تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802942422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز بررسی سلامت آب های بطری در وزارت بهداشت/ وضعیت آب هایی که در کنار فاضلاب، بسته بندی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آغاز بررسی سلامت آب های بطری در وزارت بهداشت/ وضعیت آب هایی که در کنار فاضلاب، بسته بندی می شوند جامعه > سلامت - خبرگزاری ایرنا نوشت:

 در پی مصاحبه وزیر بهداشت با ایرنا و اعلام مهلت یک ماهه به سازمان غذا ودارو برای بررسی وضعیت آب های بطری شده، مدیر کل آزمایشگاه های مرجع این سازمان اعلام کرد: بررسی این آب ها آغاز شده است و نتایج را زودتر زمان مورد نظر وزیر اعلام می کنیم.  حسین رستگار گفت: برنامه بررسی آب های معدنی چندی پیش توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست سازمان غذا و دارو در اولویت برنامه های این سازمان قرار گرفته است، بر این اساس کار بررسی تمام آب های معدنی و آشامیدنی جمع آوری شده شروع شده است و اقدامات لازم هم به سرعت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه وزیر بهداشت، اعلام کرده است که برای آب های بسته بندی اعم از آشامیدنی و معدنی باید بررسی های جامع نگر صورت بگیرد اظهار داشت: وزیر بهداشت، چندی پیش در بررسی برنامه های سالجاری به ما اعلام کرد که در زمینه آب های معدنی، آشامیدنی و بسته بندی، بررسی کاملی صورت بگیرد و اعلام شود که بالاخره آب ها چه وضعیتی دارند.
رستگار ادامه داد: خوشبختانه از زمانی که وزیر بهداشت بر این موضوع تاکید کرد، رییس سازمان غذا و دارو، این موضوع را در اولویت برنامه های ما قرار داد لذا پیرو همین برنامه تمام آب های معدنی و آشامیدنی کشور، جمع آوری و مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند.
رستگار افزود: با توجه به اینکه این آب ها از جنبه های مختلف در حال بررسی هستند بنابراین امیدواریم بسیار سریع تر از زمان اعلام شده مورد نظر وزیر بهداشت، نتیجه را اعلام کنیم تا در صورت وجود مواردی خاص که نیاز به تقویت جنبه نظارتی و کنترلی دارد آن ها را به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کنیم تا اقدام لازم را صورت دهند.
وی اظهار داشت: آب ها دو نوع هستند یکی آب های معدنی و دیگری آشامیدنی؛آب های معدنی، طی چهار فصلی که از منابع برداشت می شود باید از لحاظ شرایط مواد معدنی، کیفیت و دیگر عوامل یکسان باشند.
وی افزود: بررسی ها روی این آب ها در چهار فصل نباید تغییری را نشان دهد. این در حالی است که آب آشامیدنی، آبی است که می تواند تغییر فصلی داشته باشد و همینطور تغییراتی را در آب های آشامیدنی ایجاد می کنند که می تواند یکسری املاح به آن اضافه یا کم ؛ بنابراین آب آشامیدنی و آب معدنی تفاوت هایی دارند.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان ساخت: آب های معدنی و آشامیدنی از لحاظ کنترل کیفیت، استانداردهای متفاوتی دارند و بر اساس این استاندردها بررسی می شوند.
رستگار گفت: تا به امروز در بررسی ها، هیچ گونه مشکلی دیده نشده است و اگر مشکلی وجود داشته باشد حتماً اعلام می شود و برخوردها نیز از طریق مسیر قانونی صورت می گیرد؛بنابراین مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند. **آب معدنی زیر نور آفتاب نباشد
رستگار خاطر نشان کرد: آب های معدنی که در فروشگاه ها و مغازه ها به فروش می رسد نباید زیر نور آفتاب قرار بگیرد چون احتمال دارد نور آفتاب باعث تغییر کیفیت آب در طعم آن شود.
وی تاکید کرد: این نوع آب، باید در محل و مکان مناسب و درجای خنک نگهداری شود تا کیفیتش در حد مطلوب باشد.
این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو اظهارداشت: هر تغییری که در تولید آب های معدنی و آشامیدنی صورت می گیرد طبق استانداردهای مربوطه است.
مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو افزود: نظارت ها و بازدید ها از کارخانه های تولید آب معدنی به صورت برنامه ریزی شده توسط کارشناسان ما صورت می گیرد علاوه بر آن مسوول فنی با حضور مداوم در کارخانه مسوولیت تایید کیفیت آب را از همه جنبه ها دارد.
وی گفت: مراکز تولید آب معدنی و آشامیدنی باید در محل مناسب باشند و اگر در مجاورت فاضلاب باشد باید فاضلاب ها کاملاً استاندارد باشد و فاصله آن نیز رعایت شود و یا استفاده از کود در زمین های کشاورزی اطراف آن نیز صورت نگیرد. این عوامل در صدور مجوز ها تاثیر بسزایی دارد.
سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، روز شنبه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: با توجه به اطلاعاتی که در مورد وضعیت نابسامان آب های بطری شده در کشور به دست آمده است به سازمان غذا و دارو یک ماه فرصت دادم تا بعد از بررسی کارشناسی مشخص کنند از بین آب های بطری شده موجود در بازار، کدام ها واقعاً آب معدنی و کدام ها آب های دیگری هستند که به نام آب معدنی به مردم عرضه می شوند.
وزیر بهداشت افزود: در مورد آب های بطری شده به خصوص آب های چند منطقه خاص که اطلاعات آن را داریم مشخص شده است که اطلاعات مندرج روی بسته بندی با محتوای آن، یکسان نیست و باید با بررسی دقیق کارشناسی جلوی سوء استفاده تولید کنندگان این اقلام گرفته شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: علاوه بر آن، خود بطری و مواد تشکیل دهند آن ممکن است از موادی باشد که برای سلامت انسان مضر باشد. در این زمینه کار کارشناسی در وزارت بهداشت انجام شده است و اطلاعات اولیه آن موجود است. من نیز از سازمان غذا و دارو خواسته ام تا ظرف یک ماه آینده گزارش دقیقی در مورد وضعیت بسته بندی و مواد مورد استفاده در این بطری ها ارایه کنند تا بر اساس آن برخوردهای قانونی صورت گیرد. ۴۲۴۲

کلید واژه ها: نیترات در آب تهران - آلودگی آب - صنایع غذایی -




یکشنبه 18 مرداد 1394 - 13:10:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن