تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای جان کری علیه سپاه پاسداران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وزیر خارجه آمریکا در نشستی در دفتر رویترز در خصوص توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.

به گزارش تراز ،جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در رویترز با موضوع بررسی توافق هسته ای ایران مدعی شد: «ما هیچ تردیدی نداریم ایران زمانی به دنبال تسلیحات هسته ای بوده است.»

وی افزود: «ایران پس از سال ۲۰۰۳، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را کنار گذاشت.»

کری ادامه داد: «در طول دوره پانزده ساله توافق هسته ای، ایران نمی تواند اورانیوم را بیش از سه و نیم درصد غنی سازی کند. در صورتی که به توافق هسته ای ایران رای منفی داده شود، دیگر محدودیت و بازرسی بر برنامه هسته ای این کشور اعمال نخواهد شد.»

کری در ادعایی بی اساس مدعی شد: «سپاه پاسداران ایران همچنان خواستار دستیابی به بمب هسته ای است.»

کری در این نشست ادامه داد: «یکی از نقاط قوت توافق هسته ای ایران این است که رئیس جمهور، وزیر خارجه، آیت الله خامنه ای(رهبر معظم انقلاب) و دولتی که اکنون در ایران بر سر کار است، توافقی را قبول کرده اند که براساس آن تا ابد از داشتن بمب هسته ای، پیگیری یا هر گونه تحقیق برای دستیابی به بمب هسته ای منع شده اند. ایران بدون آنکه آمریکا متوجه شود، نمی تواند مخفیانه سوخت هسته ای تولید کند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «جرج بوش در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ تلاش کرد به توافقی بهتر دست پیدا کند. اما آنچه در هر دو نبرد روی داد، آن بود که شمار سانتریفیوژ های ایران از ۱۴۰ به ۱۹ هزار رسید و این کشور به دانش چرخه سوخت هسته ای به طور کامل دست یافت. همه باید این مسئله را بدانند که نمی توان فقط نشست و با توافق مخالفت کرد و گفت بهتر است به توافقی مطلوب تر دست یافت.»

کری ادامه داد: «نباید اظهار نگرانی کرد که ایران در سال پانزدهم توافق هسته ای به یک قدرت در آستانه تسلیحات هسته ای تبدیل می شود؛ چرا که اکنون این کشور یک کشور در آستانه تسلیحات هسته ای است. ایران زمانی به یک قدرت در آستانه تسلیحات هسته ای تبدیل شد که ما همچنان سیاست عدم غنی سازی را دنبال می کردیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست رویترز افزود: «با محدودیت هایی که بر برنامه هسته ای ایران اعمال می شود، امکان ندارد این کشور به سلاح هسته ای دست پیدا کند. اقداماتی که ایران در جهت محدود کردن برنامه هسته ای خود صورت می دهد، عامل اصلی افزایش مدت زمان لازم برای فرار هسته ای این کشور است.»

کری ادامه داد: «بر سانتریفیوژ های ایران مهر و موم های الکترونیک گذاشته خواهد شد و سطح غنی سازی در سانتریفیوژ های هسته ای این کشور با پیامهایی که به صورت «رادیو الکترونیک» مخابره می شود، کنترل خواهد شد.»

کری مدعی شد: «با نظارت هایی که براساس توافق هسته ای بر برنامه هسته ای ایران اعمال خواهد شد، می توانیم بگوییم اسراییل و همه کشورهای حوزه خلیج (فارس) و منطقه و آمریکا امن تر خواهند بود.»

«کری افزود: هیچ توافقی در جهان وجود ندارد که شامل نظارت ۲۰ ساله از آغاز تا انتهای فرایند برنامه هسته ای یک کشور باشد. اگر آمریکا از موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران کنار بکشد و از متحدان خود درخواست کند به تحریم های آمریکا پایبند باشند، دلار آسیب خواهد دید و دیگر یک ارز قوی در جهان نخواهد بود.»

آمریکا همچنان گزینه اقدام نظامی درباره مسئله هسته ای ایران را روی میز دارد و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اگر مجبور باشد از گزینه اقدام نظامی استفاده خواهد کرد. ما باید نخست گزینه دیپلماسی را با ایران به طور کامل پیگیری کنیم تا نیازی به استفاده از گزینه نظامی نباشد. گزینه ها همیشه در دسترس ما هستند. با این حال، باید نخست گزینه توافق هسته ای را پیگیری کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ایران به رغم آنکه مشاهده کرده بود نیروهای آمریکایی با صدام چه کردند و به رغم جنگ اخیری که داشتند و یک میلیون نفر را از دست دادند و شاهد حضور گسترده نیروهای آمریکایی در عراق بودند، به دولت جرج بوش که دو بار برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش کرد، نه گفت.»


منبع: باشگاه خبرنگاران



زمانبندی انتشار: 21 مرد 1394 - 10:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن