تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819455542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدفین شهدا در حوزه هنری موقعیتی تاریخی به آن می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مومنی شریف:
تدفین شهدا در حوزه هنری موقعیتی تاریخی به آن می‌دهد

محسن مومنی


شناسهٔ خبر: 2878808 - یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
فرهنگ > انقلاب و دفاع مقدس

رئیس حوزه هنری با تاكید بر اینكه حوزه هنری در موقعیتی تاریخی قرار گرفته است، اظهار كرد: تشییع و تدفین شهدای گمنام غواص در حوزه هنری موقعیتی است همچون شرایطی كه بعد از شهادت سید مرتضی آوینی روی داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در آستانه برگزاری آئین تشییع و تدفین دو شهید غواص در حوزه هنری، مدیران و هنرمندان حوزه هنری به استقبال این شهدای گمنام در معراج شهدا رفتند و در مراسمی معنوی به قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی پرداختند.محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده مدیر شركت توسعه سینمایی سوره و جمعی از مدیران ستادی و هنرمندان حوزه هنری، به همراه جمعی از خانواده شهدا و هم‌رزمان شهدا، بر بالین این شهیدان گمنام حاضر شدند.  در بخش پایانی این مراسم، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در سخنانی با تاكید بر اینكه حوزه هنری در موقعیتی تاریخی قرار گرفته است، اظهار كرد: تشییع و تدفین شهدای گمنام غواص در حوزه هنری موقعیتی است همچون شرایطی كه بعد از شهادت سید مرتضی آوینی اتفاق افتاد.تشییع شهید آوینی در حوزه هنری، ادب و هنر انقلاب اسلامی را بیمه كردوی تصریح كرد: پس از پذیرش قطعنامه، پایان جنگ تحمیلی و اتفاقاتی كه در آن سال‌ها رخ داد و شكستگی‌هایی كه در هنرمندان و همكارانمان به وجود آمد، با شهادت شهید آوینی و تشییع باشكوهی كه در حوزه هنری انجام شد، اتفاقی افتاد كه ادب و هنر انقلاب اسلامی را بیمه كرد. كسانی كه ناامید شده بودند، دوباره بازگشتند و كسانی كه امید واهی به نابودی هنر و ادب انقلاب اسلامی بسته بودند، ناامید شدند.
استقبال مدیران و هنرمندان حوزه هنری از شهدای غواص
مومنی‌شریف همچنین گفت: با شهیدان عزیزی كه به حوزه هنری تشریف می‌آورند و خدمتشان خواهیم بود، دوباره انگیزه خواهیم گرفت و دل‌هایمان پر از امید برای انجام فعالیت‌های بزرگ خواهد بود و به ماموریت و اهداف بزرگی كه داریم ان‌شاءالله با كمك این شهیدان می‌رسیم. شهدا زنده هستند و قطعا دست ما را می‌گیرند.فرمایش امام (ره) تحقق پیدا كرده استوی با اشاره به دوران پس از پذیرش قطعنامه و پایان دفاع مقدس، عنوان كرد: در آن دوران حرف‌های نامربوط درباره شهیدان زیاد گفته می‌شد، كه حضرت امام خمینی (ره) در آن زمان و در پاسخ به آن سخنان فرمودند: «همین تربت پاك شهیدان است كه تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشّفاء آزادگان خواهد بود.» و فرمایش امام (ره) تحقق پیدا كرد و امروز هر كجا پیكر مطهر شهدا دفن شده، دارالشفائی است برای تمام كسانی كه درد دارند و به آن ها اعتقاد داشته‌اند و شهدا نیز این ها را كمك می‌كنند.وی در پایان گفت: با آمدن شهدا، بر معنویت محل كار ما افزوده می‌شود و سبك دیگری از زندگی را تجربه می‌كنیم.آیین تشییع و تدفین دو شهید غواص با عنوان «سوره اخلاص»، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۲۰ مردادماه از مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین به سمت حوزه هنری واقع در خیابان حافظ برگزار می‌شود و روبه‌روی مسجد امام خامنه‌ای حوزه هنری مراسم باشكوه خاك‌سپاری این شهدا انجام می گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن