تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816680878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجليل از پيشکسوتان رسانه در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مرداد ۱۳۹۴ (۸:۲۳ق.ظ)
تجليل از پيشکسوتان رسانه در شيراز موج-شيراز- پيشکسوتان رسانه در شيراز طي آييني و با حضور مديرکل حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اهالي رسانه و مديران فرهنگ و ارشاد استان فارس تجليل شدند
به گزارش خبرگزاري موج، در اين آيين که در شامگاه پنج شنبه در محل تالار حافظ شيراز برگزار شد، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با تاکيد براينکه از روز ۱۸ مرداد عهد کرده بوديم يک هفته شنونده باشم، گفت: خبرنگاران مي دانند بايد با مسوولان چگونه برخورد کنند، اما مسوولان نمي دانند که چگونه با خبرنگاران برخورد کنند.
وي ادامه داد: واکنش اجتماعي بايد بين خبرنگار و مسوول دوسويه باشد.
مريدي با اشاره به اين که در دسترس بودن يک مدير لازمه هر اتفاقي است، يادآور شد: خبرنگاران بايد سعه صدر را در خود تقويت کنند.
وي توصيه کرد: مباحث جمعي بايد نزد خبرنگار ارجحيت داشته باشد. ما بايد انديشه و مطالعات را فزوني بخشيم عهد و پيمان ببنديم که نهراسيم.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس گفت: اين‌که يک مدير در دسترس خبرنگاران باشد حسن وي نيست، بلکه عمل به وظيفه است.
بهزاد مديري اظهار داشت: در جامعه امروز فرهنگ و هنر از ارتباطات جدا نيست و از سويي علم ارتباطات نيز علم نويني نيست بلکه ريشه در حوزه‌هاي زبان‌شناختي دارد و فلسفه زبان و ارتباطات جداي از هم ارزيابي نمي‌شود.
وي افزود: منابع اصلي حوزه‌هاي زباني و بقا و دوام آن در گرو ارتباطات اجتماعي است و بدون اين ارتباطات و تعاملات اجتماعي، در حوزه رسانه حرفي براي گفتن نمي‌ماند.
مريدي ادامه داد: مسوولان توجه کنند قرار نيست اين ارتباطات يک‌سويه باشد و قرار نيست همواره خبرنگاران ملتمسانه به دنبال مسوولان باشند و اگر مسوول دوست داشته باشد حرفي را بزند يا نزند و به‌دلخواه خود نشست خبري بگذارد يا بالعکس سال‌ها از خبرنگاران و رسانه‌ها فراري باشد.
وي اضافه کرد: در دسترس بودن يک مدير حسن نيست، لازمه مسوول بودن است که مسوول مورد سؤال است و بايد پاسخگو باشد.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس تصريح کرد: خبرنگار نيز بايد به شاخصه‌هاي فکري و ذهني رسيده باشد که سعه‌صدر را در خود تقويت کند و فضايي را ايجاد نکند که مباحث فردي در خبررساني وي ارجحيت پيدا کند؛ چراکه در نبود اين پختگي ارتباط دوسويه ايجاد نمي‌شود.
مريدي تاکيد کرد: پزشکان و وکلا سوگندنامه دارند و ما خبرنگاران نيز بايد سوگند ياد کنيم از رجحان دادن تمايلات شخصي بپرهيزيم و عدالت را فداي دوستي و دشمني‌هايمان نکنيم.
اين مدير فرهنگي با بيان اين که: من خبرنگار بايد سوگند ياد کنم از جبر و زور برخي نهراسم و در مقابل پيشنهاد بعضي دگر سست نشوم، هرجايي و هر محفلي نروم، هر انديشه‌اي را منعکس نکنم، افزود: بايد شأن خبرنگاري را پاس بدارم.
مريدي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن توصيه خبرنگاران به قانونمداري، گفت: آنجا که هر فردي در حوزه خود مطابق قانون عمل کند کسي نمي‌تواند در فعاليت او اخلال ايجاد کند چنانکه خود ما در برخي موارد از قبيل برگزاري کنسرت‌هاي قانوني تسليم خواسته‌هاي غيرقانوني نشديم و خواهيم شد و به مانند همين خبرنگاران نيز تا زماني که مطابق قانون عمل کنند فرهنگ و ارشاد حامي آن ها است.
مديرکل حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين آيين که در فضاي پرسش و پاسخ ادامه يافت، از تدوين نظامنامه اطلاع رساني در دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: بر اساس حقوق صنفي رسانه، قوانين مورد بازبيني قرار گرفته است.
لادن حيدري با تاکيد بر اين که قانون جامعي در خصوص ساير رسانه ها تاکنون وجود نداشته، بيان کرد: دسترسي آزاد به اطلاعات چندين سالي است که در مجلس تصويب شده که کميسيون هاي زيادي در اين خصوص تشکيل شده است.
وي درخصوص قانون کپي رايت هم در خصوص روزنامه نگاران اشاره کرد: اخبار به شکل عام از حوزه حمايتي حق مولف خارج است و عکاسان در حوزه حقوق مولف مورد حمايت قرار دارند.
مديرکل حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصريح کرد: چنانچه روزنامه نگاري صاحب اثري باشد که کپي محض نباشد به طور حتم مورد حمايت قانون کپي رايت است.
در پايان اين برنامه که در آخرين روز هفته خبرنگار برگزار شد از پيشکسوتاني چون بهمن پگاه راد، منصور آرمش فرد، خسرو حق گو، عبدالغفور مصطفايي، پروين دخت شيرازي و محمد صداقت تجليل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن