تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راههای درمان سینوزیت مزمن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: راههای درمان سینوزیت مزمن
روش سینوس آندوسکوپی یکی از روشهای درمان سینوزیت مزمن است.


دکتر معصومه سعیدی متخصص گوش و حلق و بینی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سینوزیت مزمن اِدم و التهابی که در دهانه‌ی سینوس‌ها و مخاط سینوس‌ها ایجاد شده، دائمی می‌گردد که دارای ریزفاکتورهایی می باشد بدین معنا که فرد مبتلا به سینوزیت حاد به دلیل عدم درمان مناسب، کافی نبودن دوره ی درمان و عدم مصرف آنتی بیوتیک مناسب، این بیماری در او طولانی می‌گردد.


وی در ادامه گفت: بیمارانی که با علائم سردرد و فشار بر روی صورت و پیشانی به پزشک مراجعه می کنند حتماً مبتلا به سینوزیت مزمن نیستند و باید با روش‌های رادیوگرافی که روشی است که در گذشته انجام می‌شد و یا با روش سی تی اسکن که اکنون بهترین روش تشخیصی است بررسی شود و هنگامیکه مشخص گردید که ضخامت مخاطی و ترشح سینوس‌ها وجود دارد، می توان گفت که بیمار دچار سینوزیت مزمن است. در اینصورت درمان نهایی که همان تجویز آنتی بیوتیک به مدت حداقل 3 هفته می‌باشد را برای سینوزیت مزمن در نظر می گیرند. 


وی ادامه داد: از طرفی اگر بیمار علائم آلر‍ژی دارد، باید از داروهای ضد آلرژی، آنتی هیستامین‌ها، اسپری‌های کورتون که برای درمان آلرژی در داخل بینی زده می‌شود، استفاده کرد.


دکتر سعیدی گفت: اینگونه بیماران باید تحت نظر پزشک باشند و داروهای تجویزشده را طبق دستور داده شده، مصرف کنند. معمولاً پاسخگویی سی تی اسکن یک مقدار با تأخیر است و علائم موجود در بیمار بهتر پاسخگو می‌باشد، به همین دلیل باید از شروع درمان تا ارزیابی پاسخ به درمان، یک فاصله ی زمانی را قرار دهیم. یکی از روشهای درمان در زمانیکه بیمار از نظر بالینی به درمان پاسخ ندهد، روش سینوس آندوسکوپی است.


وی در مورد روش سینوس آندوسکوپی گفت: روش سینوس آندوسکوپی روش بسیار خوبی است که با استفاده از آندوسکوپ و بدون برش بر روی بینی یا صورت و یا جای دیگر، داخل سینوس ها بررسی می شود و دهانه ی سینوس‌ها باز می‌گردد و همچنین برای سینوس‌هایی که کدورت دارند و ترشح در آن‌ها گیر کرده یا پلیپی در داخل بینی است، استفاده می‌گردد. از این روش برای تخلیه‌ی ترشحات سینوس‌ها نیز استفاده می‌گردد.


روش سینوس آندوسکوپی یک روش بسیار خوب برای درمان مشکلاتی از قبیل: سینوزیت مزمن، درمان بیمارانی که دچار تومورهای بینی هستند، بیمارانی که دچار پلیپی در زمینه‌ی آلرژیک هستند و در خیلی از مواقع تومورهایی که حتی اطراف چشم وجود دارند، تومورهای موجود در حفره‌ی بینی و حتی تومورهایی که در قاعده‌ی جمجمه قرار دارند، می‌باشد، در زمان‌های گذشته با برش بر روی صورت این درمان‌ها انجام می گردید.


دکتر سعیدی در پایان گفت: آندوسکوپی سینوس یکی از روش‌های بسیار مهم در انجام عمل‌های قاعده‌ی جمجمه و از تومورهای هیپوفیز است، که بسیاری از مواقع در زمان‌های گذشته جمجمه را برش می دادند و جمجمه باز می شد و تومور برداشته می‌شد ولی تومورهایی که در کف جمجمه قرار گرفته اند مثل تومور هیپوفیز با استفاده از آندوسکوپ بسیار راحت به آن دسترسی پیدا می کنند و تومور را خارج می کنند.


روش سینوس آندوسکوپی، عملی است که نیاز به تجربه دارد و هر فردی قادر به انجام آن نیست و معمولاً تمام متخصصین گوش و حلق و بینی در دوران رزیدنتی و آموزشی دستیاری این تجربه را کسب می‌کنند ولی بسیاری از کارها مانند: قاعده‌ جمجمه یا عمل‌های تومورهای داخل بینی، نیاز به داشتن مهارت و تجربه‌ی بیشتری دارد و گاهی افراد دوره‌های خاصی برای رسیدن به این تجربه می گذرانند.


انتهای پیام/








۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن