تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818881717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست برخي احزاب براي تشکيل جبهه اعتدال |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست برخي احزاب براي تشکيل جبهه اعتدال
مديرکل سياسي وزارت کشور از درخواست چندين حزب براي تشکيل جبهه اعتدال خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ - 08 August 2015


مديرکل سياسي وزارت کشور از درخواست چندين حزب براي تشکيل جبهه اعتدال خبر داد.

به گزارش فارس محمدامين رضازاده مديرکل سياسي وزارت کشو در پاسخ به اين سوال که آيا درخواستي به وزارت کشور به منظور تشکيل جبهه اعتدال و يا تاسيس حزب رهروان ولايت ارائه شده است يا خير گفت: براساس قانون احزاب تشکيل جبهه بايد توسط 5 حزبي که داراي مجوز و فعال هستند صورت بگيرد و با توجه به نزديکي انتخابات اين درخواست‌ها بيشتر شده است.

وي افزود: تعدادي از احزاب اخيراً درخواست تشکيل جبهه اعتدال را داشته‌اند و وزارت کشور هم در حال بررسي اين درخواست است.

مديرکل سياسي وزارت کشور با اشاره به انتخابات خانه احزاب که روز پنجشنبه هفته گذشته انجام شده اظهار داشت: خانه احزاب پس از 10 سال تعطيلي و طي فراز و نشيب‌هاي فراوان در نهايت با عقلانيتي که به خرج داده شد جلسات متعددي توسط احزاب و دبيرکل آن‌ها برگزار شد هرچند در بسياري از اين جلسات معاون سياسي وزير کشور و همچنين وزير کشور هم حضور داشتند در نهايت احزاب به يک تعامل مثبت و سازنده براي ادامه فعاليت خانه احزاب رسيدند.

رضازاده با تاکيد بر اينکه خانه احزاب يک تشکل صنفي است و مديريت آن براساس انتخاب مجمع عمومي صورت مي‌گيرد گفت: با رايزني‌هاي صورت گرفته تصميم بر اين شد تا مديريت خانه احزاب در قالب سه فراکسيون اصولگرايان،‌ اصلاح طلبان و مستقل انجام شود.

وي تاکيد کرد: تغيير اساسنامه خانه احزاب هم پس از بررسي و جمع‌بندي نهايي به تصويب کميسيون ماده 10 احزاب رسيد.

مديرکل سياسي وزارت کشور با بيان اينکه گام بعدي خانه احزاب تعيين هيات رئيسه است افزود: براساس تصميم دبيران کل احزاب بنا است رئيس از يک فراکسيون،‌نائب رئيس از فراکسيون ديگر و خزانه دار هم از فراکسيون سوم انتخاب شود که به صورت دوره‌اي سه ساله تغيير کند تا همه فراکسيون‌ها با گرايش‌هاي مختلف در مديريت خانه احزاب سهيم باشند.

رضازاده در پايان خاطرنشان کرد: خلا فعاليت احزاب، رسانه‌ها و نهادهاي مدني بهشت مفسدين اداري و رانت خواران است که در اين صورت اگر فضايي در کشور ايجاد شود که احزاب،‌ رسانه‌ها و نهادهاي مدني بتوانند به طور فعال بر عملکرد دستگاه ها از جمله دستگاه‌ها بخصوص مديران اجرايي نظارت کنند شاهد کاهش فسادهاي اداري خواهيم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن