تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817193980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا ايمپلنت‌هاي گران‌تر، کيفيت‌ بهتري دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۵ب.ظ)
آيا ايمپلنت‌هاي گران‌تر، کيفيت‌ بهتري دارند؟ موج - اين درمان، جايگزين خوبي براي دندان‌هاي از دست رفته است، اما؛ گاهي بي‌اطلاعي يا اطلاعات ناکافي بيماران باعث مي‌شود با وجود صرف هزينه‌هاي ميليوني از نتيجه کار راضي نباشند.
به گزارش خبرگزاري موج، ايمپلنت‌هاي دنداني، پيچ‌هايي از جنس تيتانيوم هستند که در استخوان فک جاگذاري مي‌شوند و مانند ريشه دندان عمل مي‌کنند. اين درمان، جايگزين خوبي براي دندان‌هاي از دست رفته است، اما؛ گاهي بي‌اطلاعي يا اطلاعات ناکافي بيماران باعث مي‌شود با وجود صرف هزينه‌هاي ميليوني از نتيجه کار راضي نباشند.
همين چند روز پيش، رئيس دانشکده دندانپزشکي دانشگاه شاهد اعلام کرد، ماهانه 100 هزار ايمپلنت در کشور کاشته مي‌شود که اين حجم تقاضا موجب شده، برخي افراد مبادرت به واردات غيرقانوني ايمپلنت کنند.
دکتر محمد علي‌همتي با بيان اين‌که 20 درصد ايمپلنت‌هاي موجود در بازار استاندارد نيستند، افزود: برخي افراد به عنوان اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام به واردات ايمپلنت به کشور مي‌کنند. افرادي که از مبادي درست اقدام مي‌کنند، بدون مشکل هستند بنابراين قيمت تمام شده ايمپلنت‌هايي که وارد مي‌کنند، با توجه به پرداخت هزينه‌هاي گمرکي بيشتر است.
حالا اين پرسش مطرح مي‌شود که مردم چطور از ميان ايمپلنت‌هاي دنداني با قيمت‌هاي متفاوت دست به انتخاب بزنند؟ آيا ايمپلنت‌هاي گرانقيمت‌تر دوام بيشتري دارند يا احتمال بروز عوارض دنداني در پي کاشت آن‌ها کمتر است؟
ايمپلنت، ابزاري است که داخل استخوان و لثه قرار مي‌گيرد و بايد داراي بالاترين درجه استاندارد باشد چرا که در غير اين صورت، موجب عفونت و صدمه به بافت مي‌شود.
دکتر سيامک افشاري، متخصص دندانپزشکي ترميمي و زيبايي به جام‌جم مي‌گويد: اهميت استفاده از ايمپلنت‌هاي استاندارد، زماني مشخص مي‌شود که بدانيد بيماران زيادي بر اثر استفاده از ايمپلنت نامرغوب دچار آسيب‌هاي جدي به اعصاب حسي و حرکتي شده‌اند و حتي در مواردي عفونت فک بالا و خطر انتقال عفونت به گوش، چشم و حتي جمجمه سلامت فرد را به‌شدت تهديد مي‌کند.

انتخاب درست داشته باشيد
به گفته دکتر افشاري، همه دندانپزشکان ملزم به پيروي از قيمت‌هاي مصوب وزارت بهداشت هستند و مردم براحتي مي‌توانند اطلاعات لازم را درباره ايمپلنت‌ها از دندانپزشکان بگيرند.
با کمي پرس‌وجو مي‌توانيد فهرستي از ايمپلنت‌هاي دنداني استاندارد و مرغوب موجود در بازار تهيه کنيد و يکي از آن‌ها را به دندانپزشکتان پيشنهاد بدهيد.
اگر هم به هر دليلي به دندان‌پزشک مورد اعتماد دسترسي نداشته باشيد، مي‌توانيد از شرکت سازنده ايمپلنت مورد نظرتان بخواهيد دندانپزشکاني را که با اين شرکت همکاري مي‌کنند، به شما معرفي کنند. تمام قطعاتي که در فرآيند کاشت ايمپلنت استفاده مي‌شوند، داراي برچسب هستند که يکي از اين برچسب‌ها در پرونده و ديگري در سرنسخه قرار داده مي‌شود و به اين ترتيب چه از لحاظ کيفيت و چه قيمت قابل پيگيري خواهند بود.

عمر ايمپلنت‌ها چقدر است
عمر مفيد ايمپلنت‌هاي مرغوب بين 25 تا 30 سال است؛ به شرطي که از آن‌ها خوب مراقبت شود. در اين ميان، يکي از مهم‌ترين دلايل تفاوت قيمت ايمپلنت‌ها، جنس و ماندگاري آن‌هاست. به همين دليل استفاده از انواع با کيفيت بهتر، مستلزم صرف هزينه بيشتر است.

به دندان‌پزشک باتجربه مراجعه کنيد
در اين ميان، نقش دندان‌پزشک را در موفقيت کاشت ايمپلنت نبايد ناديده بگيريم. به گفته دکتر افشاري، گاهي بهترين ايمپلنت از سوي پزشکي بي‌تجربه کار گذاشته مي‌شود و بيمار با مشکلات زيادي مثل درد شديد و عفونت لثه روبه‌رو خواهد شد، در حالي که برخي مواقع يک دندان‌پزشک حاذق از انواع معمولي‌تري استفاده مي‌کند اما تخصص و تجربه کافي او در کنار رعايت توصيه‌هاي بهداشتي براي بيمار باعث مي‌شود فرد سال‌هاي متمادي مشکلي با ايمپلنت نداشته باشد. پس قيمت بالا لزوماً کيفيت ايمپلنت را تضمين نمي‌کند.

اهميت مراقبت دنداني بعد از کاشت ايمپلنت
علاوه‌بر تخصص جراح و تکنيک عمل ـ که نقش بسيار مهمي در موفقيت کاشت ايمپلنت ايفا مي‌کند ـ عفوني شدن ايمپلنت به مراقبت پس از آن بستگي دارد. استفاده از مسواک خيلي نرم براي برداشتن ذرات و بقاياي غذا از محل جراحي، مصرف آنتي‌بيوتيک تجويزشده تا آخرين دوز، شست‌وشوي مداوم دندان با دهان‌شويه دارويي و مراجعه دوره‌اي منظم به پزشک از جمله اين مراقبت‌هاست.
همچنين در قسمت‌هايي از دهان ـ که به دليل وجود پروتزهاي ثابت يا متحرک يا بيرون‌زدگي پرکردگي دنداني، احتمال گير غذايي يا تحريک لثه و ايجاد آماس وجود دارد ـ بايد پس از هر وعده غذايي و به کمک نخ‌دندان و مسواک مخصوص، سطوح بين‌دنداني را تميز کرد، اما استفاده از وسايل نوک تيز مثل خلال دندان، هم به خود دندان ايمپلنت و هم به بافت نرم اطراف آن صدمه وارد مي‌کند و مي‌تواند باعث بروز عفونت شود، طوري که گاهي پزشک مجبور به برداشتن ايمپلنت خواهد شد.

خداحافظي با باورهاي نادرست
کم نيستند بيماراني که به مطب يا کلينيک دندانپزشکي مراجعه مي‌کنند اما دنبال جايگزيني براي ايمپلنت هستند چون فکر مي‌کنند کار گذاشتن يک جسم خارجي در لثه، مشکلاتي مثل تحليل بافت لثه و عفونت را به همراه دارد.
دکتر افشاري در توضيح اين موضوع مي‌گويد: ايمپلنت‌ها از جنس تيتانيوم هستند که در محيط بدن کاملاً خنثي است و در شرايط طبيعي نه‌تنها هيچ واکنش مضري براي بدن انسان ايجاد نمي‌کند، بلکه با تغييرات سطحي ايجاد شده روي آن‌ها به‌شدت تمايل دارند جذب استخوان فک شوند.
ايمپلنت مانع ادامه تحليل استخوان فک مي‌شود. به عبارتي، قرار دادن ايمپلنت‌ها مگر در شرايط بسيار نادر باعث هيچ واکنشي در استخوان نمي‌شود. حتي در مقايسه با ديگر جراحي‌هاي محيط دهان، ميزان درد و ناراحتي جراحي ايمپلنت بسيار کمتر است و با رعايت دستور دندان‌پزشک اغلب بدون ناراحتي تمام مي‌شود. در عين حال گاهي اوقات بنا به صلاحديد پزشک امکان قرار دادن همزمان ايمپلنت همراه کشيدن دندان وجود دارد.
چه افرادي نبايد از ايمپلنت استفاده کنند
به گفته دکتر افشاري، بيماران مبتلا به پوکي استخوان، بيماران ديابتي با قند خون کنترل‌نشده، افراد مبتلا به دندان قروچه، بيماران تحت راديوتراپي بخصوص در ناحيه فک و صورت، افراد مبتلا به بيماري‌هاي پريودنتال (لثه)، بيماراني که داروهاي خاصي مصرف مي‌کنند و افراد سيگاري، گزينه‌هاي مناسبي براي کاشت ايمپلنت محسوب نمي‌شوند و بايد دنبال راهکارهاي درماني ديگر باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن