تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813052467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیراز به لحاظ هویت فرهنگی در کشور محروم واقع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم: شیراز به لحاظ هویت فرهنگی در کشور محروم واقع شده است خبرگزاری پانا: رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: زمانی که آسیب های اجتماعی در جامعه زیاد می شود به این معناست که خانواده کارکرد خود را به خوبی انجام نمی دهد.
۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد ساعت 13:00

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد در مراسم افتتاحیه طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی، اظهار داشت: ظرفیت فرهنگی شیراز بالاست و این مسئله ای است که افرادی از عرصه های مختلف به آن اقرار کرده اند و گفته شده که فهم و سطح نخبگی شیراز بالاتر از دیگر نقاط است.
وی افزود: ولی ظرفیت های فرهنگی شهر در اختیار کسانی قرار می گیرد که مصلحت فرهنگی شیراز را نمی دانند و هدایت فرهنگی بر خلاف جریان نخبگی در شیراز به خوبی انجام نمی شود.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: در حقیقت سطح فرهنگی و نخبگی در شیراز بالاست ولی از لحاظ هویت فرهنگی و سطح عمل در کشور محروم واقع شده است.
حجت الاسلام زیبایی نژاد با بیان اینکه زمانی که آرمان گرایی و واقعیت گرایی در کنار یک دیگر نباشند، آرمان زدگی ایجاد می شود، اظهار داشت: احساس نارضایی در چنین وضعیتی بسیار بالاست و اگر در مدیریت فرهنگی آرمان گرا بود ولی واقعیت ها را ندید، یاس، زودرنجی و عدم تفاهم به افراد فشار می آورد و آن اتفاقی که باید رخ نمی دهد.
وی با بیان اینکه شیراز دچار آرمان زدگی است، گفت: در شیراز اصحاب فرهنگی به سختی به دور هم جمع می شوند، عملیاتی را انجام می دهند و یا حرف یک دیگر را می فهمند.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم بیان کرد: در شیراز هویت جمعی شکل نمی گیرد و در حالی که انگیزه ها بالاست، ولی کسی نیست که آن ها را به دور هم جمع آورد.
حجت الاسلام زیبایی نژاد گفت: در شیراز بین افراد و خانواده ها چیزی به نام زبان مشترک وجود ندارد.
وی در اشاره به نقش خانواده اظهار داشت: خانواده سالم اخلاق سیاسی و اجتماعی مناسبی ایجاد می کند و از وقوع آسیب های جدی جلوگیری به عمل می آورد و زمانی که آسیب های اجتماعی در جامعه زیاد می شود به این معناست که خانواده کارکرد خود را به خوبی انجام نمی دهد.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: وضعیت اجتماعی به گونه ای است که تمام ساختارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در اختیار شادکامی فردی و توسعه طلبی دنیایی قرار گرفته است.
حجت الاسلام زیبایی نژاد ادامه داد: یکی از تحول های رخ داده آن است که خانواده که به شکل سنتی در خدمت ارزش های اجتماعی بوده به سمت تولید ارزش های مصرفی حرکت می کند.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات افرادی که قصد دارند ناهنجاری های جامعه را اصلاح کنند آن است قبل از فهمیدن پدیده می خواهند آن را حل کنند در حالی که اول باید انرژی را صرف فهمیدن موضوع و پس از آن اصلاح آن کرد.
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: نیاز داریم که در حوزه خانواده گروه هایی شکل بگیرند که امروزی تر، تخصصی تر و دینی تر سخن بگویند.
وی اظهار داشت: با توجه به این مسائل مربوط به هر نقطه حتی شمال و جنوب شیراز با هم متفاوت است در زمینه آسیب شناسی باید بومی عمل کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن