تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820754576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام مصری در گفت‌وگو با فارس: شهروندان با تابعیت اسرائیلی کاندیدای انتخابات پارلمانی می‌شوند/ایراد قانون اساسی مصر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مقام مصری در گفت‌وگو با فارس:
شهروندان با تابعیت اسرائیلی کاندیدای انتخابات پارلمانی می‌شوند/ایراد قانون اساسی مصر
مقام مصری با بیان اینکه وجود اشکال‌ها در قانون انتخابات همچنان به قوت خود باقی مانده گفت که قانون کنونی به دو تابعیتی‌ها اجازه کاندیداتوری می‌دهد و آنهایی که حتی تابعیت اسرائیلی، ترکیه‌ای یا دیگر کشورهای معاند مصر را دارند، می‌توانند به پارلمان راه یابند.

خبرگزاری فارس: شهروندان با تابعیت اسرائیلی کاندیدای انتخابات پارلمانی می‌شوند/ایراد قانون اساسی مصر



«رامی محسن» رئیس مرکز ملی مشاوره‌های پارلمانی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره درباره آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی پیش روی کشورش اظهار داشت: همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که پارلمان آتی در معرض خطر انحلال است. وی افزود: اصلاحات نهایی در قوانین انتخابات تنها به اصلاحاتی محدود شده که دیوان قانون اساسی توصیه کرده بود و به دیگر عیوب موجود در قانون انتخابات توجهی نشده است، به گونه‌ای که این قانون همچنان می‌تواند مورد اعتراض و شکایت قرار گیرد.

تحلیلگر سیاسی مصر از کمیته عالی انتخابات کشورش خواست درباره برخی از مفاد قانون انتخابات تبصره‌هایی حاوی شروط  و ضوابط لازم را صادر کند که از جمله آن مشخص کردن افرادی است که اجازه نامزد شدن برای انتخابات را دارند، چرا که قانون کنونی به دو تابعیتی‌ها اجازه نامزد شدن را می‌دهد؛ بنابراین آنهایی که حتی تابعیت اسرائیلی، ترکیه‌ای یا دیگر کشورهای معاند مصر را دارند، می‌توانند به پارلمان راه یابند.

رئیس مرکز ملی مشاوره‌های پارلمانی گفت: کمیته عالی انتخابات مصر باید ضوابطی را برای نظارت بر تبلیغات انتخابات وضع کند و مشخص شود که آیا همه اقدامات از قبیل معاینه پزشکی یا پرداخت مبلغ لازم برای نامزد شدن در انتخابات باید بار دیگر تکرار شود یا خیر. به گزارش خبرنگار فارس در قاهره، دادگاه عالی قانون اساسی مصر اوایل اسفند ماه گذشته با صدور حکمی ماده سوم قانون انتخابات این کشور را باطل اعلام کرد و کمیته عالی انتخابات نیز در راستای اجرای حکم دادگاه تصمیم به تعویق انتخابات گرفت تا بدین شکل نگرانی‌های زیادی درباره مدت زمان تاخیر انتخاب نمایندگان پارلمان این کشور شکل گیرد. ماده سوم قانون انتخابات پارلمانی مربوط به تقسیم حوزه‌های انتخاباتی در نظام فردی است و بدین ترتیب انتخابات پارلمانی آتی که قرار بود در دو مرحله و در ماه‌های مارس و آوریل گذشته برگزار شود،به تعویق افتاد. قانون انتخابات جدید مصر در سال 2014 و توسط هیاتی که عبدالفتاح السیسی، آنها را تعیین کرده بود تدوین شد و ابطال ماده سوم آن که مهمترین ماده این قانون است، در واقع به معنای لغو کامل قانون بود و نهادهای مصری خواهان تدوین قانونی جدید برای برگزاری انتخابات در این کشور شدند. مصر از سال 2012 که دادگاه عالی قانون اساسی این کشور پارلمان را منحل کرد، بدون پارلمان اداره می‌شود و اختیارات پارلمان به رئیس‌جمهور و دستگاه قضایی این کشور واگذار شده است. این درحالی است که «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر از دولت خواسته بود تا قانون انتخابات این کشور را طبق قانون اساسی حداکثر ظرف یک ماه بازنگری کند. انتهای پیام/.


 

94/05/17 - 12:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن