واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاد حوزه علمیه قم:
قتل شیعیان در برخی کشورهای اسلامی حاصل جدایی قرآن از عترت است
شناسهٔ خبر: 2880350 - سهشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
استانها > کرمانشاه
کرمانشاه- استاد حوزه علمیه قم، جدایی قرآن از عترت را از حربههای دشمنان برای تضعیف دین اسلام و مسلمین دانست و گفت: فتوای قتل شیعیان در برخی کشورهای اسلامی حاصل جدایی انداختن بین قرآن و عترت است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میرزا محمدی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد با اشاره به زحمات پیامبر(ص) برای هم وزن نگه داشتن قرآن و عترت گفت: ایشان طی ۲۳ سال رسالت خود اذیت و آزارهای زیادی را در این زمینه متقبل شد.وی افزود: حضرت محمد(ص) از همان شب اول رسالت خود علی(ع) را به عنوان برادر و جانشین خود معرفی کرد به گونه ای که اعراب آن زمان به ابوطالب طعنه می زدند که موهای تو سفید است اما پیامبر(ص) تو را به اطلاعت از طفلی ۱۳ ساله اجبار کرده است.این استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر (ص) برای معرفی عترت و اینکه اهمیت آن را متذکرشود، عترت را در کنار قرآن معرفی کرد.وی، افزود: حضرت محمد (ص) در حدیث ثقلین که مورخان اهل تسنن هم آن را نقل کرده اند فرموده است «من قرآن و عترت را به عنوان دو میراث گرانبها برای شما مردم به یادگار گذاشته ام و راه نجات و رهایی از گمراهی و تیرگی چنگ زدن همزمان به این دو میراث است».حجت الاسلام محمدی افزود: این بیان پیامبر به معنای پیوند ناگسستنی قرآن و عترت است و اینکه هرکس که عترت را بشناسد قرآن را فهمیده و هرکس که قرآن را فهمیده، عترت را می شناسد.استاد حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در روزهای پایانی عمر پیامبر(ص) شعار «حسبنا کتاب الله» سر دادند اولین ضربه را به قرآن زدند و قبل از اینکه امام علی(ع) را خانه نشین کنند قرآن را مهجور کردند. وی افزود: فهم و شناخت قرآن و عترت پیامبر(ص) بدون شناخت دیگری امکان پذیر نیست و هیچ یک بدون دیگری نمی تواند نسخه سعادت و هدایت باشد.حجت الاسلام محمدی شعار جدایی قرآن از عترت را شعار گروه های متحجرو تکفیری کنونی و آن را نتیجه اقدامات معاویه دانست تا قرآن را از عترت جدا کند، چرا که علی(ع) کلید فهم قرآن بود.وی افزود: معاویه خیلی تلاش کرد تا مرجعیت علمی را از امام حسن مجتبی(ع) بگیرد تا جایی علامه طباطبایی غربت امام مجتبی (ع) را در این می داند که در طول ۱۰ سال امامت آن حضرت حتی یک سوال شرعی از ایشان پرسیده نشد.استاد حوزه علمیه قم، قرآن و عترت همسنگ و هم وزن هم هستند به تلاش ائمه معصومین برای نشان دادن این همسنگی و هم وزنی اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) در هر فرصتی و در همه ۲۲ منزلی که از مکه تا کربلا طی کردند و حتی پس از بریدن سر مبارکشان قرآن می خواندند تا به کوردلان بفهمانند، ائمه معلم و مفسر حقیقی قرآن هستند و لحظه ای از آن جدایی ندارند.وی، در خصوص تلاش های امام صادق (ع) برای نشان دادن پیوند ناگسستی قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) مدرسه فقهی، کلامی و علمی که پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) در نظر داشتند تاسیس کرد و معارف گرانبهایی که پیامبر و امیرالمومنین نتوانستند به دلیل محدودیت های زمان بیان کنند را تبیین و معرفی کرد.حجت الاسلام محمدی گفت: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد تربیت کرد و منشا تحول عظیمی درجهان اسلام شد که در بین آنها دو تن از علمای اهل سنت وجود داشتند که شاگرد مستقیم امام بوده و دو تن دیگر نیز به صورت غیر مستقیم و با واسطه از علم امام بهره مند می شدند به نحوی که ابوحنیفه می گوید اگر دو سال شاگردی من نزد امام صادق (ع) نبود، هلاک می شدم و امامان شافعی و مالک بن انس تاکید کرده اند که در آسمان و زمین کسی عالم تر و فقیه تر از امام صادق (ع) نمی شناسند.وی شیعه را حقیقت اسلام دانست و گفت: تاسیس مذهب تشییع به زمان پیامبر اسلام بر می گردد و بزرگانی چون سلمان، ابوذر، مقداد و عمار به شیعه علی (ع) معروف بودند.حجت الاسلام محمدی بر تعطیلی بازار مسلمانان در زمان شهادت امام صادق(ع) تاکید کرد و گفت: بازار مسلمین نباید در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) باز باشد و این کار هیچ توجیه شرعی ندارد.استاد حوزه علمیه قم، در پایان جدایی قرآن از عترت را از حربههای دشمنان برای تضعیف دین اسلام و مسلمین دانست و گفت: فتوای قتل شیعیان در کشورهای اسلامی حاصل جدایی انداختن بین قرآن و عترت است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]