تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل با جهان به معنای بازگشایی دروازه کشور بر روی واردات نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير صنعت، معدن و تجارت:
تعامل با جهان به معنای بازگشایی دروازه کشور بر روی واردات نیست

کراپ‌شده - وزیر صنعت


شناسهٔ خبر: 2878334 - یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
استانها > خراسان رضوی

مشهد- وزير صنعت، معدن و تجارت كشور گفت: ما نمی توانیم منزوی باشیم و باید با کشورهای دنیا به ویژه در شرایط جدید تعامل و ارتباط داشته باشیم اما این بدان معنا نیست که دروازه های کشور برای واردات باز شود. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت‌زاده شامگاه شنبه در مراسم نکوداشت و تجلیل از خدمات هیأت رئیسه اتاق ایران كه در هتل درويشی مشهد برگزار شد با اشاره به موفقیت ایران در عرصه دیپلماسی خارجی گفت: ما نمی توانیم منزوی باشیم و باید با کشورهای دنیا به ویژه در شرایط جدید تعامل و ارتباط داشته باشیم و البته این موضوع بدان معنا نیست که دروازه های کشور برای واردات باز شود بلکه با اقتصادی درون گرا و برون نگر از شرایط موجود برای حمایت از تولید و تولید کنندگان استفاده خواهیم کرد.وی با اشاره به سیر تحولات در دنیا خاطر نشان کرد: تغییرات منتظر ما نمی ماند و برای حضور موفق در بازارهای پر رقابت بین المللی نیاز به فناوری های نوین در عرصه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات داریم. وزیر صنعت با اشاره به كمبود آزمايشگاه هاى تخصصى در زمينه توليدات صنعتى كشور گفت:  براى نمونه ما در صنعت خودرو آزمایشگاه نداریم و بسیاری از آزمایش‌های خودرو به علت عدم آزمایشگاه در داخل كشور قابل انجام نيست.نعمت زاده با بیان اینکه در عرصه صنایع غذایی نیز نسبت به رشد و توسعه سایر کشور ها عقب افتاده‌ایم اطهار کرد: کشورى مانند مالزی در صنایع غذایی حلال نسبت به ما پیشتاز است در حالی که مزیت‌‌های کشور ما در این زمینه بسیار زیاد است.اختیارات اتاق های بازرگانی مغفول مانده استوزیر صنعت گفت: در قانون اساسى اختيارات زيادى براى اتاق هاى بازرگانى در نظر گرفته شده است كه متاسفانه تاكنون از آنها استفاده نشده و مغفول مانده اند.

وى افزود: روساى اتاق هاى بازرگانى سراسر كشور مى توانند با استفاده از اين ظرفيت قانونى مطالبات خود را جدى تر پيگيرى كرده و عملكرد مسئولان را نيز صريح تر نقد كنند.

وزير صنعت و معدن كشور ادامه داد: کارآفرینان و فعالان اقتصادی به ويژه بخش خصوصى توانايى و سهم بسزايى در توسعه کشور دارند که هرچه در این زمینه بیشتر تلاش کنند موفق‌تر می‌شوند.

وى در ادامه به نبود فناورى هاى لازم در بخش صنعت اشاره كرد و گفت: امروزه بدون بهره گيرى از فناوری نمی‌توان صنعت را رقابت‌پذیر کرد به همين منظور ضرورى است تا مرکز برای ارتقای فناوری در کشور ایجاد شود.

نعمت‌زاده تصريح كرد: پتانسيل و انرژی که در اتاق‌ها وجود دارد مى تواند با کارهای مشترک و هم افزايى بيشتر باعث شناخت توانمندی‌ها و تعلق بيشتر فعالان اقتصادى شده و برنامه‌ریزی‌ها را در جهت بهترى قرار دهد.وی با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتى در مديريت كشور بيان كرد:‌ منظور از اين مفهوم داشتن اقتصاد درون زا و برون نگر است و روساى اتاق ها از این فرصت مى توانند در جهت رشد اقتصادی استفاده کنند.وزیر صنعت خطاب به روساى اتاق هاى بازرگانى سراسر كشور عنوان کرد: شما توان بسیاری دارید که با تکیه كردن به آن مى توانيد فرصت‌ها و معادن کشور را بيشتر از گذشته به مرحله شکوفايى نزديك كنيد.وزیر صنعت،   معدن و تجارت با اشاره به تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله و عقب ماندگی از برنامه، خواستار تلاش، برای دستیابی به اهداف این سند، با استفاده از ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی شد.
 









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن