تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814692988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزرای خارجه آلمان و عربستان درباره توافق ایران گفتگو کردند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



وزرای خارجه آلمان و عربستان درباره توافق ایران گفتگو کردند
روز نو :  وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه در سفر به برلین با همتای آلمانی خود در خصوص مسائل و موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته ای ایران و تاثیر آن بر منطقه رایزنی و گفتگو کرده است.
 عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله توافق اخیر هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی و بحران سوریه گفتگو کردند.
همکاری های دوجانبه برلین و ریاض نیز از دیگر موضوعات مهم گفتگوهای وزرای خارجه آلمان و عربستان بوده است. اشتاین مایر در کنفرانس خبری مشترک با الجبیر تاکید کرد: وی از نگرانی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی نسبت به توافقنامه هسته ای آگاه است.
برجام هسته ای که 23 تیرماه بین ایران و قدرت های جهانی به امضا رسیده است، شامل لغو تحریم های بین المللی در ازای محدود شدن بخشی از فعالیت های هسته ای تهران است.
اشتاین مایر افزود: آلمان نگرانی های کشورهای عربی را نسبت به توافق هسته ای ایران درک می کند و امیدوار است که این توافق منجر به برقراری ثبات و امنیت در منطقه شود و درهای دیپلماتیک جدیدی را باز کند و موجب حل و فصل بحران ها شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کنگره آمریکا توافق هسته ای ایران را تصویب کند. اشتاین مایر همچنین در خصوص اوضاع سوریه نیز گفت: امیدوارم توافق هسته ای منجر به راهکاری سیاسی برای بحران سوریه شود.
وزیر خارجه آلمان همچنین از تلاش های آمریکا و روسیه برای دستیابی به یک راهکار سیاسی برای بحران سوریه استقبال کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد: ایران باید متعهد به اجرای مفاد توافقنامه هسته ای باشد. وی همچنین خواستار تغییر سیاست خارجی تهران شد و از ایران خواست تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده و تاسیسات اتمی خود را تحت نظارت بین المللی قرار دهد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص روابط سیاسی ریاض و تهران، گفت: ما خواستار روابطی خوب با ایران هستیم ولی این مساله بستگی به دولت ایران دارد، ما خواستار تغییر سیاست تهران هستیم.




تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن