تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814220751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسارت سنگین داعش به چاه های نفت سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خسارت سنگین داعش به چاه های نفت سوریه


پس از این که داعش توانست بر چاه های نفت شهر تدمر سوریه سیطره پیدا کند به دلیل استخراج بد، ضربات سنگینی به چاه های نفت و در نتیجه کاهش تولیدات وارد کرد. کاهش تولیدات نفتی این منطقه بر اوضاع اقتصادی و توزیع انرژی در سوریه تاثیرات منفی داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، داعش خسارات سنگینی به چاه های نفت شهر تدمر سوریه وارد کرده است.
 داعش با هدف بازپس گرفتن این منطقه از ارتش این کشورحملات خود را به چاه های نفتی الجزل در غرب تدمر سوریه افزایش داده است. فروش نفت این منطقه در گذشته منبع مالی مهم برای داعش بوده است.
این چاه های نفتی که بیست کیلومتر از تدمر فاصله دارند از حمایت ارتش سوریه برخوردار است. ارتش سوریه توانست چاه های نفتی این منطقه را پس از درگیری های شدید از داعش در ماه مارس گذشته بازپس گیرد. این چاه های نفت منبع مالی مهمی برای داعش در مناطق شرقی سوریه محسوب می شد. نیروگاه حیان در تدمر نزدیک به سه میلیون متر مکعب گاز تولید و از طریق خطوط لوله گذاری ها به مناطق مختلف این کشور صادر می کند. همچنین منطقه نفتی جزل روزانه دو هزار و پانصد بشکه نفت و ده ها هزار متر مکعب گاز تولید می کند. پس از این که داعش توانست بر این چاه های نفت سیطره پیدا کند به دلیل استخراج بد، ضربات سنگینی به چاه های نفتی و در نتیجه کاهش تولیدات وارد کرد. کاهش تولیدات نفت این منطقه بر اوضاع اقتصادی و توزیع انرژی در سوریه تاثیرات منفی داشته است.
اسد سلیمان مسئول شرکت نفتی حیان در تدمر گفت:شکی در این نیست حملات متعدد گروه های مسلح تروریست به خطوط انتقال انرژی گاز و نفت تاثیر بدی بر تولید انرژی داشته است.
فروش نفت و گاز این منطقه منبع مالی مهمی برای داعش بود و به این دلیل تلاش می کند با سیطره بر چاه های نفت و گاز این منطقه، تولیدات گاز و نفت را به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه به فروش برساند. ما در حال حاضر با بهبود اقدامات امنیتی در چاه های نفت حیان و الشاعر در تدمر مشغول به کار هستیم.
جنگ در سوریه خسارت سنگینی به بخش اقتصادی این کشور به ویژه مناطق نفتی وارد کرده است ولی تلاش سوری ها برای بهبود اوضاع اقتصادی به ویژه افزایش تولیدات نفت و گاز سوریه که تامین کننده نیاز اساسی مردم این کشور است، ادامه دارد.
 


شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن