تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 11 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809033873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیامدهای وارد‌ شدن به پرونده‌های فساد؛ از تماس و پیامک تهدید تا لابی و ...


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیامدهای وارد‌ شدن به پرونده‌های فساد؛ از تماس و پیامک تهدید تا لابی و ...
نظارت بر دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و عمومی وظیفه مجلس است. در مساله نظارت مهمترین موضوعی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد مبارزه با مفاسد است. در بحث‌های نظارتی و تحقیق و تفحص رویکرد مجلس مبارزه با فساد نیست اما وقتی ورود پیدا می‌کند، همه این مسائل مورد برسی قرار می‌گیرد.
آفتاب : مساله فساد اقتصادی همچنان در صدر اخبار روز است، از فساد نزدیکان احمدی‌نژاد گرفته تا پرونده فساد در بنیاد شهید. هفته گذشته امیر خجسته رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص در گفت و گویی با گفته بود فساد در بنیاد شهید بالاتر از ارقام تخلف در تأمین اجتماعی است و از همان ابتدای کار برای نمایندگان از جمله مهناز بهمنی، نماینده سراب، پیامک های تهدید آمیز ارسال می‌شده است.


سیدمحمدحسین میرمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اظهار بی‌اطلاعی از پرونده بنیاد شهید و تهدیدهایی که علیه برخی از نمایندگان  درگیر در این پرونده صورت گرفته است به «آفتاب» گفت: کسی توانایی تهدید نماینده مجلس را ندارد، نمی‌دانم چه کسی چنین صحبتی کرده است. مجلس به وظایف خود عمل می‌کند و در این وظایف تهدید اصلا موضوعیتی ندارد. اگر مساله‌ای هم وجود داشته آن نماینده می‌تواند به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند و برخورد شود. به نظر من این موضوع مساله خیلی جدی نبوده است. چند تماس و پیامک تهدید، مشکلی جدی نیست. وارد شدن به چنین پرونده‌هایی چنین پیامدهایی را هم به دنبال دارد اما مجلس در جایگاه قانونی که دارد به وظایف خود عمل می‌کند.


میرمحمدی با تاکید بر این که وظیفه مجلس بحث‌های نظارتی است، گفت: نظارت بر دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و عمومی وظیفه مجلس است. در مساله نظارت مهمترین موضوعی که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد مبارزه با مفاسد است. در بحث‌های نظارتی  و تحقیق و تفحص رویکرد مجلس مبارزه با فساد نیست اما وقتی ورود پیدا می‌کند، همه این مسائل مورد برسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر هم تعدادی تحقیق و تفحص در مجلس صورت گرفته‌، گزارش‌های آن قرائت شده و در شرف انجام و تکمیل بوده و مجلس در این زمینه مصمم و در حال انجام اقدامات‌ جدی است. 


میرمحمدی با بیان این که مبارزه با فساد از جمله وظایف مجلس نیست و وظیفه قوه قضاییه است، گفت: مجلس در بعد نظارتی عام به بررسی کارکرد دستگاه‌ها می‌پردازد اگر در انجام وظیفه خود مفسده‌ای پیدا کند، اسناد را جمع‌آوری کرده و به قوه قضاییه ارسال می‌کند. البته یکی از خلا‌ءهای موجود این است که دستگاه مستقلی برای مبارزه با فساد وجود ندارد اما طرح آن نهایی شده است و امیدواریم در همین دوره مجلس این طرح به سرانجام برسد و مصوب شود و سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود. 


وی ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی، در مساله پیشگیری با دولت است. هم دولت باید در این زمینه اقداماتی انجام دهد و هم قوه قضاییه و برخورد با این مسائل وظیفه قوه قضاییه است. سازمان بازرسی کشور و دستگاه‌های نظارتی دیگر باید گزارش‌ها را جمع‌آوری و پیگیری کنند. اما با این عنوان خاص، سازمانی که مسئولیت و ماموریت مبارزه با مفاسد اقتصادی را داشته باشد‌، در تشکیلات فعلی وجود ندارد. تعدادی از نماینده‌های مجلس طرحی را آماده کرده‌اند و طرح نیز تقریبا آماده شده است و امیدواریم در همین دوره مجلس تشکیل سازمان مبارز با مفاسد اقتصادی مصوب شود. 


میرمحمدی با بیان این‌که پیش از تشکیل میزان کارایی سازمان مبارزه با مفاسد روشن نیست، گفت: تا کنون چون سازمانی ویژه برای مبارزه با مفاسد وجود نداشت، اقدامات در این زمینه به شکل پراکنده صورت می‌گرفت و متمرکز نبود. در زمینه دسترسی به اطلاعات‌، پیگیری‌ها و گزارش‌ها و رصد شدن این مسائل دستگاه مشخصی وجود نداشته است و به جهت این خلاء طرح سازمان مبارزه با مفاسد تهیه شده است. 




تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن