تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترويج فرهنگ استاندارد از الزامات اقتصاد پويا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۱۱ب.ظ)
معاون استاندار: ترويج فرهنگ استاندارد از الزامات اقتصاد پويا است موج - کرمانشاه - معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري گفت: ترويج فرهنگ استاندارد از الزامات اقتصاد پويا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ سمينار تخصصي هم انديشي در زمينه تدوين استانداردهاي ملي، مشارکت در تدوين استانداردهاي بين المللي، آموزش و ترويج استاندارد با حضور دکتر اباذري، معاونت استانداردسازي و آموزش سازمان ملي استاندارد ايران و دکتر حاتمي، معاون استاندار کرمانشاه در محل سازمان استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد.
حاتمي در اين نشست با اشاره با موقعيت استان کرمانشاه در خصوص صادرات و تجارت مرزي اظهار داشت: موقعيت ويژه اين استان توجه به امر استاندارد در زمينه کالاهاي صادراتي و کالاهاي وارداتي را دو چندان کرده است، به طوري که صادر کردن کالاهاي بي کيفيت و غير استاندارد در گذشته به اعتبار توليدات داخلي در بازار عراق لطمه زده که اداره استاندارد با قدرت در برابر اين آسيب ايستاد و هم اکنون کالاهاي وارداتي و صادراتي از لحاظ رعايت امور استاندارد کاملا مورد بررسي قرار مي گيرند.
وي گفت: شهرستان قصرشيرين با دارا بودن 2 گمرک رسمي و 2 بازارچه مرزي کانون مهم صادرات و واردات به کشور عراق بوده و به تنهايي بيش از 50% صادرات به کشورعراق از طريق مرزهاي قصرشيرين صورت مي‌گيرد و با توجه به راه اندازي بازارچه هاي تيله کوه و سومار و نيز فعاليت بازارچه هاي شيخ صله و شوشمي اهميت فعاليت هاي اداره استاندارد بيشتر نمايان مي شود و بايد در اين زمينه فعاليت دقيق تر و گسترده تري داشته باشند.
معاون استاندار افزود: امروزه کيفيت، خواسته و ميلي زودگذر و تبليغاتي نيست؛ زيرا موضوع مرگ و زندگي مطرح است و بي ‏توجهي به آن، موجب از دست رفتن مشتريان و کاهش درآمد مي ‏شود و استاندارد، يکي از راه‏ هايي است که مي ‏تواند کيفيت محصولات را بيمه کند و نيازها و انتظارها را برآورده سازد.
دکتر حاتمي در پايان اظهار داشت: ترويج و بازشناساندن استاندارد، پله اول استاندارد سازي در کشور مي باشد؛ چرا که درصورت عدم آشنايي اذهان عمومي با مباني استاندارد، ميل و رغبت عمومي براي استفاده از کالاي استاندارد و همچنين امتناع از خريد محصولات غير استاندارد در جامعه شکل نمي پذيرد و بر همين اساس ترويج فرهنگ استاندارد و نشر آن در ميان آحاد مختلف جامعه از الزامات اوليه اقتصادي پويا و شکوفا مي باشد و اين مهم بدون کمک رسانه ها، خبرنگان و نخبگان جامعه امکان پذير نمي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن