان حرفه اي ، اقدامات ويژه پليسي براي شناسايي آنها از سوي کارآگاهان اداره سيزدهم آغاز و در چندين ماه تلاش شبانه روزي ، سرانجام يکي از مجرمان سابقه دار و حرفه اي به نام "علي اکبر . ج" ، در شهر بابل شناسايي و دستگير شد .

با دستگيري علي اکبر و اعتراف متهم به سرکردگي گروهي از جاعلان حرفه اي و سابقه دار ، ديگر اعضاي گروه ( مجموعا 6 نفر ) نيز طي چندين مرحله اقدامات پليسي، در شهر بابل دستگير شدند . با دستگيري متهمان و بررسي مستندات مشخص شد اين گروه با دهها هويت مجعول اقدام به افتتاح حساب در شعبات مختلف بانکي و در ادامه وصول چک هاي مجعول کرده اند ؛ به عنوان مثال تنها يکي از متهمان به نام "بهادر" با هويت هاي مختلف اقدام به دهها فقره افتتاح حساب هاي مختلف بانکي و وصول دهها فقره چک هاي بانکي تماما مجعول کرده بود ؛ ديگر اعضاي اين گروه نيز به همين شيوه و شگرد اقدام به افتتاح دهها حساب بانکي در شعبات مختلف بانکي کرده بودند .  

شيوه و شگرد

با اعترافات به دست آمده از متهمان مشخص شد که متهمان در شعبات مختلف بانکي به ويژه در مناطق مرکزي شهر تهران حاضر و افرادي را که قصد وصول چک داشتند ، شناسايي و بدون آنکه اين افراد متوجه شوند با استفاده از گوشي هاي تلفن همراه ، اقدام به فيلمبرداري از روي چک هاي آنها کرده و بدين صورت از اطلاعات اوليه حساب هاي جاري ، موضوع نگارش چک، مهرو امضاء مورد نظر و ... مطلع و در ادامه با اطمينان از موجودي حساب هاي جاري متعلق به شکات اقدام به جعل چک هاي اصيل کرده و در نهايت اقدام به وصول چک هاي مجعول با استفاده از مدارک هويتي سرقتي مي کردند .

به گزارش خراسان، سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتي ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به گستردگي اقدامات مجرمانه اين گروه از متهمان سابقه دار و حرفه اي در سراسر کشور ، تحقيقات در خصوص شناسايي جرايم ارتکابي در سراسر کشور آغاز شده که تاکنون بيش از 300 شاکي در استان هاي مختلف تهران ، البرز ، خوزستان ، قم ، اصفهان ، همدان ، گيلان ، سمنان ، گلستان ، کهگيلويه و بويراحمد ، فارس ، اراک ، مازندران و ... شناسايي شدند که با جمع بندي صورت گرفته و شناسايي اين تعداد از شکات ، تاکنون ارزش پرونده به بيش از20 ميليارد تومان رسيده و تحقيقات براي شناسايي ديگر شکات و مالباختگان همچنان در دستور کار اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد . 




تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن