تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاريجاني:‌ با تصويب توافق هم ‌مسير پرمسئله‌اي پيش‌رو داريم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: لاريجاني:‌ با تصويب توافق هم ‌مسير پرمسئله‌اي پيش‌رو داريم
روز خبرنگار از آنجا كه به بزرگداشت اهالي خبر و رسانه اختصاص دارد، مي‌تواند محلي براي تشريح مهم‌ترين مسائل كشور از نگاه مسئولان به خصوص مسئولان عالي‌رتبه كشور باشد. امروز هم مراسم بزرگداشت روز خبرنگار كه از سوي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به تريبوني براي تحليل مهم‌ترين مسائل روز سياسي كشور تبديل شد كه از جمله رئيس مجلس در سخناني تأكيد كرد تصويب توافق براي ما آخر كار نيست و دشواري‌هاي ديگري پيش‌روي ماست.
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم در بخشي از سخنان خود به مذاكرات ايران و كشورهاي 1+5 اشاره كرد و گفت: ما پس از انقلاب با بحران‌ها و فراز و فرودهاي زيادي روبه‌رو بوديم كه يك نمونه آن، قطعنامه 598 پس از جنگ هشت‌ساله بود.
وي با بيان اينكه در صحنه بين‌المللي بي‌رحمي‌هاي زيادي وجود دارد، گفت: همه مي‌دانند كه جنگ تحميلي يك جنگ ناحقي بود كه عليه ايران راه انداختند و امروز در مسئله هسته‌اي نيز در چنين گذاري قرار داريم و قرار است پس از 12 سال چالش، وارد صحنه ديگري شويم.

‌   دوران جديدي آغاز شده است
رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه امروز در مسئله هسته‌اي در شرايط جديدي بسر مي‌بريم، خاطرنشان كرد: آنچه مهم است اين است كه بايد بدانيم مسير 12 سال گذشته با دقت طي شد و اينكه در ايران در اين مقطع، مذاكرات را جدي‌تر دنبال كرد، نشئت گرفته از يك نگاه تاكتيكي نبود، بلكه اين موضوع در جلسات مختلف مورد بحث و بررسي قرار گرفت اما در دو سال اخير، مذاكرات جنس جديدي داشت.
رئيس مجلس ادامه داد: همه جوانب مذاكرات بحث و بررسي شد و چيزي نبود كه يك نفر درباره آن تصميم‌گيري كند يا با يك پيشنهاد سطحي دنبال شود. اين راهي بود كه نظام آن را انتخاب كرد.
رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنانش، مذاكرات هسته‌اي را جزو سخت‌ترين موضوعات در طول تاريخ انقلاب اسلامي دانست و افزود: آنچه كه از اين مذاكرات روي كاغذ ديده مي‌شود، تنها يك وجه است.
وي توافق هسته‌اي را آغاز يك دوره جديد عنوان كرد و اظهار داشت: حتي اگر اين توافق در ايران به تصويب برسد، بايد بدانيم با مسير پرمسئله‌اي مواجه هستيم.
لاريجاني ادامه داد: همان موجودات موذي كه 12 سال براي ايران چالش ايجاد كردند، در مقابل اين سند هم رفتار موذيانه خواهند داشت.
رئيس مجلس به جنجال‌آفريني غرب در خصوص پارچين به عنوان يك نمونه اشاره كرد و گفت: اين يك جنجال تصنعي است تا روي صحنه بين‌المللي تأثير بگذارند. اينكه رفت و آمد در پارچين وجود دارد و بخواهند آن را به داخل پادگان بسط دهند و الم شنگه به پا كنند و سر و صدا راه بيندازند، چيزي در حد يك داستان است.
وي ادامه داد: ترديدي درباره ناراحتي رژيم صهيونيستي از نتيجه مذاكرات نيست. آنها ‌ولخرجي‌مي‌كنند تا براي توافق هسته‌اي مشكل ايجاد شود.
لاريجاني تصريح كرد: «برجام» شروعي براي مراحل ديگر است و حتماً اين شروع با مسائل و مشكلاتي روبه‌رو خواهد بود.
رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه بايد سند برجام را خوب فهميده و سپس در تبيين آن، با صداقت عمل كنيم، گفت: در اين سند يك داد و ستد رخ داده و اين تيزهوشي در تبيين سند توافق هسته‌اي بود كه ما خطوط قرمز را حفظ كنيم.

‌    2 مسئله مهم براي ايران
وي ادامه داد: در مجموع، دو مسئله براي ما مهم بود، يكي اينكه تحريم‌هاي اقتصادي لغو شوند و ديگر اينكه غني‌سازي در ايران وجود داشته باشد.  لاريجاني افزود: از نظر ما كه در جريان اين مذاكرات بوديم، اين اولين بار است كه غرب پذيرفته ايران غني‌سازي محدود داشته باشد. از نظر ما توافق هسته‌اي براي ايران تبعات مضري ندارد و توانستيم در اين توافق غني‌سازي را در ايران تثبيت كنيم كه يك گام بسيار مهم است.
رئيس مجلس بر همين اساس متذكر شد: كشورهايي كه مي‌گفتند در توافق هسته‌اي پيچ و مهره‌هاي سانتريفيوژ‌هاي ايران را باز مي‌كنيم، نتوانستند و ما توانستيم غني‌سازي را در ايران تثبيت كنيم پس بايد قدر كاري را كه كرديم بدانيم. در همين سند آمده بعد از مدت زماني، به سمت صنعتي‌شدن در غني‌سازي پيش خواهيم رفت.
وي افزود: تحريم‌هاي اقتصادي طبق توافق هسته‌اي برداشته مي‌شوند كه البته اين تحريم‌ها در يك جاهايي «لغو» و در جاهايي ديگر «متوقف» خواهند شد. حال سؤال اين است كه آيا لغو تحريم‌ها واقعاً محقق مي‌شود يا نه؟
رئيس مجلس گفت: بايد بسترها را براي ايجاد آن فراهم كنيم و براي آينده مسيرهاي اقتصادي به وجود آوريم تا شرايط كشور بهتر شود. به نظر مي‌رسد سيستم اجرايي كشور بايد چابك‌تر شود و يك پوست‌اندازي در سيستم اجرايي به وجود آيد.

‌    در طول سال‌هاي پس از انقلاب هيچ‌گاه مسائل منطقه تا اين حد داغ و پرتنش نبود
وي با بيان اينكه شايد در طول سال‌هاي پس از انقلاب هيچ‌گاه مسائل منطقه تا اين حد داغ و پرتنش نبود، تصريح كرد: الان گرفتار يك ناشي‌گري توسط غرب در منطقه هستيم. همين امروز كه مسائل سوريه را مي‌بينيم، نشانگر يك تيزهوشي در جهت حل مسئله سوريه نيست.  رئيس مجلس يادآور شد: غرب مي‌گويد با داعش درگير است به همين دليل ائتلافي را عليه آنها به راه انداخته است اما از طرفي مي‌بينيم با پروازهايشان، ديگران را به جاي داعش مي‌كوبند.  لاريجاني گفت: به عنوان مثال شنيده‌ام در 300 پرواز ائتلاف غرب عليه داعش تنها سه پرواز مواضع داعش را بمباران كردند و مابقي پروازها مناطق كردنشين سوريه را مورد هدف قرار دادند. پس اين چه ائتلافي است؟
وي ادامه داد: اگر فكر مي‌كنند مي‌توانند سوريه را با يك ناشي‌گري به ليبي جديد تبديل كنند، ممكن نيست چون اولاً سوريه از نيروي نظامي قوي برخوردار است و دوماً اينكه تبديل سوريه به ليبي به نفع خودشان هم نخواهد بود.
رئيس مجلس با بيان اينكه آنها به بهانه حمايت از يك رئيس‌جمهور ورشكسته، در يمن جنگ به راه انداختند و كشتار كردند، افزود: آنها با اين اقدامات، با دست خود جريانات تروريستي را به منطقه سوق مي‌دهند.  وي با بيان اينكه در هركجا غرب ناشي‌گري كرد، جريان تروريستي خلق شد، اظهار داشت: اين اتفاق هم در افغانستان و هم در عراق رخ داد و اين مسير امروز در يمن هم شكل گرفته است.
لاريجاني تصريح كرد: غرب با دست خودش گروه‌هاي تروريستي را به وجود مي‌آورد و گرفتاري براي منطقه ايجاد مي‌كند، امروز شرايط منطقه بسيار حساس است و به دقت نظر نياز دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه غربي‌ها‌ با دست خودشان گروه‌هاي تروريستي را ايجاد مي‌كنند و آنگاه آن گروه‌ها براي منطقه و همان غربي‌ها مشكل ايجاد خواهند كرد، گفت: غربي‌ها بايد اين نكته را مدنظر قرار دهند، يعني بدانند كه تشكيل گروه‌هاي تروريستي نهايتاً به ضرر خودشان تمام خواهد شد.
وي ايران را كشوري داراي تحليل و صاحب فكر توصيف كرد كه از شرايط منطقه و جهان ارزيابي دارد و در همين زمينه گفت: اين موضوعات يعني مسائل بين‌المللي در سرنوشت ما نيز دخيل است به همين دليل ما نيز ارزيابي مشخصي از آنها داريم تا بدانيم بايد چه بكنيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن