تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکثير 100 هزار قطعه بچه ماهي خاوياري در گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۳ق.ظ)
تکثير 100 هزار قطعه بچه ماهي خاوياري در گلستان موج - 90 ميليون و پانصد هزار قطعه بچه ماهي استخواني و خاوياري طي سال جاري در استان گلستان تکثير و پرورش داده شده است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا،مدير کل اداره شيلات استان گلستان اظهار داشت: امسال 90 ميليون و پانصد هزار قطعه بچه ماهي استخواني و خاوياري در استان گلستان تکثير و پرورش داده شده است.
سيد جواد قدس علوي، ادامه داد: بازسازي ذخاير درياي خزر و حفظ انواع گونه‌هاي ماهيان اين دريا به عنوان ذخاير ارزشمند دريايي و تثبيت اشتغال صيادان پره در استان از مهم‌ترين اهداف اجراي اين طرح در اداره کل شيلات استان گلستان با همکاري بخش خصوصي است.
به گفته مدير کل اداره شيلات استان گلستان، بر اساس آمار اعلام شده امسال در مجموع 53 ميليون قطعه ماهي کپور، 23 ميليون قطعه ماهي کلمه، 14 ميليون قطعه ماهي سفيد و يک ميليون و 100 هزار قطعه بچه ماهي خاوياري توليد و تکثير شده است.
وي در ادامه گفت: از اين تعداد بچه ماهي خاوياري پيش بيني مي‌شود، تعداد 500 هزار قطعه در دريا رهاسازي شود و مابقي براي مراکز تکثير و پرورش بخش‌هاي دولتي و خصوصي در ساير استان‌ها ارسال مي‌شود.
مدير کل اداره شيلات استان گلستان پيش بيني کرد تعداد 88 ميليون قطعه بچه ماهي در سال جاري توليد و تکثير شود.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به افزايش تعداد بچه ماهيان توليد شده به 90 ميليون و 500 هزار قطعه اميدواريم نيمه دوم امسال فصل صيد خوبي براي صيادان پره در استان گلستان داشته باشيم.
قدس علوي در خصوص وضعيت تکثير ماهيان خاوياري در استان گلستان گفت: با توجه به کاهش صيد مولدين دريايي و برخي مسائل ديگر در حال حاضر ميزان توليد و رهاسازي بچه ماهيان خاوياري در مقايسه با سال‌هاي گذشته کاهش يافته است.
به گفته اين مقام مسئول در شيلات استان گلستان، هم اکنون در استان گلستان فقط مرکز تکثير و پرورش شهيد رجايي به امر توليد لاروهاي خاويار مشغول است.
وي در خصوص ميزان رها سازي بچه ماهي استخواني در آب‌هاي گلستان، اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا کنون 87 ميليون و 630 هزار و 520 قطعه انواع ماهيان استخواني در آب‌هاي استان گلستان توسط اداره کل شيلات استان رهاسازي شده است.
مدير کل اداره شيلات استان گلستان همچنين خاطر نشان کرد: هم اکنون دو مرکز تکثير و پرورش ماهيان استخواني کلمه و سد وشمگير به منظور توليد و رهاسازي اين انواع گونه‌هاي ماهيان استخواني در آب‌هاي استان گلستان فعاليت دارند.
قدس علوي همچنين در ادامه سخنان خود نقش شيلات گلستان را در توسعه و اشتغال پايدار استان بسيار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: به همين منظور توجه ويژه به شيلات استان از سوي مقامات استاني همواره صورت مي‌گيرد.
مدير کل اداره شيلات استان گلستان تاکيد کرد: تعداد 540 مزرعه منفرد، خرد، آب بندان ها و منابع آب‌هاي طبيعي و نيمه طبيعي با مساحت کل 8 هزار هکتار در گلستان وجود دارد.
وي با اشاره به فعاليت پرورش دهندگان بخش خصوصي در اين مزارع اظهار اميدواري کرد: با توليد بيشتر و افزايش بازده اقتصادي شاهد تشويق ساير سرمايه گذاران بخش خصوصي براي فعاليت در امر آبزي پروري استان گلستان طي سال‌هاي آينده باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن