تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814750952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحرکات جدید ایران، روسیه و عربستان در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحرکات جدید ایران، روسیه و عربستان در منطقه


تحرکات دیپلماتیک منطقه ای برای ایجاد راه حل بحران در کشورهای سوریه، عراق، یمن و لبنان بیشتر شده است؛ انتظار می رود در هفته های آینده تحولاتی صورت بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه تلویزیونی «بی بی سی عربی»اعلام کرد  عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: ریاض از ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کند اما این راه حال  باید بدون بشار اسد محقق شود.
از سوی دیگر سرگئی لاوروف گفت: سرنوشت بشار اسد را مردم سوریه بر اساس گفتگوهای ژنو 1 رقم خواهند زد.
از سوی دیگر محمد جواد ظریف در همین حال وزیر امور خارجه ایران که در چارچوب  سفر منطقه ای وارد لبنان شده  است، در لبنان گفت: کشورش به دنبال همکاری با لبنان برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم است.
اما واقعیت آن است که سفر ظریف به لبنان بیانگر اهمیت نقش ایران در مسائلی مانند انتخاب رئیس جمهور لبنان و یکپارچه کردن مواضع گروه های سیاسی این کشور در قبال بحران سوریه است. البته باید گفت همکاری ریاض و تهران در لبنان از همیت ویژه ای برخوردار است.
این شبکه در گزارشی در این باره گفت: مهمترین پرسشی که در حال حاضر مطرح است، این است که آیا بحران سوریه همچنان ادامه می یابد یا این که بزودی از طریق راه حل سیاسی یا گزینه نظامی پایان خواهد یافت. به قدرت رسیدن ملک سلمان در عربستان و ورود این کشور به جنگ یمن اهمیت این پرسش را دو چندان کرده است.
تحرکات دیپلماتیک از سوی کشورهایی مانند روسیه، عربستان، ایران، عمان و سوریه بیانگر تحولات جدید در منطقه است.
از سوی دیگر برخی خبرها از تغییر مواضع عربستان سعودی در برابر بشار اسد رئیس جمهور سوریه حکایت دارد  زیرا برخی رسانه ها از سفر علی مملوک رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه به عربستان سعودی خبردادند.
این در حالی است که عادل الجبیر با لاوروف در مسکو درباره بحران سوریه گفتگو کرد و  خواستار حذف بشار اسد از آینده سوریه شد.
این اظهارات وزیر امور خارجه عربستان در حالی مطرح می شود که تحرکات دیپلماتیک روسیه و سوریه در چند جهت در کشورهای منطقه فعال شده است.
  واقعیت امر این است که تاکید سرگئی لاوروف مبنی بر سپردن سرنوشت بشار اسد به دست  مردم سوریه را می توان بازگشت به خانه اول قلمداد کرد.
از این رو اظهارات وزرای امور خارجه روسیه و عربستان سعودی درباره آینده بشار اسد   به گمانه زنی ها درباره مواضع مسکو و ریاض در برابر دمشق پایان می دهد. مسئله قابل توجه این است که روسیه و عربستان بر ایجاد راه حل  سیاسی و کنار گذاشتن گزینه نظامی پس از چهار سال جنگ و خونریزی در سوریه تاکید کردند.
با وجود پیچیده بودن منافع و نقش کشورهایی مانند ایران، عربستان سعودی و روسیه در بحران های منطقه از جمله بحران سوریه، عراق، یمن و لبنان انتظار می رود در هفته های آینده تحولاتی صورت بگیرد.


چهار شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن