تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایتالیا 40 درصد صادرات ایران به اروپا را جذب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ایتالیا 40 درصد صادرات ایران به اروپا را جذب کرد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری ایتالیا به میزان 193 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرد که بالغ بر 40 درصد صادرات ایران به اروپا را به خود اختصاص داد.
آفتاب : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ولی الله افخمی راد در چهارمین نشست کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران، افزود: ارزش صادرات در دوره چهار ماهه نخست سال جاری 14 میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات میعانات گازی نیز طی دوره این گزارش 40 درصد کاهش داشت و موجب افت ارزش کل صادرات کشور در چهار ماهه اول امسال شد.
وی اضافه کرد: صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با چهار ماهه نخست سال 93 رشد 38.5 درصدی داشت ، اما از نظر ارزش ثابت بود و تغییری نداشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مصر در قاره آفریقا با جذب 150 میلیون دلار کالای صادراتی در دوره این گزارش به میزان 60 درصد صادرات ایران به قاره سیاه را از آن خود ساخت.
افخمی راد افزود: طی چهار ماهه ابتدایی امسال صادرات ماشین آلات، سنگ آهن، سیمان و محصولات معدنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

افخمی راد درباره ششمین برنامه توسعه کشور، توضیح داد: تدوین برنامه مزبور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی آغاز شده و در 18 شورایی که برای نگارش این برنامه شکل گرفته، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور دارد و مسئولیت سه شورا را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی می تواند با تعامل مناسب و بالایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد، نقطه نظرات خود را به این شوراها ارائه دهد.

به گفته این مقام مسئول، براساس برنامه ششم توسعه هشت سرفصل کلی تعریف شده که تهیه نقشه راه برای مقاصد صادراتی، مرزنشینی و واردات، زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین موانع فنی و غیرفنی از جمله آنها محسوب می شود.

افخمی راد افزود: فرصت جمع بندی سیاست گذاری تجاری در قالب برنامه ششم توسعه تا پایان آذرماه امسال تعیین شده و کل برنامه، قبل از اسفندماه 94 باید در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.



تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن