تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813134864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله جوادي آملي: جايگاه الهي زن، مادر شدن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت‌الله جوادي آملي: جايگاه الهي زن، مادر شدن است
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: آيت‌الله جوادي آملي با بيان اينكه راه تحصيل علم و رشد، هم براي مردان و هم براي بانوان باز است، گفت: رسالت اصلي زن مادر شدن است و نبايد فراموش شود.
به گزارش روزجمعه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" وي با بيان اين مطلب در ديدار جمعي از طلاب و دانشجويان با استناد به آياتي از قرآن كريم، افزود: مرد و زن هر دو خليفه الهي هستند البته تا زماني كه دستورات الهي را اجرا كنند و اگر زماني سر پيچي كنند ديگر داراي اين جايگاه نخواهند بود.
وي خاطرنشان كرد: تحصيل علم و خدمت به جامعه از جمله مواردي است كه زن و مرد در آن به صورت مشترك جايگاه خليفه الهي را برعهده دارند.
امام جمعه موقت قم با بيان اينكه هر كدام از زن و مرد علاوه بر موارد مشترك، رسالت‌هاي مخصوص به خود نيز دارند، افزود: مهمترين جايگاه الهي زن علاوه بر تحصيل علم، مادر شدن است.
وي تصريح كرد: همه نعمت‌هايي كه از طرف خداوند به نوزاد مي‌رسد از طريق مادر است و اين مقام كمي نيست.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه ،مفسر قرآن كريم، به تأثير روحيات رفتار مادر در نوزاد اشاره كرده و افزود: اگر زن عالم، عابد و زاهد باشد نسل آينده سالم خواهد بود.
آيت‌الله جوادي آملي تأكيد كرد: همه بايد تلاش كنيم كه زنان علاوه بر اينكه اهل پژوهش و علم آموزي باشند از رسالت اصلي خود كه مادري و پرورش نسل صالح است، فاصله نگيرند.
وي جايگاه خطبه حضرت زهرا(س) را هم سنگ نهج‌البلاغه دانسته و گفت: خطبه حضرت زهرا(س) مانند كفايه و مكاسب نيست كه بتوان آنرا با تدريس و مطالعه فهميد، بلكه در آن از ازليت خداوند به گونه‌اي سخن گفته شده است كه مفاهيم آن با عميق‌ترين خطبه‌هاي نهج‌البلاغه برابر است.
آيت‌الله جوادي آملي در پايان خاطرنشان كرد: بخش خطابه اين خطبه كه در گفتگو با مردم است را مي‌توان با مطالعه فهميد، اما درك و فهم بخش اصلي خطبه كه در آن از توحيد و خلقت اشياء سخن گفته شده است آسان نيست./02/120
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن