تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816160172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري روساي جمهور آينده آمريکا از اجراي توافق، اين کشور را منزوي مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۰ب.ظ)
روانچي: جلوگيري روساي جمهور آينده آمريکا از اجراي توافق، اين کشور را منزوي مي کند موج- عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي گفت: اگر کسي که دو سال آينده رئيس جمهور آمريکا مي‌شود از اجراي توافق جلوگيري کند، اين اقدام در مقابل سازمان ملل و حتي کشورهاي همسوي آمريکا خواهد بود. چنين کاري فشار سياسي زيادي بر کاخ سفيد وارد مي‌کند و قطعاً دولت آمريکا منزوي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عضو تيم مذاکره کننده هسته اي روز يکشنبه در نشست بررسي توافق هسته اي که ديپلماسي ايراني برگزار کرد، گفت: مذاکره با 6 کشور که جزو قدرت بزرگ هستند، کار بسيار سختي است، به خصوص موضوعات سختي که حل و فصل هر کدام از آن‌ها زمان زيادي مي‌برد که به نتيجه برسد.
عضو تيم مذاکره کننده ايران اضافه کرد: ما به ياري خدا و دعاي مردم، با تخصصي که دوستان در تيم مذاکره کننده داشته‌اند و حضور دکتر صالحي و همکارانشان و نيز دوستان اقتصادي موفق شديم کار را به نتيجه برسانيم. تيم مذاکره کننده، تيمي يک دست و بدون کوچک‌ترين حرف و حديثي بود. دکتر ظريف تيم را هدايت مي‌کردند و در واقع تيم ما تيم بي حاشيه اي بود و تمام ذکر و فکرش اين بود که از منافع ملي دفاع کند.
به گفته تخت روانچي، طرف مقابل هم حس مي‌کرد با تيمي مذاکره مي‌کند که نمي‌تواند در آن اختلاف ايجاد و يا حاشيه درست کند اما در هر صورت اين پرونده، پرونده سنگيني بود که به لطف خدا و دعاي مردم تا اين مرحله به نتيجه رسيد.
وي درخصوص ساز و کار حل مشکلاتي که ممکن است در راه اجراي توافق هسته اي پيش آيد، گفت: ايران با شش دولت و نماينده اتحاديه اروپا مذاکره مي‌کرد و نهايتاً به توافق رسيد که همه طرفين آن توافق را اجرا خواهند کرد. البته طبيعي است که اين توافق در اجرا با مشکلاتي مواجه شود. کما اين که مساله را در توافق هم ديديم. کميسيون مشترکي تشکيل مي‌شد که هفت کشور و نماينده اتحاديه اروپا در آن عضو هستند و به مشکلاتي که ممکن است پيش آيد رسيدگي مي‌کند.
عضو تيم مذاکره کننده هسته اي با بيان اين که اصل اين بود که مي‌خواستيم توافقي قابل اجرا داشته باشيم، گفت: يکي از دلايل طول کشيدن مذاکرات اين بود که مي‌خواستيم به توافقي برسيم که از ديد ما و آن‌ها توافقي خوب باشد. نهايتاً به مصالحه اي رسيديم تا از اين مشکل جلوگيري کنيم که «بعد از اوباما چه اتفاقي مي‌افتد.» در توافق بندي وجود دارد که براي دولت آمريکا تعهدي در برداشتن تحريم‌ها ايجاد مي‌کند و اين تعهد مستمر خواهد بود.
روانچي گفت: اين طور نيست که در يک دولت تحريم‌ها برداشته شوند و بعد نفر بعد بخواهد آن را ادامه دهد يا لغو کند. توافق کرديم دولت آمريکا بر اساس تعهداتي که دارد اجراي تحريم‌ها را مستمراً متوقف کند. به هر حال اين دستاوردي است که دولت آمريکا را متعهد مي‌کند. اين نکته در قطعنامه 2231 تصويب و بخشي از حقوق بين المللي شده است.
به گفته معاون اروپا و آمريکاي وزير امور خارجه، اين مساله به عنوان قطعنامه شوراي امنيت وظيفه مضاعفي براي همه ايجاد مي‌کند و بر اساس حقوق بين الملل بايد اجرايي شود اما اگر در عمل رئيس جمهوري بخواهد اين توافق را لغو کند، اين مساله نقض فاحش برجام است و در متن توافق هم آمده است که اگر چنين اتفاقي بيفتد نقض فاحش توافق خواهد بود.
تخت روانچي اضافه کرد: سير طبيعي امور در متن آمده و سيستم حل اختلاف هم مشخص شده است. به نظر نمي‌رسد و بسيار دور از ذهن است که يک نفر در آمريکا يا کشوري ديگر بخواهد اين توافق را برهم بزند. اگر چنين اتفاقي بدون بهانه رخ دهد و صرفاً بخواهند توافق را برهم بزنند و تحريم‌ها را برگردانند، در جامعه بين الملل مشخص مي‌شود چه کسي خلاف اين روند حل و فصل صلح آميز گام برداشته است.
عضو تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان يادآور شد: اگر کسي که دو سال آينده رييس جمهور امريکا مي‌شود از اجراي توافق جلوگيري کند، اين اقدام در مقابل سازمان ملل و حتي کشورهاي همسوي آمريکا خواهد بود. چنين کاري فشار سياسي زيادي بر کاخ سفيد وارد مي‌کند و قطعاً دولت آمريکا منزوي مي‌شود.
روانچي اضافه کرد: در حال حاضر علاقه مندي براي همکاري اقتصادي با ايران زياد است البته ما خودمان انتخاب مي‌کنيم که شرکاي اقتصادي مان چه کشورهايي باشد و اين همکاري‌هاي اقتصادي بعد از مدتي قوام مي‌يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن