تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803697286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 17 درصدي خريد تضميني گندم مازاد بر نياز کشاورزان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۵۱ق.ظ)
رشد 17 درصدي خريد تضميني گندم مازاد بر نياز کشاورزان موج - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي گفت: استان کرمانشاه به عنوان يکي از استان‌هاي مستعد براي گسترش کشت پاييزه چغندرقند انتخاب شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس کشاورز در نشست با مديران بخش کشاورزي و کارخانه‌هاي قند استان کرمانشاه، اظهار داشت: يکي از برنامه‌هاي جدي بخش کشاورزي صرفه‌جويي در مصرف آب است و به همين منظور از سال گذشته به دنبال گسترش کشت چغندرقند به صورت پاييزه به دليل نياز آبي کمتر نسبت به کشت بهاره هستيم.
وي خاطرنشان کرد: يکي از مزاياي کشت پاييزه چغندرقند، نياز آبي کمتر نسبت به کشت بهاره است؛ زيرا از نزولات جوي بيشتري بهره برده مي‌شود و عملکرد آن نيز نسبت به کشت بهاره بهتر است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي با تاکيد بر انجام دو کشت بهاره و پاييزه در کشور، خاطرنشان ساخت: وجود کشت بهاره و پاييزه در مناطق مختلف کشور اجازه مي‌دهد تا کارخانه‌ها در دو فصل کار کنند، بنابراين براي کارخانه‌ها نيز مقرون به صرفه خواهد بود.
به گفته وي، کارخانه قند اگر صد روز کمتر کار کند دچار زيان اقتصادي مي‌شود به همين دليل کشت پاييزه چغندرقند اين زيان را جبران مي‌کند.
کشاورز يادآور شد: يکي از استان‌هايي که براي کشت پاييزه چغندرقند در نظر گرفته شده، استان کرمانشاه است و در سال گذشته، کشت چغندر قند پاييزه در اين استان به صورت پايلوت آغاز و نتيجه خوبي نيز حاصل شده است.
وي گفت: در سال جاري نشستي با همکارانمان در وزارت جهاد کشاورزي، مديران سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، کارخانجات قند و سنديکاي اين کارخانه‌ها داشتيم که در اين نشست، تفاهم شد کشت چغندرقند پاييزه استان از مهر آغاز و همچنين برنامه‌ريزي شد که ميزان کشتي که با مشارکت، حمايت و امکانات هر کارخانه انجام مي‌شود، مشخص شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي با بيان اين که استان کرمانشاه به خصوص غرب استان که از مناطق گرمسيري است، براي کشت پاييزه چغندرقند مساعد و مناسب است، گفت: با توجه به شرايط اقليمي اين مناطق و وجود کشاورزان سخت‌کوش و کارشناسان توانمند جهاد کشاورزي، کشت پاييزه اين محصول انجام خواهد شد.
وي با اشاره به رشد گياه چغندرقند در شرايط کم‌تنش در کشت پاييزه و بهاره يادآور شد: اين محصول در استان کرمانشاه عملکرد بالاتري داشته و درجه حرارت در فصل پاييز کم مي‌شود که مساعد رشد اين گياه هست.
کشاورز خاطرنشان کرد: مهم‌ترين پروژه توسعه منابع آب‌هاي مرزي که همان سامانه گرمسيري است مساحت زيادي از استان کرمانشاه را تحت آبياري قرار خواهد داد که در الگوي کشت آينده از اين مناطق براي کشت چغندرقند پاييزه استفاده خواهد شد.
در اين نشست، علي‌اشرف منصوري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، از کشت پاييزه چغندرقند در سطح 500 تا 700 هکتار از اراضي استان کرمانشاه در سال جاري خبر داد.
منصوري با اشاره به اين که در استان حدود 11 هزار و 500 هکتار کشت بهاره چغندرقند داريم، تصريح کرد: با توجه به کاهش منابع آب‌هاي زيرزميني و سطحي در مناطق سرد و معتدل استان بنا داريم مقداري از اين سطح کشت چغندرقند را به مناطق گرمسيري و در فصل پاييز ببريم تا بتوانيم از ظرفيت نزولات جوي و منابع آب سطحي اين مناطق به درستي استفاده کنيم.
وي افزود: از طرف وزارت جهاد کشاورزي استان کرمانشاه به عنوان پايلوت کشت چغندرقند پاييزه انتخاب شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه با مشکل بحران آبي مواجه‌ايم و سياست ما بايد به سمت ترويج کشت محصولات پاييزه باشد تا بتوان بيشتر از نزولات جوي براي آبياري اين محصولات بهره‌برداري کرد.
وي تصريح کرد: کشاورزاني که تمايل به کشت پاييزه چغندرقند دارند به مراکز خدمات جهاد کشاورزي در شهرستان‌ها مراجعه کنند تا راهنمايي‌هاي لازم به آن‌ها صورت گيرد.
منصوري با اشاره به اين که دو منطقه براي کشت پاييزه چغندرقند در نظر گرفته شده، گفت: يکي از اين مناطق دشت ديره شهرستان گيلان غرب و ديگري دشت ذهاب در شهرستان سرپل ذهاب است که از نظر آب و خاک مستعد بوده و ما به عنوان پايلوت استاني آن‌ها را براي کشت پاييزه انتخاب کرده‌ايم.
وي افزود: کارخانجات استان کرمانشاه هم اعلام آمادگي کرده‌اند تا با کشاورزان استان قرار داد بسته و به صورت تضميني و با قيمت مناسبي که از طريق جهاد کشاورزي اعلام مي‌شود محصول کشاورزان را خريداري کنند.

رشد 17 درصد خريد گندم در کشور
بنا بر اين گزارش، کشاورز معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزي در ديدار با استاندار کرمانشاه، گفت: تاکنون 7 ميليون و پانصد هزار تن گندم از کشاورزان خريداري شده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 17 درصد رشد برخوردار است و پيش‌بيني مي‌شود که گندم خريداري شده به 8 ميليون و 500 هزار تن برسد.
وي با بيان اين که در سال گذشته، بالاترين توليد شکر در تاريخ کشور را داشته‌ايم، افزود: امسال براي کشت پاييزه چغندر برنامه‌هاي ويژه‌اي طراحي کرده‌ايم و اين موضوع به جهت کاهش مصرف آب در توليدات و محصولات کشاورزي است.
وي افزود: با جديت در راستاي حمايت و تشويق و فراهم کردن شرايط لازم براي کشاورزان گام برمي‌داريم.
در اين ديدار، ابراهيم رضايي بابادي استاندار کرمانشاه گفت: در بخش کشاورزي نيازمند حرکت‌ها و برنامه‌هاي جديد هستيم.
وي اظهار داشت: براي پيشرفت بيشتر و افزون‌تر بخش کشاورزي استفاده از تکنولوژي‌هاي روز و فن‌آوري‌هاي نوين ضروري است.
استاندار کرمانشاه با بيان اين که اين استان در بخش کشاورزي داراي مزيت‌ها و توانمندي‌هاي ويژه است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ريزي تلاش مي‌شود اين مزيت‌ها به فعليت تبديل شوند.
وي همچنين توسعه شهرک‌هاي کشاورزي را اقدامي ارزشمند و مهم عنوان کرد و گفت: اين کار منجر به نظم‌دهي در سيستم‌هاي کشاورزي و همچنين اشتغال و رونق در اين بخش خواهد شد.
رضايي همچنين بر جايگزين کردن کشت‌هاي پرمصرف آب در حوزه کشاورزي تاکيد کرد و گفت: در استان برنامه‌هاي خوبي براي کشت محصولات پاييزه تدوين شده است.
وي بيان داشت: هر اعتبار و هزينه‌اي که صورت مي‌گيرد بايد توليد و فعاليت را به دنبال داشته باشد و ما در استان تلاش داريم تا با مشارکت مردم و بخش خصوصي کارها دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن