تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810035007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف 96 درصد جرايم اينترنتي توسط پليس فتاي قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۴۴ب.ظ)
کشف 96 درصد جرايم اينترنتي توسط پليس فتاي قم موج - قم - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره به اين که فاصله وقوع جرم تا کشف آن در استان قم، کمتر از 20 روز است، از کشف 96 درصدي جرايم واصله به پليس فتاي استان در سه ماهه اول سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس پليس فتاي استان قم اظهار داشت: توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات و نيز استفاده از اين امکانات در امور مختلف اقتصادي و اجتماعي و نيز توسعه خدمات الکترونيک مانند بانکداري و تجارت الکترونيک، بستر جرم رابراي افراد سودجو و متهمان فراهم کرده است.
سرهنگ "علي موالي" افزود: با توجه به گسترش روزافزون اين بستر، تامين امنيت اين موضوع بر عهده پليس گذاشته شد که در اين راستا پليس فتاي ناجا در بسياري از استان ها از سال 89 و در استان قم از سال 90 شروع به کار کرده است.
وي در ادامه به 5 اداره اين پليس تخصصي اشاره کرد و اداره مبارزه با جرايم، اداره اطلاعات جرايم، اداره تشخيص و پيشگيري، دايره فني و ادله ديجيتال و دايره اداري و پشتيباني را بعنوان اين 5 اداره برشمرد.
سرهنگ موالي در خصوص اهداف پليس فتا، گفت: صيانت از هويت ملي، ديني و ارزش هاي اسلامي و انساني جامعه در فضاي تبادل اطلاعات، حفظ و صيانت از اموال، منافع، اسرار و اقتدار ملي در فضاي مجازي، حفظ حريم خصوصي و آزادي هاي مشروع در جامعه از جمله اين اهداف است و وظيفه و رسالت اصلي آن رسيدگي به جرائم فضاي سايبري از طريق پيش بيني، پيشگيري و کشف جرم است.
وي در ادامه به نقش و مسووليت هرکدام از زيرمجموعه هاي پليس فتا اشاره کرد و گفت: در اداره مبارزه با جرائم به جرايم در حوزه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و نيز در حوزه سياسي و امنيتي رسيدگي مي شود.
رئيس پليس فتاي استان قم با بيان اين که رويکرد پليس در همه قسمت ها و بخش ها مبتني بر اقدامات پيش دستانه و پيشگيرانه است، اضافه کرد: در اداره تشخيص و پيشگيري پليس فتا نيز تلاش مي شود با حضور کارشناسان در جوامع هدف، موانع، تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي و راهکارهاي مقابله با آن ها آموزش داده شود تا پيشگيري هاي اجتماعي محقق شده و جرائم اجتماعي کاهش يابد.
سرهنگ موالي اساس و مبناي کار پليس فتا را در دايره فني و ادله ديجيتال عنوان و تصريح کرد: اصل و اساس تمام پرونده ها جمع آوري ادله و مدارک جرم با حضور در صحنه و نيازمند به استخراج دلايل است، همچنين پشتيباني نرم افزاري و سخت افزاري در امور عملياتي به منظور به کارگيري بهترين و سريع ترين راهکارهاي فني در تشخيص جرم از ديگر وظايف اين اداره است.
وي با بيان اين که فضاي مجازي و الکترونيک بسيار خطرناک تر از فضاي حقيقي و داراي گستره بيشتري است، به شهروندان هشدار داد: فضاي مجازي آسيب هاي شديدي را مي تواند همراه داشته باشد و هر آنچه که از افشاي در فضاي حقيقي مي ترسيم، بايد در فضاي مجازي آن را رعايت کنيم و از دسترسي ديگران به آن جلوگيري کنيم.
رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان بر ضرورت ارتقاي ضريب امنيتي سيستم ها تأکيد و به شهروندان توصيه کرد: با مراجعه به سايت www.cyberpolice.ir و بهره مندي از هشدارها و راهنمايي هاي آن، ضريب امنيتي سيستم خود را بالا برده و اجازه سوء استفاده به هکرها و افراد سودجو را ندهند و بسترهايي که زمينه ساز وقوع جرائم است را از بين ببرند.
سرهنگ موالي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان داشت: مردم استان قم، 2 درصد بالاتر از ميانگين کشوري از اينترنت استفاده مي کنند و به لحاظ جمعيتي بيش از 56 درصد کاربر اينترنتي داريم.
وي با بيان اين که فاصله وقوع جرم تا کشف آن توسط پليس استان، کمتر از 20 روز است، خاطرنشان کرد: پليس فتاي استان قم موفق شد در سه ماهه ابتداي سال جاري، بيش از 96 درصد جرائم و پرونده هاي واصله را کشف کرده و مجرمان را دستگير کند.
رئيس پليس فتاي استان قم گفت: سايت پليس فتاي ناجا و نيز مشاوران و کارشناسان پليس به خصوص کارشناسان معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در بحث آموزش و مشاوره فعال هستند ولي حوزه کار بسيار گسترده است و تعامل و مشارکت همه دستگاه ها و سازمان هاي استاني را مي طلبد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن