تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محکوميت جنايت هاي داعش در شهر سرت ليبي توسط سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۶ق.ظ)
محکوميت جنايت هاي داعش در شهر سرت ليبي توسط سازمان ملل موج - نهاد پشتيباني سازمان ملل از سياستمداران ليبي خواست هر چه سريع تر به يک توافق سياسي دست يافته و يک دولت وفاق ملي تشکيل دهند و با همکاري جامعه بين المللي به مقابله با تهديد داعش و چالش هاي ديگر کشور بپردازند.
نهاد پشتيباني سازمان ملل در ليبي با محکوميت شديد حمله هاي گروه تروريستي تکفيري داعش در شهر سرت، تاکيد کرد: امروز زمان آن است که مردم ليبي با تشکيل يک دولت وحدت ملي براي مقابله با چالش هاي کشور و مقابله با معضل گروه تروريستي داعش با هم متحد شوند.
بنا بر اعلام شبکه تلويزيوني الميادين، بر اثر جنايت جديد داعش در شهر سرت ليبي در مرکز اين کشور، 169 نفر کشته شدند که بيشتر اين افراد از وابستگان قبيله الفرجان هستند. داعش 12 نفر را به صليب کشيد و سرهاي اين افراد را از بدنشان جدا کرد.
در بيانيه نهاد پشتيباني سازمان ملل نسبت به حملات به شهر ساحلي سرت، از جمله گزارش هاي بمباران بي وقفه مناطق مسکوني و کشتار اسيران اين گروه تروريستي در مناطقي که از ماه مي در اختيار اين گروه است، ابراز تاسف شده است.
در اين بيانيه آمده است: در زماني که بازيگران کليدي سياسي ليبي براي گفت و گو درباره حل بحران کشور در ژنو گرد هم آمده اند تا پيامي قوي براي وحدت بفرستند، گروه تروريستي داعش قصد خود براي تحميل حکومت وحشت و ترور را نشان داد.
دور اخير گفت و گوهاي سياسي با پشتيباني سازمان ملل در سوئيس برگزار مي شود و نهاد پشتيباني سازمان ملل گزارش داد که شرکت کنندگان اعتقاد راسخ خود مبني بر اين که به جز فرايند گفت و گوها و توافق، هيچ راه جايگزيني براي رسيدن به صلح در ليبي وجود ندارد، را اعلام کردند.
بنا بر گزارش هاي خبري، فوران موج خشونت ها در شهر سرت از سه شنبه گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد که در اين مدت ده ها کشته بر جاي گذاشته است.
اين اتفاقات، هشداري دوباره درباره خطر رو به رشد داعش است و تهديدي که اين گروه براي اتحاد کشور و مردم ليبي از هر قوم و مسلکي که باشند به شمار مي رود. نهاد پشتيباني سازمان ملل تاکيد کرد: اکنون زمان آن است که مردم ليبي اختلاف هاي خود را کنار بگذارند و براي مقابله با معضل داعش به هم بپيوندند.
بنا بر اعلام تابناک دارالافتاي ليبي از مردم اين کشور خواست سلاح به دست گيرند و با داعش مبارزه کنند. در پي تحولات اخير در ليبي، دولت موقت اين کشور از اتحاديه عرب خواست نشست فوق العاده اي را در سطح نمايندگان کشورهاي عربي در اين اتحاديه برگزار کند. هدف از برگزاري اين نشست بررسي درخواست دولت موقت ليبي درباره امکان لغو ممنوعيت ارسال سلاح براي ارتش ليبي و حمايت از دولت اين کشور در نبرد عليه تروريسم است.
نهاد پشتيباني سازمان ملل به درخواست ليبي درباره اقدام سريع براي حفاظت از شهر سرت و مردم آن در برابر داعش و جلوگيري از جنايت ها اشاره کرد و از سياستمداران ليبي خواست به فوريت توافقي سياسي را نهايي کنند و يک دولت وفاق ملي تشکيل دهند و در همکاري با جامعه بين المللي به مقابله با تهديد داعش و چالش هاي ديگر کشور بپردازند.
در ادامه بيانيه، به اقدامات تروريستي مختلف از جمله ربوده شدن و قتل يک شهروند کرواسي در مصر هم محکوم شده و آمده است: تروريسم به يک تهديد منطقه اي تبديل شده و از مرزهاي کشورها گذشته و موجب درد و رنج فراوان مردم شده است.
دلوله حديدان، گزارشگر شبکه الميادين، در گزارشي اعلام کرد: نيروهاي داعش جنايات هولناکي را عليه ساکنان سرت ليبي مرتکب مي شوند. اجساد بدون سر در خيابان ها رها شده اند و مراکز درماني اين شهر به آتش کشيده شده اند، روحانيان اين شهر کشته مي شوند و داعش نام ابومصعب الزرقاوي را براي مسجد منطقه قرطبه سرت انتخاب کرده است.
جنايات داعش در چهار روز گذشته در اين شهر افزايش يافته است. آتش درگيري ها در سرت زماني آغاز شد که داعش، خالد بن رجب، يکي از شيوخ سلفي ليبي و امام مسجد قرطبه، که از وابستگان به قبيله الفرجان است را ترور کرد.
ترور وي باعث قيام جوانان اين قبيله عليه داعش شد. جوانان سرت، نيروهاي گروه تروريستي داعش را در مقر ساختمان هاي دولتي اين شهر محاصره کردند. در درگيري هاي ميان دو طرف از سلاح هاي گوناگون و سنگين استفاده شده است. نيروهاي داعش در منطقه موسوم به منطقه سوم سرت که بيشتر وابستگان قبيله الفرجان در اين منطقه زندگي مي کنند، عمليات انتقامجويانه گسترده اي به راه انداختند.
گروه موسوم به انصار الشريعه که با داعش بيعت کرده نيز به ساکنان اين منطقه هشدار داد که همه را به صليب خواهد کشيد و خانه هاي آنان را ويران خواهد کرد. وزارت دفاع دولت نجات ليبي از انقلابيون و نيروهاي وابسته به خود خواست در سرت با تروريست هاي داعش مقابله کنند و غيرنظاميان اين شهر را نجات دهند. شمار زيادي از ساکنان شرق و غرب سرت در حال خروج از اين شهر هستند.
جنگنده هاي وابسته به دولت ليبي نيز در طرابلس مواضع داعش را در منطقه الزعفران در غرب سرت هدف قرار دادند. داعش در سه ماه گذشته به نيروي حاکم اصلي در شهر سرت ليبي تبديل شده است. نيروهاي وابسته به گروه فجر ليبي از اين شهر خارج شدند و ارتش اين کشور نيز مشغول درگيري با عناصر مسلح در شهر بنغازي است.
اين وضع باعث پيشروي داعش در بخش شرقي ليبي شده است. مقامات ليبي از جامعه بين المللي مي خواهند به اقدامات داعش در ليبي مانند اقدامات اين گروه در سوريه و کشورهاي ديگر توجه داشته باشد. دولت ليبي مستقر در طبرق از اتحاديه عرب خواست نشست فوق العاده اي را براي بررسي جنايت هاي گروه تروريستي تکفيري داعش و امکان لغو ممنوعيت ارسال سلاح براي ارتش ليبي برگزار کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن