تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست روسيه از آمريکا براي حذف سپر موشکي از اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۲۰ق.ظ)
درخواست روسيه از آمريکا براي حذف سپر موشکي از اروپا موج - روسيه از آمريکا خواست پس از توافق هسته اي با ايران، برنامه استقرار سپر موشکي خود در اروپا را کنار بگذارد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، روسيه استقرار سپر دفاع موشکي آمريکا در اروپا را تهديدي براي بازدارندگي هسته اي خود مي داند. از اين رو اين کشور بيان کرده در صورت پيش رفتن برنامه مذکور، دست به اقدام مقابله به مثل خواهد زد. پيش از اين واشنگتن به مسکو اطمينان داده بود سپر موشکي براي برخورد با ايران است و روسيه را هدف قرار نمي دهد.
بر اين اساس با توجه به دستيابي ايران و گروه 1+5 به توافق هسته اي، رهبران روسيه اعلام کردند ديگر دليلي براي ادامه برنامه سپر موشکي در اروپا وجود ندارد.
اين در حالي است که بحران اوکراين روابط غرب و روسيه را به پايين ترين نقطه خود از زمان پايان جنگ سرد، رسانده است.
در همين راستا سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، هفته گذشته گفت: در سال 2009 اوباما فعاليت هاي هسته اي و موشک هاي بالستيک ايران را، دليل استقرار سپر موشکي در اروپا ذکر کرد، اما ما مي دانستيم اين موضوع حقيقت ندارد.
در آن زمان اوباما تاکيد کرده بود: تا زماني که تهديد ايران ادامه داشته باشد، ما سيستم دفاع موشکي را جلو خواهيم برد اما در صورت حذف تهديد ايران، نيروي محرکه براي استقرار موشک در اروپا از بين خواهد رفت.
بر اين اساس، مسکو انتظار دارد با توجه به حل و فصل مساله هسته اي ايران، واشنگتن بايد سپر موشکي خود را از اروپا جمع آوري کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن