تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816761231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين نامه راهنمايان گردشگري اصلاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۵۱ب.ظ)
پس از 40؛ آيين نامه راهنمايان گردشگري اصلاح مي‌شود موج - آيين نامه راهنمايان گردشگري مربوط به 40 سال پيش که اصلاحيه آن به کميسيون اجتماعي هيات دولت ارائه شده است به زودي تصويب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در نشست هم انديشي فصلي مجمع هماهنگي تشکل‌هاي ملي گردشگري که در هتل هما برگزار شد، گفت: سعي کرده‌ايم که برنامه ريزي و پيگيري‌هايمان در راستاي رفع نيازها و مشکلات موجود در بخش گردشگري صورت گيرد.
سلطاني‍ فر با بيان اين که کشور در شرايط ويژه قرار گرفته و فرصت‌هاي تاريخي به وجود آمده است، تصريح کرد: بايد قدر شرايط را که به وجود آمده است را بدانيم و اهتمام ويژه‌اي براي مديريت اين شرايط داشته باشيم تا به نفع کشور از آن بهره برداري کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي تاکيد کرد: مسوولين عالي رتبه کشور هيچ‌گاه تا اين اندازه به حمايت از گردشگري تاکيد و تمرکز نداشته‌اند، هدف‌گذاري کمي مبني بر اين که ايران‌گردان خارجي بايد به 5 برابر افزايش يابد در سياست‌هاي اجرايي برنامه ششم که توسط مقام معظم رهبري صورت گرفته است نشان از توجه ايشان به اين حوزه دارد، همچنين رئيس جمهور در سخنراني‌هاي انتخاباتي خود و پس از پيروزي در انتخابات 24 خرداد در تمامي سفرهاي استاني و مصاحبه‌هاي داخلي و خارجي که داشته‌اند بر رشد، رونق و توسعه گردشگري و استفاده از ظرفيت‌هاي اين بخش تاکيد داشتند.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: مجلس شوراي اسلامي هم در اين زمينه همکاري‌هاي خوبي دارد در حال حاضر دو فراکسيون در حوزه سازمان ميراث فرهنگي در مجلس وجود دارد و در بخش ميراث و در زمينه حفظ و احياء بافت‌هاي تاريخي شهرها طرحي توسط خود مجلسي‌ها مطرح شده است که اين طرح در تعامل نزديک با سازمان ميراث فرهنگي، مراحل بررسي را طي مي‌کند، تمامي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به اين حوزه عنايت دارند و کميسيون فرهنگي مجلس هم به طور همه جانبه از اين بخش حمايت مي‌کند.
وي همچنين به حمايت و همکاري قوه قضائيه در حوزه فعاليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اشاره کرد و افزود: در مورد شرکت‌هاي وابسته به سازمان به طور مثال شرکت توسعه گردشگري که بحث واگذاري آن مطرح بود، سازمان بازرسي کل کشور، ديوان کل کشور، دادستان تهران و رياست دادگستري تهران حمايت‌هاي لازم را از مواضع سازمان ميراث فرهنگي به عمل آوردند، به طور کل اشتياق براي حمايت در تمامي بخش‌ها وجود دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاکيد کرد: شرايط ويژه اي به وجود آمده است، مجموعه وزارت کشور در رابطه با آيين نامه ارتقاي امنيت گردشگران خارجي همکاري بسيار خوبي داشتند، هرچند مراحل مختلف بررسي اين آيين نامه حدود يک سال طول کشيد تا به تصويب رسيد.
معاون رئيس جمهور با اشاره به جلسه وزير اطلاعات با فعالين بخش خصوصي گردشگري، تصريح کرد: در آينده نزديک جلساتي با وزير اقتصاد و رئيس سازمان امور مالياتي و رئيس گمرک با حضور فعالان بخش خصوصي گردشگري برگزار خواهد شد، همچنين با توجه به موضوعاتي که در بحث بيمه مطرح شده است، جلسه اي هم با وزير کار خواهيم داشت، هر دو اين وزرا براي برگزاري اين جلسات اعلام آمادگي کرده‌اند و زمان برگزاري جلسه به زودي اعلام مي‌شود.
سلطاني فر اضافه کرد: مشخصه دومي که اين شرايط جديد دارد اين است که ما پس از بيش از سي سال منازعه و کشمکش در يک نبرد نابرابر 22 ماهه و در فرآيند مذاکرات حساس، تاريخي، پيچيده و به يادماندني موفق شديم که حقانيت خودمان را در ابعاد مختلف به جهان غرب اثبات کنيم، حقوق هسته‌ اي مان را حفظ کنيم و پايه‌هاي تحريم را از ميان برداريم.
وي خطاب به بخش خصوصي يادآور شد: در فضاي جديد به وجود آمده ذهنتان را متوجه اين امتيازات، شرايط جديد و فرصت‌هاي نو کنيد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: اخيراً 7 گروه سرمايه گذار خارجي براي ساخت هتل در کشورمان اعلام آمادگي کردند و بسته پيشنهادي ما با حدود هزار و 20 پروژه آماده شده است که اين بسته در حال ويرايش نهايي است و ظرف 21 هفته آينده چاپ مي‌شود و به دو زبان هم ترجمه خواهد شد تا در اختيار سرمايه گذاران خارجي و داخلي در هر سه بخش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار گيرد.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: مسوولين و فعالان اقتصادي کشورهاي ايتاليا، ژاپن، فرانسه و آلمان به کشورمان آمده‌اند و ماه آينده هم ما ميزبان اسپانيايي‌ها خواهيم بود، اين مقدمات کار است، امروز به جايي رسيده‌ايم که تعامل داريم و اين در حالي است که پيچيدگي‌ها و مسائل مختلفي وجود داشت، درهاي بسياري بسته و قفل شده بود که باز کردن اين درها زمان‌بر است.
وي ادامه داد: من اعتقاد دارم در شرايط جديد پس از تحريم يکي از بخش‌هايي که بيش از ساير بخش‌ها تاثيرات مثبت خواهد پذيرفت، بخش گردشگري است، چراکه ما با افزايش گردشگران ورودي و ورود سرمايه گذاران مواجه خواهيم شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: زماني که تحريم وجود داشته باشد، مجبور هستيد شرايط تحميلي را بپذيريد ما در تورهاي خارجي مشکلات متعددي داريم؛ چراکه سرويس‌هاي مورد نظر را ارائه نمي‌دهند، اما؛ با رفع تحريم‌ها سرتان را بالا مي‌گيريد و مي‌گوييد با 500 دلار اين خدمات را مي‌خواهيم.
وي همچنين ناامني در کشورهاي عراق، سوريه، ليبي، مصر و يمن را يکي ديگر از شاخصه‌هاي شرايط ويژه گردشگري در کشور دانست و افزود: تا پيش از اين گردشگران فرهنگي و تاريخي به اين کشورها سفر مي‌کردند اما با وجود ناامني در اين مناطق يا سفر به اين کشورها محدود شده است و يا به طور کامل قطع شده است، بنابراين فرصت ويژه اي براي ايران پيش آمده تا مورد توجه گردشگران فرهنگي و تاريخي قرار گيرد.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: اين سه عامل و مشخصه، شرايط خاصي را ايجاد کرده است که براي بهره برداري از آن بايد با سرعت فکر، برنامه ريزي و همفکري کنيم تا بتوانيم پاسخگوي خيل عظيم گردشگران ورودي به کشور باشيم، اين يک واقعيت است که زيرساخت‌هاي گردشگري کشورمان به هر دليلي، مورد توجه و اهميت نبوده است اما امروز با جديتي که از سوي مقام معظم رهبري، رئيس جمهور و تمامي دستگاه‌ها نسبت به رشد و توسعه گردشگري وجود دارد، اين شرايط بايد مورد استفاده قرار گيرد.
سلطاني فر افزود: در گذشته به ايجاد زيرساخت‌ها توجه نشده است و جدي گرفته نشده است، بنابراين هر بخش اين صنعت، زير نظر يک دستگاه قرار گرفته و باعث بروز اين لجام گسيختگي در ابعاد مختلف نرم افزاري و سخت افزاري شده است، اين بخش بايد با برنامه پيش برود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: در خصوص آيين نامه اصلاح، تکميل و درجه بندي هتل‌ها ليستي تهيه شده است که براساس آن اين آيين نامه بايد اصلاح شود، هر کدام از اين آيين نامه‌ها مربوط به سال‌هاي 1350، 1354، 1368 و 1370 است و به نظر مي‌رسد بيش از 20 تا 30 سال است که در اين بخش هيچ اراده و اهتمامي براي ساماندهي آيين نامه‌ها وجود نداشته است.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: نزديک به 30 تا 50 سال است که نکات و دستورالعمل‌هاي اين حوزه هيچ اصلاحي نشده است و ما اصلاح تمامي آن‌ها را در دستور کار داريم.
وي ادامه داد: اين يک گوشت قرباني است که فقط استخوان‌هايش مانده و ما بايد آن را جمع کنيم، ما اين کار را مي‌کنيم و عزم و اراده اين کار را داريم اما پروسه پيگيري، بازنگري کردن و اصلاح اين موارد زمان‌بر است؛ چراکه بايد در کميته‌ها و بعد در کميسيون‌هاي تخصصي دولت مطرح شود.
سلطاني فر با اشاره به برخي مواردي که از سوي فعالين بخش خصوصي مطرح شد، گفت: برخي مواردي که مطرح مي‌شود مسائل شخصي است که مطابق قوانين و مقررات نيست.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اضافه کرد: بخش گردشگري يک صنعت است و براساس پاسخي که من شخصاً از معاونت حقوقي رياست جمهوري شنيدم، گردشگري يک صنعت است و صنف نيست و فعالين اين بخش بايد متناسب با ضوابطي که اعلام مي‌شود عمل کنند، ما براساس اين نظريه حقوقي هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم.
معاون رئيس جمهور تصريح کرد: بايد با يکديگر تعامل داشته باشيم؛ چراکه ما در يک کشتي نشسته‌ايم و اگر اين کشتي سالم به ساحل برسد همه از آن سود مي‌بريم.
وي اضافه کرد: اين که در هر صنفي چندين تشکل وجود داشته باشد به نفع گردشگري نيست، البته شکل گيري اين تشکل‌ها شايد به اين دليل بوده است که کسي مطالبات شما را پيگيري نمي‌کرده است اما امروز ما آمده‌ايم تا فرآيند قوانين و مقررات را اصلاح کنيم و به وضعيت اين صنعت انسجام ببخشيم هرچند اين برنامه در يک مقطع زماني 3 تا 5 ساله قابل انجام است و اجراي آن آغاز شده است.
سلطاني فر ادامه داد: شما اراده کنيد؛ چراکه اگر همه برنامه‌ها به طور يکسان و هماهنگ عمل کنيم به نفع تمامي بخش خصوصي خواهد بود، دفاتر خدمات، هتل‌ها و تورگردانان بايد يک تشکل داشته باشند؛ چراکه هر سودي که در اين حوزه باشد همه ما از آن بهره مند مي‌شويم.
وي همچنين با انتقاد چندين باره از فعالان بخش خصوصي در مورد عدم ارائه پيشنهادات و نظرات براي برنامه ريزي برنامه ششم توسعه گفت: تاکنون بيش از 10 بار اين موضوع مطرح شده است اما متاسفانه حتي يک برگ نظر و پيشنهاد از سوي بخش خصوصي به ما انتقال داده نشده است، برنامه ششم توسعه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در مرحله احکام است و با توجه به اينکه ما در بخش گردشگري با 27 دستگاه مرتبط هستيم به احکان قوي در اين حوزه نيازمنديم تا همگرايي سازمان ميراث فرهنگي با دستگاه‌هاي اجرايي را افزايش دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن