تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون نخست وزیر عراق استعفا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: معاون نخست وزیر عراق استعفا کرد


مقامات عراقی اعلام کردند یکی از سه معاون نخست وزیر این کشور روز دوشنبه استعفا کرد و به علت فساد هدف تحقیق قرار خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از بغداد، این نخستین نتیجه ملموس تلاش های حیدر العبادی نخست وزیرعراق برای برخورد با فساد در بحبوحه تشدید ناآرامی ها در این کشور است.
عبادی اوایل هفته در بحبوحه اعتراضات گسترده ضد دولتی و درخواست یک روحانی برجسته شیعه برای برخورد شدیدتر با فساد، از اقداماتی با هدف اصلاحات خبر داد. وی پیشنهاد حذف سمت های معاون رئیس جمهور و معاون نخست وزیر عراق را که در حال حاضر براساس خطوط فرقه ای تقسیم می شود، مطرح کرد.  انتظار می رود پارلمان روز سه شنبه این پیشنهاد را بررسی کند ولی استعفای بهاء الاعرجی معاون نخست وزیر در امور انرژی نشان می دهد عبادی حمایت مقتدا صدر روحانی قدرتمند شیعه را جلب کرده است.
مقتدا صدر، که نظرش بر دهها هزار تن از شبه نظامیان و هوادارانش تاثیرگذار است، جنبشی را رهبری می کند که اعرجی عضو ان است.
صدر در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر شد، به اعرجی دستور داد استعفا کند و وی را از خروج از کشور تا زمان طی شدن روند قضایی، منع کرد. ضیاء الاسدی، یکی از اعضای برجسته جنبش صدر، اعلام کرد اعرجی استعفای خود را تسلیم کرده است.
عبادی همچنین خواستار پایان یافتن اختصاص سهمیه های حزبی و فرقه ای برای سمت های دولتی، از سرگیری تحقیقات درباره فساد و واگذاری مسئولیت تامین امنیت مقامات به وزارتخانه های دفاع و کشور شده است.
عبدالستار البیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق، اعلام کرد دادستان عمومی دستور تحقیق درباره اعرجی در خصوص فساد را صادر کرده است.
عبادی، که تلاش کرده است حمایت سیاسی گسترده از اصلاحات معنادار را جلب کند، حمایت آیت الله علی سیستانی روحانی عالیقدر شیعه عراق را در خطبه های روز جمعه وی به دست آورد.
آیت الله سیستانی، که قدرتی دارد که معدود سیاستمداران عراقی به طول علنی جرات به چالش کشیدن آن را دارند، از عبادی خواست با فساد «با مشتی آهنی برخورد کند».
 


سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن