تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819528678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست طرح تحول سلامت بدون تجميع بيمه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
شکست طرح تحول سلامت بدون تجميع بيمه‌ها موج - سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاکيد بر اين که مديريت بيمه سلامت منوط به تجميع بيمه‌ها است، گفت: عدم تأمين منابع بيمه‌ها اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت را با مشکل رو به رو مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسين قرباني در خصوص اين که موفقيت نظام سلامت در کشور منوط به انباشت منابع با ساز و کار بيمه اي است، گفت: با توجه به انتظارات و شعارهاي مطرح شده و استراتژي‌ها در خصوص بيمه سلامت، براي مديريت کردن بيمه سلامت بايد به تجميع بيمه‌ها و بيمه پايه توجه کرد.
وي افزود: بنابراين اگر نتوان منابع بيمه‌ها را پرداخت کرد به طور حتم مشکلات بسياري به وجود خواهد آمد که مي‌توان به مواردي نظير جا به جايي منابع، عدم عملياتي شدن طرح‌هاي حوزه سلامت و افزايش پرداختي‌ها از جيب مردم و ايجاد مشکلاتي نظير رانت براي بيمه‌هاي تکميلي اشاره کرد، همچنين همه اين موارد دست به دست هم خواهد داد که طرح تحول نظام سلامت با موفقيت اجرا نشود.
قرباني با تاکيد بر اين که با شکست طرح تحول نظام سلامت مشکلات جدي براي حوزه سلامت ايجاد خواهد شد، تاکيد کرد: بايد اساس کار پرداختي‌ها در حوزه سلامت از طريق بيمه‌ها صورت گيرد، بنابراين بايد منابع بيمه‌ها تأمين شود تا سهم بيمه‌ها در اجراي تعهداتشان به مراکز درماني نيز پرداخت شود، البته همه اين موارد منطبق بر مصوبات قانوني است که انجام شده و اگر قانون اجرا شود مشکلات حل خواهد شد.
وي با اشاره به تأمين و مديريت منابع بيمه‌ها، تصريح کرد: تأمين منابع در قانون لحاظ شده به ويژه يک درصد ماليات برارزش افزوده در جهت ارتقاي سطح بيمه است، البته بعد ديگر، تأمين منابع تخصيص اعتبارات از سوي دولت است، اما؛ آن چيزي که در حال حاضر مشکل ساز شده شده عدم تأمين اعتبار از سوي دولت است، همچنين مهم‌ترين چالش امروز هزينه کرد منابع در محل تعيين شده است.
سخنگوي کميسيون بهداشت و درمان مجلس، گفت: متاسفانه براي جلوگيري از بحران در بيمه‌ها به ناچار بايد جا به جايي منابع صورت گيرد که اين موضوع نيز خود مشکلات بسياري به وجود مي‌آورد؛ از اين رو طبق نظر مسوولان سازمان بيمه سلامت ايران، موفقيت نظام سلامت در کشور ما منوط به انباشت منابع با ساز و کار بيمه اي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن