تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802249404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار روحانی با خانواده‌های شهدای دیپلمات |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دیدار روحانی با خانواده‌های شهدای دیپلمات
رئیس جمهور روز شهادت دیپلمات‌های سرکنسولگری مزار شریف را یکی از روزهای تلخ در تاریخ کشور توصیف کرد.
کد خبر: ۵۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ - 11 August 2015


رئیس جمهور روز شهادت دیپلمات‌های سرکنسولگری مزار شریف را یکی از روزهای تلخ در تاریخ کشور توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، آقای روحانی عصر امروز در دیدار خانواده‌های هشت شهید سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف که در منزل شهید ریگی برگزار شد، افزود: البته آن روز، روز سرافرازی شهیدان ما بود.

رئیس جمهور گفت: این شهدای ما مانند بقیه شهیدان ایران‌زمین شهدایی مظلوم بودند و واقعه شهادت آنان نشان می دهد که بدخواهان این مرز و بوم و تروریست‌ها تا چه حد به فرزندان این کشور و جمهوری اسلامی ایران حساس و بدنیت هستند.

روحانی افزود: دولت ایران از دیرباز قربانی تروریسم بوده است و از روز نخست پیروزی انقلاب شاهد اقدامات تروریستی برضد ملت ایران بوده ایم.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به دلاورمردی‌های این دیپلمات‌های شهید از خانواده‌های آنان تجلیل کرد و گفت: ملت ایران هیچ‌گاه شهامت و ایثارگری این دیپلمات‌ها را فراموش نمی‌کند.

ایران همواره ضدتروریسم و قربانی تروریسم بوده است

رئیس جمهور گفت: برخلاف آنچه برخی کشورهای تجاوزگر ادعا می‌کنند،نظام جمهوری اسلامی ایران همواره ضدتروریسم و قربانی تروریسم بوده است. حادثه ترور شهدای دیپلمات ما در مزارشریف سندی است برای اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در حال ایستادگی، مقاومت و مبارزه با تروریسم بوده است. این حادثه وحشیانه تروریستی درحالی روی داد که در سراسر دنیا مراکز دیپلماتیک، سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها مکان‌هایی است که کسی به آنها تعرض نمی‌کند.

روحانی افزود: بعد از وقوع این حادثه تروریستی، پاکستانی‌ها که بیشتر می توانستند اقدام کنند درباره حفاظت از این دیپلمات‌ها قول‌هایی می دادند و حتی بعد از وقوع این حادثه تروریستی هم به مسئولان ما می گفتند که اینها زنده هستند. آن روزهایی که تروریست ها در ایران شهید می گرفتند دنیا فکر نمی کرد که روزی در نقاط دیگر برضد خودشان اقدامات تروریستی انجام دهند. امروز شاهد هستیم که در نقاط مختلف دنیا تروریست‌ها که در پشت پرده مورد حمایت برخی کشورها به‌ ویژه صهیونیست‌ها هستند درحال جنایات وحشیانه‌اند.

رئیس جمهور اضافه کرد: پیش از حادثه تروریستی سرکنسولگری مزار شریف، باورمان نمی‌شد که گروه های تروریستی و طالبان که تازه مستقر شده بودند و کابل در اشغالشان بود، به مناطق شمالی افغانستان از جمله مزار شریف که در اختیار مجاهدین ائتلاف شمال بود راه یابند.در این حادثه تاسف بار دستگاه اطلاعاتی برخی کشورها هم بی دخالت نبودند.

شهادت دیپلمات ها در سرکنسولگری مزار شریف بسیار مظلومانه و غریبانه بود

رییس دولت یازدهم افزود: شهادت دیپلمات ها در سرکنسولگری مزار شریف بسیار مظلومانه و غریبانه بود زیرا کسی که در وطن خود شهید می شود با کسی که در کشوری دیگر و در دیار غربت به شهادت می رسد بسیار متفاوت است.

روحانی خطاب به خانواده‌های این شهدا گفت: قطعا شما روزها و دوران بسیار سختی را گذرانده اید اگرچه در عین این سختی، شهادت برای شما و خانواده های شهدا افتخار است.خداوند برای صالحان و شهدا وعده اجر و مزد بی پایان و بدون حساب داده است.

روحانی با بیان اینکه حضور در جمع خانواده های شهدای مظلوم دیپلمات برای او افتخار است، گفت: دیپلمات های ما همواره در مقاطع مختلف بارهای سنگینی را برای حفاظت از منافع ملی کشور بردوش داشته‌اند. ما غیر از مزارشریف در برخی کشورهای دیگر هم دیپلمات شهید و مجروح داده ایم.

روحانی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) گفت: ما افتخار می‌کنیم که مذهبمان جعفری است. زندگی امام صادق(ع) به ما یاد می دهد که با صبر و حوصله با دیگران برخورد کنیم. ایشان در زندگی‌شان با صبر و حوصله فراوان همه را در آغوش مهربانی خود می پذیرفتند و حتی افراد ملحد را نیز تحمل می کردند و سخنشان را می شنیدند. زندگی امام جعفر صادق(ع) نشان می دهد که دین ما دین صبر و سعه صدر است.

روحانی ابراز امیدواری کرد همه پیروان واقعی مکتب اهل بیت(ع) باشیم و گفت: امیدواریم جامعه ما از راه ائمه اطهار (ع) پیروی و از خون شهدا پاسداری کند. مردم ما می دانند که شهیدان ما چه نقشی در استقلال و عزت کشور داشته‌اند.

در این مراسم خانواده‌های هر یک از هشت شهید دیپلمات سرکنسولگری مزار شریف سخنان کوتاهی از جمله خاطراتی از زمان شنیدن خبر این حادثه تروریستی بیان کردند.

همسر شهید نوری نیارکی گفت: تاکنون پیکر این شهید پیدا نشده و به ایران انتقال نیافته است.

همچنین یکی دیگر از اعضای خانواده‌های این شهدا از رئیس جمهور خواست که در تقویم کشور روزی به عنوان روز شهدای دیپلمات اختصاص یابد.

در این مراسم، رئیس جمهور با اعطای لوح تقدیر به هر یک از خانواده‌های این شهدا از آنان قدردانی کرد.

روحانی را در این دیدار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز همراهی می‌کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما شهیدان نوری نیارکی، باقری، نوروزی، ریگی، ناصری، فلاح، قیاسی و حیدریان هشت دیپلماتی هستند که در سال 1377 در کنسولگری مزار شریف افغانستان به دست طالبان به شهادت رسیدند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن