تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد ورق رنگي با ضخامت 0.3 ميليمتر در فولاد مبارکه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۴ب.ظ)
توليد ورق رنگي با ضخامت 0.3 ميليمتر در فولاد مبارکه موج - رئيس خطوط گالوانيزه و رنگي شرکت فولاد مبارکه گفت: براي نخستين بار پس از راه اندازي خطوط توليد ورق گالوانيزه و رنگي، ورق هاي رنگي با ضخامت 0.3 ميليمتر در مجتمع فولاد مبارکه توليد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا با بيان اين مطلب گندمکار افزود: با توجه به استاندارد محصول، کلاف هاي ورودي به خط رنگي بايد از خط گالوانيزه عبور کند که به دليل لزوم چسبندگي بهينه رنگ بر روي ورق، فرآيند نورد سطحي (Skin Pass) نيز بايد روي آن اعمال شود.
وي گفت: با توجه به ضخامت پايين اين ورق و احتمال زياد پارگي در کوره آنيل خط گالوانيزه (که دماي آن تا 730 درجه سانتيگراد بالا مي‌رود) و همچنين حساسيت بسيار زياد اين نوع محصول، نسبت به نوسانات کشش، از ابتداي راه اندازي اين خطوط يعني سال 1381 تاکنون اين اولين بار است که به اين موفقيت در خط گالوانيزه و رنگي دست يافتيم.
وي افزود: با توجه به اعمال پوشش‌هاي روي و رنگ برسطح اين ورق‌ها و حصول ضخامت 0.3 ميليمتر براي محصول ورق رنگي نهايي، بايد ضخامت ورق ورودي به خط گالوانيزه 0.26 ميليمتر در نظر گرفته شود که سبب پارگي ورق در فرايند توليد مي‌شود.
گندمکار با اشاره به محدوديت توليد اين نوع ورق در خط گالوانيزه و موانعي که در خط ورق رنگي نيز وجود دارد، خاطرنشان کرد: در ورودي خط توليد به منظور اتصال دوکلاف به يکديگر (با توجه به پيوسته بودن فرآيند توليد ورق رنگي)، تنظيمات خاصي براي ايجاد يک اتصال مناسب لازم است که با سعي و تلاش به تنظيمات موردنظر رسيديم، امّا در قسمت شست و شوي ورق، با توجه به ضخامت پايين اين ورق‌ها، غلتک‌هاي لاستيکي آبگير در اين قسمت، باعث انحراف ورق و چروک شدن آن مي‌شد که اين مورد نيز با تلاش و همکاري پرسنل تعميرات و توليد اين واحد مرتفع شد.
گندمکار در ادامه افزود: در خروجي خط رنگي و به هنگام پيچيدن کلاف با قطر چشمي داخلي کلاف 508 ميليمتر نيز شاهد آثار کلاف پيچ خروجي بر روي لايه‌هاي کلاف بوديم که ضمن استفاده از اسليو لاستيکي در خروجي و تغيير چشمي از 508 به 610 ميليمتر، اين مساله نيز برطرف شد.
فولاد مبارکه بزرگ‌ترين واحد توليد انواع ورق‌هاي فولادي در کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن