تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813228080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام موجوديت «شوراي عالي تهيه کنندگان سينماي ايران»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۸ب.ظ)
اعلام موجوديت «شوراي عالي تهيه کنندگان سينماي ايران» موج-پس از سال‌ها اختلاف نظر ميان تهيه کنندگان سينما و پايه گذاري تشکل‌هاي مختلف، سرانجام با برگزاري جلسات مستمر و تعاملي ميان اعضاي برجسته اين صنف، «شوراي عالي تهيه کنندگان سينماي ايران» با حضور همه تشکل‌هاي مربوط به اين حرفه، اعلام موجوديت کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، شوراي عالي تهيه‌کنندکان سينماي ايران» که از اين پس در برگيرنده جامعه صنفي تهيه کنندگان، شوراي عالي تهيه کنندگان خانه سينما، تهيه کنندگان مستقل و...هست با ارسال متني اعلام کرد: پس از مدت‌ها بحث و رايزني سرانجام سايه اختلافات از تشکل‌هاي تهيه‌کنندگي برطرف شد و از اين پس همه تشکل‌هاي تهيه‌کنندگي زير چتر واحد شوراي عالي فعاليت خواهند کرد.
در متن اين بيانيه آمده است:
«تلاشي که از دوران پر برکت جشنواره سي و سوم فجر آغاز شد، در روز دوازدهم مرداد ۱۳۹۴ به بار نشست و همه تشکل‌هاي تهيه کنندگي زير چتر واحد تهيه کنندگان قرار گرفتند. چتر واحد تهيه کنندگان سينماي ايران آغازگر راهي نو، حرکتي تازه و جريان ساز در سينماي ايران خواهد بود.
نظام تهيه کنندگي در سينماي ايران مي‌تواند و بايد معيار و محور همه تحولات آتي سينماي ايران باشد.
ايجاد تعادل و توازن بين درآمد حاصله از منابع متصوره و هزينه تهيه و توليد فيلم، اعتبار بخشي به حقوق مالکانه، تأليفي و معنوي صاحبان آثار، ايجاد فضاي امن براي سرمايه گذاري، ساماندهي فضاهاي نمايشي و جلوگيري از هرگونه انحصار در اين چرخه از موضوعات آني و فوري شوراي عالي تهيه کنندگان در دورة جديد است.
شوراي عالي بر اين باور است که بدون دستيابي به يک بازار امن در همه حوزه‌ها،خروج از چالش‌هاي موجود در عرصة سينما غيرممکن است.
معيشت اهالي سينماي ايران، ساماندهي امنيت شغلي دست اندرکاران حرفه يي سينما و دستيابي به ثبات مديريت و شرايط برنامه ريزي‌هاي طولاني مدت جز با برقراري امنيت در بازار سينماي ايران به دست نمي‌آيد و در اين مسير همه دل سوزان و بزرگان سينماي ايران را به ياري مي‌طلبيم.
شوراي عالي، گسست خسارت بار ميان تشکل‌هاي تهيه کنندگي را طي سال‌هاي گذشته محصول فضاي غبارآلود و تفرقه برانگيزي مي‌داند که فقط بدانديشان و کاسبان از آن بهره بردند.
شوراي عالي تهيه کنندگان بر اين باور است که جز با همدلي، همسويي و تعريف منافع و مضار مشترک ميان همة اهالي سينما، نمي‌توان به چشم اندازي مطلوب که نمايشگر، قدرت، حقوق و تکاليف سينماي جمهوري اسلامي ايران باشد، دست يافت.
هوشمندي و دور انديشي حکم مي‌کند که جهت احقاق حقوق، توسعه و امنيت بازار، تهيه کنندگان سينماي ايران در قالب شوراي عالي تهيه کنندگان با انجام تکاليف حرفه اي خويش بر مدار هم افزايي و همدلي حرکت کنند.
شوراي عالي تهيه کنندگان بر اين باور است که وجود يک نظام مقتدر تهيه کنندگي باني تحقق آرمان‌ها در حوزه توليد و توسعه بازاري امن و پر رونق خواهد بود.
با به بن بست رسيدن روش‌هاي تحميلي، فرمايشي و غير علمي، از اين پس هر چهار تشکل تهيه کنندگي سينماي ايران با تکيه بر اعتماد و در حرکتي خود خواسته در شوراي عالي تهيه کنندگان سينماي ايران، با حفظ شأنيت و استقلال خود گرد هم مي‌آيند تا براي رسيدن به اهداف عالي و متعالي سينما تلاش کنند.
در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: از همه همکاران انتظار داريم که با حمايت از اين عزم و حرکت مشترک، سينماي ملي ايران را ياري رسانند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن