تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق بازرگانی ايران بايد مركز رفت و آمدهاى هيئت هاى اقتصادى باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رييس اتاق بازرگانى ايران:
اتاق بازرگانی ايران بايد مركز رفت و آمدهاى هيئت هاى اقتصادى باشد

رییس اتاق بازرگانی


شناسهٔ خبر: 2878717 - یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
استانها > خراسان رضوی

مشهد- رييس اتاق بازرگانى، معدن و كشاورزى ايران گفت: دولت بايد اتاق ايران را به عنوان مركز رفت و آمدهاى هيئت هاى اقتصادى قرار دهد. به گزارش خبرنگار مهر، محسن جلال پور صبح يكشنبه در دومين جلسه رسمى ماهانه هيئت نمايندگان اتاق هاى سراسر كشور كه در هتل درويشی برگزار شد، اظهار كرد: حضور هيئت هاى اقتصادى نبايد تنها به دولت و سازمان هاى دولتى محدود شود كه در اين راستا تخصصى كردن فعاليت هاى اين هيئت ها ضرورى است.وى افزود: در همين راستا لازم است دولت اتاق ايران را به عنوان مركز اصلى رفت و آمد هيئت هاى اقتصادى قرار دهد تا با يك برنامه تخصصى نسبت به انعقاد تفاهم نامه و قرارداد ها اقدام شود.رييس اتاق بازرگانى، معدن و كشاورزى ايران ادامه داد: پيروزى هسته اى يك پارادايم جديد را بر مبناى گفتگو و منطق در حل مسائل بوجود آورد كه مى توان از آن در رفع مسائل اقتصادى، زيست محيطى و آب كشور نيز استفاده كرد.

وى بيان كرد: اقتصاد ايران در دهه هاى اخير بيمار بوده كه با وجود سوتعبيرها و تحريم ها مشكلات آن بيشتر نيز شده است.

جلال پور با اشاره به شرايط ركود كشور ابراز كرد: در اين شرايط ما با بيش از ۵ ميليون بيكار جوياى كار مواجه هستيم و اين در حالى است كه دو ميليون و ۷۰۰ نفر تنها در بدنه دولت اشتغال دارند كه اين امر باعث بزرگ شدن بيش از اندازه دولت شده است.

وى با بيان اينكه بزرگ شدن دولت فضا فعاليت بخش خصوصى را محدود مى كند، تصريح كرد: دولتى كه بزرگ شده باشد بسيارى از مشكلات و مسائل اقتصادى را در خود بوجود مى آورد از جمله هزينه هاى بالا است كه به ساختار كشور تحميل مى كند.

وى گفت: اقتصاد وابسته به نفت شرايط خوبى را ايجاد نمى كند و در كنار آن عدم توانايى بخش خصوصى در پرداخت ماليات فضاى كسب و كار را به شدت با مشكل مواجه كرده است.

رييس اتاق بازرگانى، معدن و كشاورزى ايران عنوان كرد: اين اقتصاد بيمار با وجود قاچاق و فساد كه در آن ريشه دوانيده است فضاى كسب و كار را سخت كرده و راه حل برون رفت از اين اوضاع كار كارشناسانه و علمى است.

وى با بيان اينكه رشد اقتصادى بالاى ۶ درصد براى نجات كشور ضرورى است، افزود: در اين خصوص سرمايه گذار خارجى مى تواند كمك كند اما بايد توجه داشت كه حضور سرمايه گذار خارجى در داخل كشور تيغ دو لبه است كه تكيه صرف بر آن ممكن است مشكلات بيشترى را براى ما بوجود آورد.

وى اضافه كرد: ايجاد فضاى بدون رانت و نبود نگاه هاى متفاوت نسبت به سرمايه گذران داخلى و خارجى مى تواند زمينه را براى حضور فعال تر بخش خصوصى فراهم كند.

جلال پور اظهار داشت: گاهى دولتمردان از ده ها ميليارد سرمايه گذارى خارجى صحبت مى كنند اما نكته مهم نحوه استفاده از آن در فضاى كسب و كار بوده و توجه به اين نكته كه چگونه مى خواهيم از آن استفاده كنيم.

وى خاطر نشان كرد: سرمايه گذار خارجى نبايد تنها به دولت و دستگاه ها دولتى ختم شود چرا كه باعث بزرگتر شدن دولت شده و هزينه هاى بيشترى را به كشور تحميل خواهد كرد.   









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن