تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802249593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کورکر: برجام به ایران اجازه صنعتی‌سازی برنامه هسته‌ای خود را می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کورکر: برجام به ایران اجازه صنعتی‌سازی برنامه هسته‌ای خود را می‌دهد
«باب کورکر» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در ادامه مخالفتهای جمهوریخواهان با «برجام»، درباره اجازه دادن به ایران جهت صنعتی کردن برنامه هسته‌ای خود هشدار داد.
به گزارش نامه نیوز، رئیس‌ جمهوریخواه سنای آمریکا در ادامه انتقادات از برجام توسط مخالفان سیاسی رئیس‌جمهور این کشور درباره دادن اجازه به ایران جهت صنعتی کردن برنامه هسته‌ای ‌خود هشدار داد.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی در نطق هفتگی جمهوریخواهان به موضوع «برجام» اشاره و با محتوای برنامه جامع اقدام مشترک به شدت مخالفت کرد.

وی در این نطق گفت: «در هفته‌های گذشته کنگره در حال بازبینی توافق هسته‌ای بین ایران،‌آمریکا و دیگر قدرتهای جهانی بوده است. این توافق پیامدهای اساسی برای ایمنی، ثبات و امنیت کشورمان و متحدانمان دارد و به همین دلیل شایسته مداقه و موشکافی از نزدیک کنگره به نمایندگی از مردم آمریکا است».

وی به شعار مردم ایران علیه سیاستهای استکباری آمریکا هم اشاره و تصریح می‌کند: ««رهبر عالی ایران کسانی را که شعار "مرگ بر آمریکا" می‌دهند، تحسین می‌کند و ما می‌دانیم آنها برای دولت اسرائیل تهدید هستند».

مقام ارشد جمهوریخواه در این نطق بار دیگر ادعای تکراری «نقض توافقات بین‌المللی توسط ایران در برنامه هسته‌ای» را بدون ارائه هرگونه مدرک و سندی تکرار کرد.

«باب کورکر» ادامه داد: «در سال ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور اوباما اعلام کرد که او تنها توافقی را که در آن از ایران خواسته شود "برنامه هسته‌ای خود را پایان دهد"، خواهد پذیرفت و این هدفی پول که هم جمهوریخواهان و هم دموکراتها پشت سر آن جمع شده و هنوز هم همینطور است».

رئیس کمیته روابط خارجی سنا با انتقاد از «برجام» گفت: «به جای "پایان" برنامه هسته‌ای ایران، این توافق به آنها اجازه می‌دهد به مروز زمان با تایید و پذیرش ما برنامه هسته‌ای خود را صنعتی کنند. به جای بازرسیهای هر زمان و هر مکان، این توافق به ایران تقریبا ۱ ماه وقت می‌دهد تا هرگونه مدرکی را در قبال تولید برنامه سلاح هسته‌ای را پنهان کنند».

کورکر درباره تحریمها تاکید کرد: «تنها پس از ۹ سال همه تحریمهای مهم رفع خواهند شد و در نتیجه به جای آنکه ما تاثیر و نفوذ داشته باشیم، این ایران است که دارای نفوذ و تاثیر خواهد شد. ایران به حدود ۱۰۰ میلیارد  دلار پول نقد ظرف چند ماه شاید ۹ ماه به ایران داده خواهد شد و میزانی از آن برای کمک به تروریسم و بی ثباتی استفاده خواهد شد».

وی افزود: «ظرف یک دهه آینده ایران صدها میلیارد دلار دیگر هم بدست خواهد آورد و ما راه را برای اینکه ایران یک برنامه هسته‌ای مورد تایید بین‌المللی داشته باشد، هموار خواهیم کرد. ایران بدون اینکه مجبور به تغییر رفتار مخرب و سرکش خود بشود، از یک کشور ضعیف به یک کشور با اقتصاد قوی تغییر خواهد یافت».

عضو ارشد جمهوریخواه کنگره ادامه داد: «رئیس‌جمهور بارها گفته که انتخاب بین پذیرش این توافق یا رفتن به جنگ است. نه اینطور نیست. در حین مذاکرات، دولت(اوباما) به طور روزانه ادعا می‌کرد که "عدم توافق بهتر از توافق بد است" و حتی به خروج از مذاکرات در صورت ضرورت تهدید کرده بود. در نتیجه همیشه گزینه دیگری برای کاخ سفید وجود داشت و آن جنگ نبود».

کورکر گفت: «متاسفانه دولت برای تضعیف قانون کنگره، مستقیم به سازمان ملل رجوع کرد تا بر کنگره برای پذیرش توافق فشار بیاورد. کنگره نباید مرعوب این اقدام شود. موضوع آن نیست که آیا باید بین این توافق یا جنگ صحبت شود. تصمیم واقعی آن است که کنگره اعتقاد داشته باشد که ایا این توافق به نفع منافع ملی ما است یا نه».

عضو ارشد سنا در پایان با تاکید بر لزوم مخالفت با برجام: «وقتی کنگره در ماه سپتامبر(به کار) بازگشت، بیانیه و قطعنامه رد کردن توافق هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد. این تصمیم می‌تواند یکی از اساسی ترین رای‌گیریهایی باشد که ما در زمان خودمان می‌گیریم».



منبع: فارس


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن