تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804265332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد آیت‌الله از فیلم هندی خاندان هاشمی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
انتقاد آیت‌الله از فیلم هندی خاندان هاشمی
رئیس قوه‌قضائیه: عدالت فقط برای ضعفا نیست
انتقاد آیت‌الله از فیلم هندی خاندان هاشمی رئیس دستگاه قضا این قبیل رفتارها و ناعادلانه خواندن احکام قضایی را مردود دانست و تاکید کرد اجرای عدالت تنها نباید منحصر به طبقات ضعیف جامعه باشد. آیت‌الله همچنین تصریح کرد این قبیل رفتارها توسط خانواده آقای هاشمی، سودی برای آنها نخواهد داشت.


به گزارش فرهنگ نیوز ، مهدی هاشمی امروز چهارمین روز محکومیت 10 ساله خود را در زندان سپری می‌کند. او بعد از ظهر روز یکشنبه به اوین رفت تا اوین این‌بار یک دانه‌درشت را مجازات کند.  به گزارش «وطن امروز»، حضور مهدی هاشمی در زندان البته همان‌طور که از خاندان هاشمی انتظار می‌رفت؛ بی‌حاشیه نبود! این متهم که تنها در یک فقره، به خاطر رشوه‌خواری باید 10 سال زندانی شود؛ همانند یک قهرمان از سوی خانواده بدرقه شد! آنها هنگام حضور مهدی هاشمی در مقابل زندان اوین از او فیلم گرفتند. فیلمی که او در آن بیانیه‌ای را خواند. بیانیه‌ای که حکم دستگاه قضایی را ناعادلانه و تسویه‌حساب سیاسی خوانده بود! خواهر و مادر مهدی هاشمی به همراه برادر او نیز در مراسم بدرقه او حاضر شده بودند تا رشوه‌خوار خاندان هاشمی را همانند یک قهرمان به زندان بدرقه کنند!  اما این رفتار خاندان هاشمی که در واقع شبیه فیلم هندی بود، با واکنش آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی مواجه شد.
 
رئیس دستگاه قضا این قبیل رفتارها و ناعادلانه خواندن احکام قضایی را مردود دانست و تاکید کرد اجرای عدالت تنها نباید منحصر به طبقات ضعیف جامعه باشد. آیت‌الله همچنین تصریح کرد این قبیل رفتارها توسط خانواده آقای هاشمی، سودی برای آنها نخواهد داشت. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسؤولان عالی قضایی  با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه رسانه‌ها قدرتی بی‌بدیل در دنیای امروز هستند، از فعالیت و تلاش خبرنگاران بویژه خبرنگاران حوزه قضایی تقدیر کرد و با اشاره به حساسیت کار رسانه‌ای در حوزه قضایی و لزوم پرهیز از شایعه‌پراکنی و فشار رسانه‌ای برای منحرف کردن مسیر رسیدگی به پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی، رسانه‌ها و خبرنگاران باید کمک‌کننده دستگاه قضایی باشند و از نشر اخباری که موجب انشقاق در جامعه می‌شود پرهیز کنند و بدانند دشمنان این نظام از هر اقدام و تلاشی برای ضربه‌زدن به اقتدار کشورمان دریغ نمی‌کنند و یکی از مهم‌ترین این تلاش‌ها دامن‌زدن به شایعات و گمراه کردن اذهان و به‌خطر انداختن و متزلزل کردن نظام است.
 
رئیس دستگاه قضا به تلاش‌ها برای تخریب دستگاه قضایی به دلیل صدور احکام و آرای مربوط به برخی مسؤولان یا وابستگان به برخی مسؤولان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه چنین تلاش‌های مخربی در عزم دستگاه قضایی خللی ایجاد نمی‌کند، گفت: گاهی ممکن است برخی آرا اشتباه باشد اما تخریب نهاد قضایی آن هم بدون دلیل و سند و صرفاً به دلیل اینکه رأی علیه بستگان ما صادر شده کاری شرعی و قانونی نیست.
 
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه «از هر قشر و طبقه‌ای در این کشور ممکن است افرادی محکوم شوند» تاکید کرد: احکام و آرای صادره تنها متعلق به قشر ضعیف و مردم عادی جامعه نیست و نباید فضا را طوری پیش ببریم که هر کسی زمانی مسؤولی بوده و حالا علیه او یا وابستگانش حکمی صادر شده، تمام قوه‌قضائیه و زمین و زمان را زیر سوال ببرد و برای تخریب قوه‌قضائیه فیلم وداع درست کند.
 
رئیس قوه‌قضائیه با اعلام اینکه هیچ انگیزه‌ای در مسؤولان قضایی برای صدور آرای غیرعادلانه و غیرقانونی علیه هیچ فردی وجود ندارد و مسؤولان عالی قضایی و بدنه دستگاه قضا آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران نخواهند فروخت، افزود: رویکرد قوه‌قضائیه همواره حرکت در مسیر اتقان‌آرا، رأی عادلانه، اعتدال و قانون است و توصیه ما به افرادی که بدون مبنا، احکام قضات را زیر سوال می‌برند این است که از راه اشتباه برگردند و اگر اعتراضی هم دارند از مسیر درست و قانونی اقدام کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی خواستار هوشیاری رسانه‌ها در پرهیز از تبدیل شدن به ابزاری برای مظلوم‌نمایی رسانه‌ای برخی افراد محکوم شد و تاکید کرد: توقع این است که خبرنگاران محترم برای آگاهی‌بخشی جامعه به نحو صحیح تلاش و در مسیر «پیشگیری از وقوع جرم» حرکت کنند.

سفارش ویژه به دادستان‌ها
رئیس قوه‌قضائیه در ادامه اظهاراتش به دادستان‌های کل کشور توصیه کرد با اهالی رسانه با مماشات برخورد کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه «رسانه‌ها هم گلایه‌هایی از دستگاه قضایی دارند که برخی از آنها ممکن است به حق باشد» خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: در بحث رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی تا جایی که ممکن است سختگیری نکنند و اگر اتهاماتی چون توهین و افترای اثبات شده‌ای در کار نیست و خبرنگاران نیز خود اذعان می‌کنند قصدشان ترویج خلاف واقع نبوده، همراهی کنند تا پرونده قضایی علیه آنان شکل نگیرد و البته خبرنگاران محترم نیز باید در کارشان دقت کنند تا مرتکب توهین، افترا و نشر اکاذیب نشوند.
 

منبع: وطن امروز


94/5/21 - 09:17 - 2015-8-12 09:17:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن