تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817053639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس حريت خواستار مذاكره نخست وزيران هند و پاكستان در كشمير شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كنفرانس حريت خواستار مذاكره نخست وزيران هند و پاكستان در كشمير شد
كليات
سرينگر- رئيس جناح ميانه روي كنفرانس حريت روز چهارشنبه از نخست وزيران هند و پاكستان خواست كه مذاكره‌هاي خود را در مورد كشمير در خاك كشمير به منظور حل دائم اين موضوع انجام دهند
به گزارش ايرنا از دهلي نو، ميرواعظ عمر فاروق ، طي سخناني در يك گردهمايي عمومي بزرگ در آرامگاه شهدا در سرينگر، مركز ايالت جامو و كشمير در شمال هند گفت كه دوره‌هاي بعدي اين مذاكرات مي‌تواند در دهلي نو، اسلام آباد و مظفرآباد، مركز كشمير تحت اداره پاكستان ، برگزار شود.

وي افزود: من روشن مي‌كنم كه كنفرانس حريت خواهان حل مسالمت آميز موضوع كشمير است زيرا اين موضوع علاوه بر ماهيت سياسي داراي يك جنبه انساني نيز هست .

اين رهبر بلندپايه كشميري گفت : من امروز پيشنهادي را به دولت‌هاي هند و پاكستان ارايه مي‌دهم و آن اينكه دكتر مان موهان سينگ ، نخست وزير هند و همتاي پاكستاني وي سيد يوسف رضا گيلاني مذاكرات را در مورد موضوع كشمير از خاك خود كشمير آغاز كنند. دور بعدي اين مذاكرات در مظفرآباد و دورهاي بعدي آن در دهلي و اسلام آباد برگزار گردند.

وي افزود: من از اين دو رهبر دعوت مي‌كنم كه در مورد كشمير در خاك خود كشمير گفت و گو كنند زيرا مذاكرات دوجانبه نه در گذشته مفيد واقع شده اند و نه در آينده مفيد واقع خواهند شد. بنابراين ، مشاركت مردم كشمير در اين مذاكرات ضروري است زيرا موضوع كشمير داراي سه طرف ذيربط است .

فاروق ، برگزاري انتخابات را در جامو و كشمير براي حل موضوع كشمير بي فايده توصيف كرده و گفت : برگزاري انتخابات راهي براي حل موضوع كشمير نيست و من اعلام مي‌كنم كه كنفرانس حريت برگزاري هر گونه انتخاباتي را در كشمير رد مي‌كند زيرا در گذشته در حل موضوع كشمير مفيد واقع نشده و در آينده نيز مفيد واقع نخواهد گشت . برگزاري انتخابات نمي‌تواند جايگزيني براي حق خود گرداني و فداكاري‌هاي شهدا باشد.

وي ، رهبران احزاب سياسي طرفدار هند را به سبب شركت در انتخابات كشمير به باد انتقاد گرفته و گفت : اگر اين رهبران واقعا خوبي مردم كشمير را مي‌خواهند آنان بايستي به كنفرانس حريت ملحق شوند.

وي افزود: دست اين رهبران به خون مردم كشمير آغشته است اما اگر آنان هنوز هم خواهان پذيرش واقعيت هستند بايستي به صفوف ما ملحق شوند.

فاروق گفت : كنفرانس حريت نه به كشمير خيانت خواهد كرد و نه به كسي اجازه انجام چنين كاري را خواهد داد. ما چشمان خود را نخواهيم بست .

اگر مذاكرات جدي برگزار شود كنفرانس حريت با تمام نيرو مردم كشمير را نمايندگي خواهد كرد. هيچ قدرتي در روي زمين نمي‌تواند مردم كشمير را از حقوق اساسي خود محروم كند. اما هند بايستي جديت خود را به نمايش بگذارد زيرا اين كشور به دو زبان حرف مي‌زند.

اين رهبر كشميري از گفت و گوهاي جاري بين هند و پاكستان استقبال كرد اما تصريح نمود كه كنفرانس حريت خواهان انجام اين مذاكرات با جديت و قاطعيت تمام است .

وي ، در مورد ديدار قريب الوقوع خانم پريتبها پاتيل ، رئيس جمهوري هند، از كشمير گفت : كنفرانس حريت مخالف تحقق اين سفر نيست اما از اين مقام بلندپايه مي‌پرسد كه آيا اين وظيفه وي نيست كه از موقعيت خود در خاتمه ظلم و ستم در كشمير جاييكه گورستان‌هاي بي‌نام و نشان بيشماري پيدا و هزاران تن از مردم مفقودالاثر شده‌اند استفاده كند؟
فاروق ، يكبار ديگر بر ضرورت اتحاد نيروهاي استقلال طلب تاكيد كرده و از سيد علي شاه گيلاني ، ياسين ملك و سجاد غني لون دعوت كرد كه مجددا به كنفرانس حريت به پيوندند تا مذاكرات با پاكستان با يكصدا صورت گيرد.

وي گفت : زمانيكه همه ما داراي يك هدف و يك مسير هستيم تفرقه بين ما چه دليلي دارد؟ هند از تفرقه بين ما در اعلان اين موضوع به جهان كه مردم كشمير بين خود اتفاق نظر ندارند استفاده مي‌كند.

فاروق ابراز اميدواري كرد كه نيروهاي جدايي طلب يكبار ديگر با هم متحد شوند و كنفرانس حريت يكبار ديگر موقعيت سال ‪ ۱۹۹۳‬خود را باز يابد.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن