تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عشاير البرز بايد برخوردار از خدمات زيرساخت ارتباطي باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مرداد ۱۳۹۴ (۰:۶ق.ظ)
عشاير البرز بايد برخوردار از خدمات زيرساخت ارتباطي باشند موج - استاندار البرز بر ضرورت اختصاص زمين جهت فروش دام، ايجاد نمايشگاه عرضه محصولات صنايع دستي عشاير، برگزاري جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي و ايجاد زيرساخت‌هاي ارتباطي ويژه عشاير استان تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحميد طهائي در جلسه شوراي عشاير استان که در چادرهاي عشايري منطقه زرد گله شهرستان طالقان برگزار شد، عشاير را توليد کنندگان اصلي کشور دانست و گفت: از آنجا که دام اصلي‌ترين ماحصل تلاش‌هاي عشاير در تأمين مايحتاج مردم بشمار مي‌رود، لذا ايجاد زمين براي عرضه دام‌هاي عشاير در استان البرز به‌صورت جدي بايد در دستور کار قرار داد.
وي با تأکيد بر تشکيل جلسات فصلي شوراي عشاير استان، تصريح کرد: شوراي عشايري البرز از اين پس بايد در شهرستان‌ها نيز تشکيل شود و تکاليفي که بر عهده مديران قرار داده مي‌شود، در جلسات شوراي فصلي درصد تحقق آن باشيم.
طهائي همچنين به صنايع دستي و محصولات دست بافت عشاير به عنوان خودکفاترين محصولات بومي اشاره کرد و گفت: با همکاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بايد نمايشگاه عرضه محصولات عشاير و روستاييان استان برپا شود.
استاندار البرز با بيان اينکه برگزيده‌ترين بازي‌هاي بومي و محلي را مي‌توان در جامعه عشايري پيدا کرد، افزود: برگزاري جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي عشاير در کنار نمايشگاه دستاوردهاي صنايع دستي، از ديگر اولويت‌هايي است که با هدف حفظ فرهنگ عشاير بايد در دستور کار قرار گيرد.
وي تأمين زيرساخت‌هاي انرژي خورشيدي را نيز مهم خواند و تقويت سينگال رساني، تحت پوشش قرار دادن امکانات زيرساختي تلفن همراه و خدمات ارتباطي در مناطق عشايري استان البرز را مورد تأکيد قرار داد.
طهائي به مسوولان استاني تاکيد کرد: اختصاص زمين جهت عرضه مستقيم دام عشاير در مرکز استان به صورت جدي و هر چه سريع‌تر اجرايي شود.
گفتني است، عشاير استان البرز متشکل از ايلات شاهسون، مغان، سنگسري، کلهر با حدود 860 خانوار و جمعيت 4780 نفر، 321 هزار رأس دام در اختيار دارند و در مساحتي بيش از 148 هزار هکتار، در مراتع اين استان زندگي کوچندگي دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن