تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814665856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير بهداشت در آرزوي جسارت انقلابي مسوولان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۷ق.ظ)
وزير بهداشت در آرزوي جسارت انقلابي مسوولان موج-وزير بهداشت آرزويم اين است که مسوولان کشور، يک بار براي هميشه اين جرأت و جسارت را به خرج دهند که با انجام يک اقدام انقلابي و بنيادي مشکل تأمين زيرساخت‌هاي لازم براي ارائه خدمت سلامت به مردم را حل کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي روز گذشته در سايت شخصي خود نوشت: در سفري يک روزه به استان خوزستان از چند مرکز درماني اهواز و شوش ديدار کـردم. پايگـاه اورژانس هوايي دزفـول و مرکـز تخصصي راديوتراپي و آنکولوژي بيمـاران سرطاني اين شـهر که طي ٢ ســال، با اعتباري بيش از ١٦٠ ميليارد ريـال توســط خيـرين و بخش خصـوصي احداث شـده نيز افتتـاح شـد.
وي افزود: در دزفول اينک به ازاي هر هزار نفر حدود 0.8 تخت وجود دارد، در حالي که متوسط کشوري 1.2 است؛ ترکيه اما 2.6 و کشورهاي حاشــيه خليج فارس به طور متوسط ٧ تخت به ازاي هر هزار نفر دارند.
وزير بهداشت ادامه داد: از ياد نبريم که دزفول در طول جنگ تحميلي بيش از ١٧٠بار توسط انواع موشک‎ها، حدود 2500 مرتبه به وسيله توپخانه و قريب ٣٠٠ بار از سوي هواپيماهاي دشمن مورد حمله قرار گرفت؛ ولي استوار ماند؛ به مقاومت ادامه داد و ساکنانش داغ خالي کردن شهر را بر دل دشمنان اين آب و خاک نشاندند و در عين حال جنگ را در آن منطقه مديريت کردند. امروز اما مراکز درماني موجود و امکاناتشان، براي دلاور مردان و شيرزنان اين خطه که حق بزرگي بر گردن همه ايرانيان دارند، کافي و مناسب نيست.
هاشمي يادآور شد: البته همکارانم با آغاز طرح تحول سلامت، تا حد امکان براي سامان وضعيت بهداشت و درمان مردم تلاش کرده‌اند، که در اين سفر هم مانند سفرهاي ديگر، مردم و مسوولان محلي از اين اقدامات تشکر مي‌کردند.
در بخش ديگري از يادداشت وزير بهداشت آمده است: امروزه جامعه پزشکي، پرستاران، ماماها و... به رغم برخي نامهرباني‌ها با ايشان، سرمايه دانش، تجربه و عمر خويش را در مسير ارتقاء سلامت مردم شريف ايران زمين به کار گرفته‌اند و بر ادامه اين راه مصمم هستند.
وي افزود: در کنار تمام اين تلاش‌ها، آرزويم اين است که مسوولان کشور، يک بار براي هميشه اين جرأت و جسارت را به خرج دهند که با انجام يک اقدام انقلابي و بنيادي مشکل تأمين زيرساخت‌هاي لازم براي ارائه خدمت به مردم را حل کنند.
وزير بهداشت ادامه داد: اي کاش يارانه، تنها به دهک‌هاي پايين جامعه تعلق مي‌گرفت و مابقي اين اعتبار، براي ترميم زير ساخت‌ها ـ از جمله بهداشت و درمان ـ هزينه مي‌شد.
هاشمي خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت مسير صحيح آن نيست که وزارت بهداشت، بيمارستان بسازد و اداره کند؛ بايد بيمه‌ها سامان يابند؛ منابعشان بهتر از گذشته تأمين شود و موظف شوند خدمات پزشکي را بيش از قيمت تمام شده، با سود معقول و منطقي خريداري کنند. دولت نيز در فرصت باقيمانده، تعرفه‌ها را اصلاح و از مداخلات بي مورد پرهيز کند. آن وقت است که بخش خصوصي همان طور که در شاخه‌هاي مختلف صنعت فعال شده، در حوزه سلامت هم ورود و سرمايه گذاري خواهد کرد.
هاشمي در ادامه اين يادداشت نوشت: در ضمن بد نيست آقاياني که ما را متهم مي‌کنند به حوزه بهداشت توجه نداشته‌ايم، سري به مناطقي مانند شوش و دزفول و... بزنند تا ببينند از آن چه سال‌هاي گذشته در حوزه بهداشت کاشته‌اند، امروز مردم چه نابساماني را در بهداشت و درمان عزيزانشان درو مي‌کنند.
وي افزود: در سال دوم اجراي طرح و تا امروز، اعتبارات نيز آن چنان که بايد به اين حوزه اختصاص نيافته و بيمه‌ها همراه نبوده‌اند، در چنين شرايطي و با اين نابساماني ريشه دار، من هم شرمنده مردم شريف، صبور و بزرگوار کشورم هستم، ولي اطمينان دارم در سايه تلاش، همدلي و همراهي جامعه پزشکي و لطف پروردگار، همه چيز به خوبي و در راستاي رضايت بيشتر مردم و ارائه دهندگان خدمت پيش خواهد رفت.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي 19 مرداد براي بررسي وضعيت بهداشتي و درماني مردم استان خوزستان و بازديد از مراکز درماني چند شهر اين استان به خوزستان سفر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن