تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820836534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر کل ارشاد گیلان: پویایی مهم ترین شاخصه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مدیر کل ارشاد گیلان: پویایی مهم ترین شاخصه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی است استان‌ها > گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی می تواند به شیوه ای هنرمندانه در ترویج فرهنگ رضوی در جامعه موثر باشد، گفت: مکرر شدن برگزاری این جشنواره با پویایی همراه است.

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت وگویی، با اشاره به برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور به میزبانی استان گیلان، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره می تواند به شیوه ای هنرمندانه در ترویج فرهنگ رضوی در جامعه موثر باشد.
وی افزود: جشنواره امام رضا(ع) که با موضوعات فرهنگی، هنری و مذهبی به صورت بین المللی اجرا می شود به دلیل تداوم برگزاری و تنوع موضوعات، با مشارکت وسیع اقشار مختلف، محققان، نویسندگان و هنرمندان همراه بوده است.
این مسئول تصریح کرد: استان گیلان نیز از سال 85 با موضوعات مختلفی شامل وبلاگ نویسی رضوی، نماز درآموزه های رضوی و جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها در برپایی این جشنواره سهیم می باشد.
فاضلی با بیان اینکه این رویداد بزرگ برعکس تعداد زیادی از جشنواره ها که به یک برهه از زمان خاص تعلق دارند هرساله با طرح و برنامه های جدید تکرار می شود، گفت: مکرر شدن برگزاری این جشنواره با پویایی همراه است.علاوه بر این اطلاعات زیادی در خصوص امام رضا(ع) و ابعاد مختلف زندگی گهربار ایشان در اختیار عموم قرار می گیرد و دستمایه های جدیدی جهت تحقیق و پژوهش ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ و معارف رضوی زوایای مختلفی دارد که اینگونه جشنواره ها می تواند آن را در معرض دید اقشار مختلف جامعه قرار دهد، گفت: آثار مختلفی که به واسطه این جشنواره تولید می شود در آشناسازی جوانان با انوار قدسی آن امام همام و ایجاد انگیزه برای تولید آثار مشابه و ابتکاری موثرند.
دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور با تاکید بر اینکه استان های مختلف کشور هریک سهمی در برگزاری این جشنواره دارند و چه بسا که الفت فرهنگی نیز بین بخش های مختلف جامعه ایجاد می شود، یادآور شد: فرهنگ رضوی و ابعاد معنوی امام رضا(ع) در تقویت باورهای دینی و فرهنگی به ویژه در میان نسل جوان موثر است.
فاضلی با بیان اینکه مشخصه اصلی مردم ایران، ولایت مداری و الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع) است که مبلغان حقیقی اسلام ناب هستند، عنوان کرد: هرکدام از ائمه(ع) با استفاده از شیوه های ابتکاری در انتقال تعالیم و آموزه های اسلامی سهیم بوده اند. با این حال حضور امام رضا(ع) در کشور عزیزمان سبب ساز تغییراتی شگرف در بخش های مختلف جامعه و آشنایی مستقیم با منبع بی پایان علم و دانش و معرفت بوده است.
وی ادامه داد: آنچه که در دوره کنونی مشهود است تمایل نسل جوان به یادگیری معارف الهی است که می تواند زمینه ساز رشد فکری و معنوی آنها باشد.ائمه(ع) اسوه و الگوی اخلاقی و رفتاری جامعه هستند و ترویج ابعاد مختلف زندگی آنها می تواند جامعه را به نشاط معنوی لازم رهنمون سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سیره عملی و علمی امام رضا(ع) مملو از مفاهیم با ارزش و والایی است که می تواند برای همگان مورد استفاده باشد به خصوص برای جوانانی که عطش مضاعفی برای یادگیری و پیروی از ائمه(ع) دارند، گفت: آنچه که تحت عنوان سبک زندگی اسلامی به آن پرداخته می شود در احادیث و روایات مختلف از آن حضرت، مشهود است می تواند در نظام مند کردن تفکر جوانان موثر باشد و از بسیاری سرگشتگی های نسل فعلی جلوگیری کند.
فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ رضوی نسل حاضر را برای هر دو جهان آماده می‌سازد و معاد و معاش صحیح در آن کاملاً به هم آمیخته است. در این فرهنگ بر روی اخلاقیات تاکید فراوان شده است و به جوانان می آموزد که هر کس خود را برای تربیت صحیح به زحمت اندازد می تواند به آن دست یابد و به صراط مستقیم هدایت شود.

کلید واژه ها: استان گیلان - جشنواره مطبوعات -




شنبه 24 مرداد 1394 - 21:53:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن