تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805172922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزی به اسم خبرنگاران به یاد دیگران


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


روزی به اسم خبرنگاران به یاد دیگران استان‌ها > قم - هفدهم مرداد، روزی که در تقویم با عنوان روز خبرنگار درج شده است ولی این مناسبت مانند برخی از مناسبت‌های تاریخی از عمر آن چندان نمی‌گذرد و تنها 17 سال است که در تقویم ملی ما روزی با عنوان روز خبرنگار جای گرفته است.


سمانه‌سادات فقیه‌سبزواری*

هفدهم مرداد، روزي كه در تقويم با عنوان روز خبرنگار درج شده است ولي اين مناسبت مانند برخي از مناسبت‌هاي تاريخي از عمر آن چندان نمي‌گذرد و تنها 17 سال است كه در تقويم ملي ما روزي با عنوان روز خبرنگار جاي گرفته است.
هفدهم مرداد كه مي‌شود همه مسئولان يادشان مي‌آيد كه در جامعه كساني هم هستند كه در طول سال اخبار و مسائل جامعه را به گوش مردم مي‌رسانند و صبورانه ساعت‌ها براي تهيه يك خبر و يا گزارش تلاش مي‌كنند.
تجليل‌هايي از مقام خبرنگار صورت مي‌گيرد و گاهي اوقات در سخنراني‌ها خبرنگار را تا مقام پيغمبري ارج مي‌نهند و رسالت خبرنگاري را رسالت انبيا عنوان مي‌كنند. برخي اوقات هم تجليل‌هاي نمادين صورت مي‌گيرد، شايد در اين روز نيز قرار است براي اينكه از دست خبرنگاران خلاصي پيدا كنند و كسي به آنها نگويد كه چرا در اين روز از خبرنگاران تجليل نشد از روي قرعه چند خبرنگار را تجليل كنند كه اين تجليل‌ها هم بيشتر مصلحتي است.
گاهي اوقات هم عده‌اي از مسئولان با يك تبريك ساده از كنار خبرنگاران و روزي كه به نام ايشان منتسب شده است مي‌گذرند، برخي نيز كه احساس نياز به خبرنگاران نمي‌كنند از تبريك گفتن هم خود داري مي‌كنند.

روز 17 مرداد كه مي‌شود عده‌اي كه تا ديروز آنها را نمي‌شناختي به جمع خبرنگاران پيوسته و خبرنگار مي‌شوند، شايد تجليلي صورت بگيرد و آنها از خيراتي كه در اين صف داده مي‌شود عقب بمانند.
بماند كه برخي از مسئولان زماني كه خبرنگاري از آنان سئوالي بپرسد كه مذاق ايشان خوش نيايد به خبرنگار به عنوان موجودي مزاحم نگاه مي‌كنند ولي در زماني كه بخواهند كار كوچك دستگاه آنها ميان مردم بزرگ نمايش داده شود حاضر هستند خبرنگاران را تا كيلومترها دورتر از شهر با خود همراه كنند تا قيچي به دست بگيرند و با صلوات روباني ببرند.
خبرنگار كه در طول سال براي مردم و مسئولان تا پاي جان مايه مي‌گذارد هيچ مسئولي گوشي براي شنيدن مشكلاتش ندارد و او همچنان به دنبال آگاه سازي جامعه مي‌رود تا به قول برخي از مسئولان رسالت پيامبري اش را به پايان برساند.
خبرنگاران با مشكلات عديده اي روبرو هستند كه بيان آن هيچ دردي از دردهاي آنان را درمان نمي‌كند نبود چتر حمايتي مهمترين مشكل خبرنگاران است كه با وجود مشكلات فراوان در كار نه تنها جزء مشاغل سخت محسوب نمي‌شوند بلكه حقوق مشخصي ندارند و با اندك دستمزدي تلاش چند ساعته خود را به مسئولان مي‌فروشند.
زماني كه امنيت شغلي وجود ندارد حرف از بيمه به ميان آوردن هم كاري بيهوده است. براساس قانون كارگران هم بيمه مي‌شوند ولي خبرنگاران به دليل نبودن چتر حمايتي برسرشان از اين امتياز هم برخوردار نيستند.
نبود چتر حمايتي موجب شده است بسياري از خبرنگاران از اين كار فاصله گرفته و به شغل‌هاي ديگري روي بياورند يا خبرنگاري را به عنوان شغل دوم و سوم خود برگزينند كه زيبنده اهل قلم نيست.
اي كاش مسئولان بالادستي و استاني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر روزگار خبرنگاران تامل كنند كه جاي گله بسيار است.خبرنگاران قمي كه اين روزها سكان معاونت مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد خالي است ديگر حرفي براي گفتن ندارند و روز خبرنگار را خودشان به يكديگر تبريك مي‌گويند.
در طول 365 روز سال فقط يك روز قرار است براي خبرنگاران باشد كه آن روز هم خبرنگاران مشغول انعكاس اخبار و رويداد به مردم هستند كه مبادا واقعه اي از چشم تيزبينشان پنهان بماند. اي كاش روزي براي قدرداني از خبرنگاران بيايد. *فعال رسانه‌ای در قم

کلید واژه ها: استان قم -




شنبه 17 مرداد 1394 - 18:47:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن