تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816858842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني گفتگوي حيات با دريافت كنندگان تنديس ايثار (6) ارامنه شهداي بسياري تقديم ايران كرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني گفتگوي حيات با دريافت كنندگان تنديس ايثار (6) ارامنه شهداي بسياري تقديم ايران كرده اند


تهران - حيات

يك هموطن ايثارگر ارمني تاكيد كرد : خرمشهر قطعه بسيار مهم و حياتي كشور ما بوده و حفظ و بازپس گيري اين نقطه از كشور نتيجه بسيار مهمي‌و تاثيرگذاري در جنگ داشت و دليل اهميت اين سرزمين حلقه اتصال بودن بين سرزمين ايران و خليج فارس است .
نوريك ديركيوركيان كه از رييس جمهور تنديس ايثار دريافت كرد در گفتگو با حيات گفت: نسل جوان به دليل عدم حضور در زمان جنگ تحميلي و عدم رويارويي با وقايع و رخدادهاي آن زمان، آن نزديكي و برداشتي را كه ما داريم را ندارد . البته اين موضوع طبيعي است وليكن مقداري از اين تفاوت روايت و ديدگاه‌ها هم از بي تفاوتي نسل جوان به دفاع مقدس نشات مي‌گيرد .
وي افزود : ما با اينكه ارمني هستيم در اين كشور زندگي مي‌كنيم و در زمان جنگ، دفاع از خاك و سرزمين را وظيفه خود مي‌دانستيم و شهداي زيادي تقديم كرده‌ايم . به طور مثال برادر همسر من در حسينيه شهر اهواز و در روز عاشورا در سال 1363 به شهادت رسيد كه البته هدفم از گفتن اين موضوع اين نكته است كه ما در ايران زندگي مي‌كنيم و مهم نيست كه شيعه، ترك، لر و يا كرد باشيم بلكه اين موضوع مهم است كه بايد از خاك و جان و ناموس كشورمان دفاع كنيم .
دير كيوركيان ادامه داد : نبايد پرداختن به مساله دفاع مقدس و آزادسازي خرمشهر را فقط در زمان‌هاي تاريخي آن محدود كرد و بايد اين مساله مهم و بسيار تاثيرگذار در جنگ را هر روز به مردم گوشزد كرد تا به خوبي آن را به خاطر بسپارند و در اين راستا خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي جمعي وظيفه بسيار سنگيني را برعهده دارند و بايد با قالب‌هاي گوناگون با خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران گفتگو كرده و اين گفتگوها را در رسانه‌هاي ملي منعكس كنند. تكرار تاريخ موجب مي‌شود تا اين وقايع و رويدادها فراموش نشود و همواره در ذهن مردم خصوصا نسل جوانان نقش ببندد . اگر نسبت به يادآوري اين وقايع اقدام نشود به مرور زمان به دست فراموشي سپرده مي‌شوند و اين فراموشي يعني پايمال شدن خون هزاران شهيدي كه در اين راه جان خود را فدا كردند .
وي تصريح كرد : يكي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين راه‌هاي زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا و اين واقعه بزرگ تجليل از رزمندگاني است كه در خلق اين رويداد عظيم دخيل و موثر بودند . رزمندگاني كه هزاران هزار آنها چه شيعه، كرد، لر و مسيحي پا به عرصه‌هاي نبرد گذاشتند و با نثار جان و خون خود اين حماسه بزرگ را ثبت كردند . تجليل و زنده نگهداشتن ياد و نام و خاطره شهدا موجب زنده نگهداشتن اين واقعه عظيم مي‌شود. اگر قرار باشد پرداختن به اين مسايل سالي يك‌بار صورت گيرد و پس از آن تا سال ديگر رها شود نتيجه مطلوبي از آن نخواهيم گرفت و در اين ميان تلويزيون بايد با پخش تصاوير ضبط شده از دوران دفاع مقدس و مصاحبه با خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران به صورت هفتگي به نوعي از رشادت‌ها و حماسه‌هاي اين ابرمردها تجليل و قدرداني كند .
اين هموطن ارمني ادامه داد : كشور ما در طول هشت سال دفاع مقدس هزاران شهيد به انقلاب هديه كرد و نهادهايي كه داعيه دار ترويج فرهنگ ايثار و شهادت هستند بايد با برگزاري مراسم‌هاي يادبود و گراميداشت، موجبات ترويج و زنده نگهداشتن فرهنگ ايثار و شهادت شوند و اين نكته درحد خوب و مناسبي به چشم مي‌خورد ولي نكته اي كه قابل ذكر است اين كه جاي بيشتري براي كار در اين زمينه وجود دارد و اگر مسوولان اجرايي كشور با بكاربستن تمامي‌امكانات و ظرفيت‌هاي موجود عمل كنند خيلي بهتر و بيشتر مي‌توانند در اين زمينه گام بردارند .
در برخي كشورها سربازان گمنام جنگ را در بهترين اماكن ملي دفن مي‌كنند و نسبت به آنها ارزش و احترام خاصي قائل هستند . خيلي خوب است كه در كشور ما هم از اين الگو استفاده كنند . ولي در كل عملكرد خوب و مطلوبي را از نهادهاي متولي ترويج فرهنگ شاهد هستم و اميدوارم كه اين عملكرد وضعيت بهتر و جدي تري به خود بگيرد .
مسوولان كشور بايستي به مساله شهادت بيشتر توجه كنند و در دادن آگاهي‌هاي لازم به نسل جوان كوتاهي و تعلل نكنند .

پايان پيام
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن