تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816880970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زلزله جواد آباد ورامین 22 مرداد 94


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


زلزله جواد آباد ورامین 22 مرداد 94 وبلاگ > زارع، مهدی - زلزله هایی در 22 و 23 مرداد 94 در محدوده جواد آیاد ورامین رخ داد . نزدیکی به تهران موجب توجه بیشتر به این زلزله ها شد.

1- زلزله با بزرگاي ٤.١ زلزله كوچكي است ولي نزديكي كانون به تهران (٦٤ كيلومتري جنوب شرق تهران)، و قرار داشتن كانون زلزله در منطقه ورامين (كه ديشب متوجه شدم حدود ٧٠٠ هزار نفر در آن ساكنند) و همچنين تشكيل يك خوشه لرزه اي cluster روي گسل پيشوا كه "مي تواند"مقدمه رخداد مهمتري روي همين گسل باشد، اهميت اين زلزله كوچك را براي توجه در وسايل ارتباط جمعي نشان مي دهد. بنابراين قطعا در تهران بايد به آن توجه كرد و در سطح كشور نيز مي توان از درسهايش آموخت.
٢- شرايط بحران از نظر شرايط اجتماعي هنگامي رخ مي دهد كه زلزله موجب خسارتي شود كه ظرفيتهاي جامعه اي در پيرامون كانون زندگي مي كنند تحمل چنين اتفاقي را نداشته باشد (زلزله با بزرگاي ٥ به بالا در جوامع آسيب پذير و پرجمعيت مي توانند چنين شرايطي ايجاد كند). ٣- در محدوده شهر جواد آباد حدود ٢٠ هزار نفر زدگي مي كنند. جمعیت محدوده شهرستان ورامین حدود 450 هزار نفر و ساکنان افغان در این محدوده حدود 300 هزار نفر - در جنوب شرق تهران -برآورد می شوند. جمعیتی که در چهار شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت زندگی می کنند حدود یک میلیون نفر برآورد می شود. زلزله ای با بزرگاي حداكثر توان لرزه زايي گسل پيشوا (حدود
٦ تا ٦.٥) در همان محدوده كانوني رخداد شامگاه پنج شنبه ٢٢ مرداد ٩٤ می توان موجب آسیبی گسترده شود. ضمنا به توان لرزه زایی گسلهای دیگر در همین محدوده مانند گسلهای ایوانکی، قرچک و کهریزک نیز توجه نمود. 
٤- اطلاع رساني حادثه در هر رخدادي سانحه طبيعي (كه ممكن است به بحران منجر شده باشد يا نشده باشد) مي تواند در جهت ارتقا آگاهي مردم و آمادسازي مديران كمك كند. در شرايط بحران تدابير متناسب با بحران بر اين اطلاع رساني بايد حاكم شود. خوشبختانه رخداد جواد آباد منجر به شرايط بحراني نشد و بيشتر در جهت آگاهي و ارزيابي آمادگي در شرايط موجود كمك كرد.
٥- باور و تصوير و تصوري كه بسياري از مردم و مديران از شرايط سوانح طبيعي ، رخدادي "غير مترقبه" است كه مي توان (و بايد) با آن "مقابله" كرد، و پس از رخدادنيز موضوع را مي توان (و بايد) سريعا "جمع كرد". در حالي كه اولا سوانح طبيعي غير مترقبه نيستند (همه را مي توان از پيش مطالعه كرد). در ثاني رويكرد امروزي به سوانح طبيعي عمدتا "پيشگيرانه" است (نه مقابله) و دست آخر، بسياري از رخداد تا تا مدتها بعد از رويدادشان (حتي هنگامي كه اعلام مي شود كه موضوع "جمع شده است") داراي تبعات مختلفي هستند، (تبعات رواني و اجتماعي زلزله بم همچنان در شهر بم ادامه دارد).    6 - توجه به رخداد های تاریخی و داده های مطالعات دیرینه لرزه شناسی و باستان شناسی  می تواند به شناخت بهتر خطر زلزله کمک فراوان کند. گسل پیشوا ورامین با رخداد زمینلرزه 1384 میلادی در ورامین و ری شناخته می شود. اینکه در دهه یا سده گذشته زلزله مهمی روی آن رخ نداده ، با علم و اطلاع همزمان از اینکه این گسل فعال است، بیشتر موجب دغدغه زلزله شناسان است تا موجب تسکین و آرامش! توجه شود که گسل پیشوا اکنون از محدوده شهری ورامین (از حدود یک کیلومتری مسجد جامع تاریخی ورامین) عبور میکند (و موجب اولین تخریب این مسجد در زلزله تاریخی 1384 میلادی شده است،  که در محدوده 1400 -1420 میلادی مسجد بازسازی شده است). ضمنا گسل پیشوا در انتهای طول خود به گسل گرمسار می رسد (در شمال روستای امامزاده عبدالله پیشوا).  

کلید واژه ها: زلزله ژاپن - سالگرد زلزله بم -




یکشنبه 25 مرداد 1394 - 00:05:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن