تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813129612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویر تاریخی در پنجاهمین سالگرد پیاده‌روی فضایی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تصاویر تاریخی در پنجاهمین سالگرد پیاده‌روی فضایی دانش > نجوم - پیاده روی فضایی، هیجان انگیزترین بخش از یک مأموریت فضایی به حساب می‌آید. امسال پنجاهمین سالگرد آغاز پیاده روی های فضایی بشر است. تصاویر برخی از این پیاده‌روی‌ها برای همیشه در تاریخ جاودانه شده‌اند.
پیاده‌روی فضایی «الکسی لیونوف» روس نخستین پیاده روی تاریخ بشر را در سال ۱۹۶۵ انجام داد. او ۲۰ دقیقه در فضا شناور ماند


پیاده‌روی فضایی تنها سه ماه پس از پیاده روی فضایی روسیه که به عنوان «نخستین» در تاریخ ثبت شد، فضانوردی به نام «اد وایت» از آمریکا نیز حدود ۲۰ دقیقه در فضا شناور ماند تا لقب نخستین فضانورد تاریخ آمریکا را بگیرد.


پیاده‌روی فضایی در مأموریتهای تاریخی آپولولهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ دورترین پیاده روی های تاریخ بشر به ثبت رسیده است.


پیاده‌روی فضایی در سال ۱۹۸۴ «بروس مک کندلس» فضانورد ناسا سوار بر دستگاه «جت پک» پیاده روی فضایی متفاوتی را در جریان مأموریت STS-۴۱B تجربه کرد.


پیاده‌روی فضایی کوتاه‌ترین پیاده‌روی فضایی فقط ۱۴ دقیقه طول کشید


پیاده‌روی فضایی طولانی‌ترین پیاده‌روی فضایی در سال ۲۰۰۱ و در جریان مأموریت STS-۱۰۲ روی داد. «سوسان هلمز» و «جیم واس» ۸ ساعت و ۵۶ دقیقه پیاده روی فضایی در اطراف شاتل دیسکاوری و ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند.


پیاده‌روی فضایی شلوغ‌ترین پیاده‌روی فضایی/ بخشی از مأموریت STS-۴۹ در سال ۱۹۹۲ که برای تعمیر ماهواره , Intelsat VI در نظر گرفته شده بود با حضور سه فضانورد انجام شد.




مهر نوشت:  همزمان با پنجاه سالگی پیاده روی فضایی تصاویری از تاریخی ترین پیاده رویهای فضایی منتشر شد. امسال پنجاهمین سالگرد آغاز پیاده روی های فضایی بشر به شمار می آید. از این رو در گزارش پیش رو به ۷ پیاده روی مهم فضایی که در تاریخ جاودانه شده اند پرداخته ایم.


کلید واژه ها: ایستگاه فضایی بین المللی - فضاپیما - گردشگر فضایی - فناوری فضایی - فعالیت فضایی -




شنبه 24 مرداد 1394 - 12:29:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن