تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820616912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش دولت براي تثبيت شرايط رواني سرمايه‌گذاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۲۲ق.ظ)
تلاش دولت براي تثبيت شرايط رواني سرمايه‌گذاري موج - وزير کار از تلاش دولت براي تثبيت شرايط رواني سرمايه‌گذاري سخن گفت و افزود: سعي کرديم به سرمايه‌گذاران اميد دهيم و پيگيري‌هايي در کميته‌هاي استاني براي جلوگيري از تعطيلي واحدها و ممانعت از ريزش نيروي کار داريم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي ربيعي، وزير کار، در جمع خبرنگاران درباره جزئيات گزارش جديد وزارت کار از وضعيت ۱۰ ساله بازار کار به شوراي عالي اشتغال گفت: در گزارش ارائه شده، اوضاع بازار کار ايران و پيش‌بيني اين بازار تا افق‌هاي درازمدت ديده شده و نياز کشور به اشتغال نيز مورد تأکيد قرار گرفته است.
وزير کار با تأکيد بر اين که در اين گزارش پيش‌بيني کاهش نرخ بيکاري در آينده بستگي به نرخ رشد اقتصادي دارد، اظهار داشت: همچنين اين موضوع بستگي به ميزان سرمايه‌گذاري که بايد صورت بگيرد و بر مبناي نرخ رشد ۸ درصدي اقتصاد اندازه‌گيري شده است.
ربيعي خاطرنشان کرد: از سويي در اين گزارش نوع مشاغل در بخش‌هاي سرمايه بر، خُرد و متوسط اقتصاد مورد بحث و بررسي قرار گرفت. تصميم بر اين شد که از اوضاع بازار کار يک برش بخشي تهيه شود که در نشست چهارشنبه هفته گذشته شوراي عالي اشتغال، دو طرح مهم اشتغال‌زايي از سوي بخش کشاورزي ارائه شد که در بخش‌هاي پرورش ماهي و کشت‌هاي گلخانه است.
وي با تأکيد بر اين که در نشست شوراي عالي اشتغال ايجاد ۲۰ گروه شغلي در بخش کشاورزي بررسي شد که قرار است براي حمايت مالي از ايجاد اين مشاغل به شکل يارانه‌اي از سوي شبکه بانکي کشور تسهيلات اعطا شود.
وزير کار درباره پيش‌بيني ايجاد اشتغال جديد تا پايان سال جاري اظهار داشت: من معتقدم اگر اقتصاد در سال جاري هم بتواند ۵ درصد رشد اقتصادي را تجربه کند، چون هر يک درصد رشد اقتصادي ۱۰۰ هزار شغل ايجاد مي‌کند، در نهايت بتوان بيشتر از سال گذشته که به‌صورت خالص ۴۰۰ هزار شغل ايجاد شده بود، در سال جاري شغل ايجاد شود.
به گفته ربيعي، در حال حاضر بازار کار علائم و نشانه‌هاي خوبي از پيشرفت و اشتغال‌زايي دارد. با وجود انتقادات غيرمنصفانه و شرايط اقتصادي کشور که هم اکنون قيمت نفت و ميزان فروش نفت به نصف کاهش يافته، بازار کار به سمت شرايط خوبي در حرکت است.
وي با تأکيد بر اين که قصد مقايسه شرايط فعلي کشور با گذشته را ندارد، گفت: در دوراني که ۷۵۰ ميليارد دلار درآمد حاصل شد، نتيجه‌اي در اشتغال نگرفتيم و ما امروز با قيمت فعلي نفت و با اين ميزان فروش و پولي که نمي‌توانستيم انتقال دهيم، مواجهيم.
وزير کار از تلاش دولت براي تثبيت شرايط رواني سرمايه‌گذاري سخن گفت و افزود: همچنين سعي کرديم به سرمايه‌گذاران اميد دهيم و پيگيري‌هايي در کميته‌هاي استاني براي جلوگيري از تعطيلي واحدها و ممانعت از ريزش نيروي کار داريم.
ربيعي از سرمايه‌گذاري در مشاغل خُرد و متوسط سخن گفت و بيان کرد: اين کار به معناي احياي طرح‌هاي شکست خورده نيست و مطالعات دقيق روي آن‌ها صورت گرفته است و شرکت‌هايي که نيازمند تسهيلات سرمايه در گردش بودند، سال گذشته تلاش شد در اين بخش نيز پيشرفت‌هايي صورت گيرد.
وي افزود: فکر مي‌کنم با گشايش‌هايي که صورت مي‌گيرد و با جهت‌گيري‌هايي که تعيين مي‌شود و همچنين کنترل نرخ تورم منجر به اين نخواهد شد که رکود در اقتصاد اتفاق بي افتد، شکل جديدي از به‌کارگيري پول را نيز در برنامه خودمان خواهيم داشت. در هر صورت دورنمايي براي دستيابي به نرخ رشد ۵ درصدي اقتصاد در سال جاري داريم.
وزير کار درباره دستور جهانگيري به نوبخت درباره دستيابي به تحليل‌هاي واحد درباره آمارهاي بازار کار و اينکه هم اکنون نرخ‌ها و آمارهاي متفاوتي از بيکاري ارائه مي‌شود بيان کرد: ما تحليل‌ها را براساس نتايج سرشماري انجام مي‌دهيم که از نوعي شاخص‌هاي آماري مشخص استفاده مي‌شود.
به گفته ربيعي، ما نقدي بر آمارهاي ارائه شده توسط مرکز آمار نداريم. در دولت‌هاي گذشته وقتي وام داده مي‌شد سامانه رصدي درست شده بود و خود اين وام شغل محسوب مي‌شد و آمار ارائه مي‌کردند، در صورتي که ما هم اکنون دفترچه بيمه شده اجباري را ملاک اشتغال در نظر مي‌گيريم.
وي تأکيد کرد: يعني مي‌گوييم اين فرد دفترچه بيمه دارد و وارد ليست‌هاي بيمه‌اي کشور شده، اما؛ در گذشته پولي داده مي‌شد و همان تسهيلات شغل محسوب مي‌شد. هم اکنون ما دفترچه بيمه را مي‌بينيم و آن‌هم بيمه خويش‌فرمايي ملاک نيست و بر اين اساس ريزش مشاغل را محاسبه مي‌کنيم و با فرمول نسبت بين مشاغل رسمي و غيررسمي بازار کار، آمار مي‌دهيم.
وزير کار با اشاره به اينکه در اين خصوص با اقتصاددانان و کارشناسان بازار کار بحث و بررسي کرده‌ايم، تصريح کرد: هم اکنون دستگاه‌هايي که درباره مشاغل جانبي و حمايتي اقدام مي‌کنند، رصد مي‌شوند. به عنوان نمونه، ما ۱۰۰ هزار شغل را رصد کرديم و مشخص شد که ۸۵ درصد اين مشاغل صحت داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن