تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814647992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برانکو و دلیل نخواستن سید جلال و گابریل


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
برانکو و دلیل نخواستن سید جلال و گابریل




برانکو ایوانکوویچ بالاخره دلیل کنار گذاشتن فرناندو گابریل و نخواستن سیدجلال را رسانه ای کرد.





روزنامه ایران ورزشی: برانکو ایوانکوویچ این روزها آرام‌تر از همیشه برای آینده پرسپولیس نقشه می‌کشد. پروفسور بدون توجه به حاشیه‌های اطراف تیمش، فقط به آینده امیدوار است.
 
این خارجی کم‌حاشیه در هتل گل‌شهر دایما برنامه‌های تاکتیکی‌اش را مرور می‌کند و برای دیدار برابر استقلال صنعتی اول ذهنیت خودش و بعد کاری را که باید جوانانش در کنار باتجربه‌ها انجام دهند، مرور می‌کرد.
 
ایوانکوویچ که نتوانست سر موعد مقرر تیمش‌اش را رو به راه کند، حالا باید در تمام بازی‌ها هم دل هواداران را با بردها به دست بیاورد و هم پرسپولیس را آماده کند.
 
آرامش ظاهری برانکو و فوتبال آرام تیم‌هایش شاید به مذاق ما ایرانی‌ها خیلی خوش نیاید اما تنها راه پی بردن به درون او این است که بنشینی پای حرف‌هایش. برانکو که با مکث به سوالات پاسخ می‌داد، از روزهای روشن پرسپولیس و جوانی‌اش گفت و این‌که بزرگ‌ترین قمار مربیان بزرگ دنیا کار کردن با جوانان است اما او این قمار را دوست دارد.
 
اظهارات برانکو را در ادامه می خوانید:
 
* در بازی اول، دو امتیاز را از دست دادید اما طاهری گفته که از پرسپولیس فقط توقع برد دارد.

- به نظرم مدیرعامل باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس فقط باید اینگونه صحبت کند. او کاملا حق دارد و حرف بسیار درستی زده. من به طاهری به خاطر تفکرات پیروزمندانه‌اش تبریک می‌گویم.
 
* اما این حرفش در واقع یک‌جور ابراز نارضایتی به ناکامی پرسپولیس در بازی اول است.

- من خودم هم گفته بودم که از نتیجه بازی با پدیده راضی نیستم. از تلاش بازیکنانم که برای پیروزی با تمام وجودشان جنگیدند، راضی بودم اما نتیجه برایمان خوب نبود. همانطور که طاهری گفته، ما هم نباید به چیزی غیر از پیروزی فکر کنیم.
 
* پرسپولیس مدل 94 را چطور می‌بینید؟

- طبق آنچه که قبلا هم گفته بودم تیمی را تشکیل دادیم در حد پرسپولیس اما برای آماده شدن نیاز به زمان داریم. ما باید از نظر تاکتیکی، تکنیکی و جسمانی آماده شویم. به پرسپولیس 14 بازیکن ملحق کردیم که بین 20 تا 23 سال هستند که آینده بزرگی را رقم خواهند زد. البته آنها باید در کنار باتجربه‌ها آبدیده شوند.
 
* شما یک جوانگرایی ریسک‌پذیرانه در پرسپولیس به‌وجود آورده‌اید. در این باره صحبت می‌کنید؟

- بله این واقعیت دارد که من ریسک‌پذیر هستم آن هم درباره بازیکنان جوان پرسپولیس. من به آنها ایمان دارم. این جوانان با پشتکار می‌توانند آینده پرسپولیس را رقم بزنند.
 
* اما در پرسپولیس که همه نتیجه و ستاره می‌خواهند، این ریسک شما خطرناک نیست؟

- این ریسک بزرگی است که من انجام دادم ولی یک مربی باید شجاعت هم داشته باشد. وقتی به جوانی بها می‌دهید می‌تواند نتیجه به همراه داشته باشد اما از سوی دیگر این ریسک مثل یک آوار می‌تواند روی سر شما هم خراب شود. من به جوانی اعتماد دارم ولی با این کار روی توانایی‌های خودم قمار کردم. من این ریسک را آگاهانه به گردن گرفتم. جوان می‌تواند نوسان داشته باشد یعنی دو بازی خوب باشد و یک بازی نه تا این‌که ثبات پیدا کند. راحت بگویم به‌زودی همه متوجه کار بزرگ ما در پرسپولیس خواهند شد.
 
* اتفاق جالب دیدار برابر پدیده این بود که هواداران آخر بازی شما را تشویق کردند.

- واقعا باید از هواداران تشکر کرد. برای چندمین بار می‌گویم که پرسپولیس بهترین هواداران دنیا را دارد. آنها میل و شجاعت ما را تشخیص دادند و در اصل فوتبال زیبا را تشویق کردند. بازیکنان همه توان‌شان را ارایه دادند. با این‌که دو امتیاز از دست دادیم هواداران به خوبی پاداش بازی خوب‌مان را در هفته نخست دادند. آنها دیدند که بازیکنان عاشقانه کار می‌کنند و از هیاهو به دور هستند.
 
* می‌توانیم به پیروزی پرسپولیس در اهواز امیدوار باشیم؟

- قطعا ما برای بردن این بازی تلاش می‌کنیم و تنها هدف‌مان گرفتن سه امتیاز است. تیم هم در شرایط بسیار ایده‌آل و مطلوبی قرار دارد. بازیکنان تمرین‌های منظمی را پشت سر گذاشته‌اند و فکر می‌کنم بتوانیم بازی خیلی خوبی را برابر استقلال خوزستان به نمایش بگذاریم اما یادتان باشد که فوتبال هرگز قابل پیش‌بینی نبوده.
 
* با توجه به شرایط اهواز یک نبرد سخت برابر استقلال و هوای خوزستان دارید.

- من از عوامل ناخوشایند اهواز اطلاع دارم. متاسفانه باید واقع‌بینانه بگویم مشکلات این دیدار خارج از دست بشر است. نمی‌توانیم از چارچوبی که در آن قرار گرفته‌ایم بیرون بیاییم. متاسفانه از پنج هفته دو هفته را باید در خوزستان بازی کنیم. تنها کاری که من و بازیکنان می‌توانیم انجام دهیم این است که خودمان را آماده کنیم، آن هم با کار زیاد.
 
* گویا قرار است امروز پرسپولیس را با یک ترکیب متفاوت به میدان بفرستید؛ همینطور است؟

- تمامی بازیکنان انگیزه بالایی دارند و دنبال حضور در ترکیب ثابت هستند. این انگیزه آنها به بهتر شدن تیم کمک خواهد کرد اما حرف زدن درباره ترکیب پرسپولیس، کار درستی نیست. در واقع این‌جور مسائل محرمانه است و ترجیح می‌دهم برنامه‌هایم تا روز بازی نزد خودم بماند.
 
* نگران خط دفاعی نیستید؟

- ما مقابل پدیده چند شانس داشتیم اما آنها تنها دو شانس مقابل پرسپولیس داشتند. نیاز به زمان دارم؛ مایکل اومانیا یک روز قبل از دیدار برابر پدیده به ما ملحق شد و برای همین باید زمان داشته باشیم؛ این مسابقات دوستانه برای همین است تا بازیکنانی که دیر ملحق شدند آماده شوند. پدیده برابر ما شانس زیادی ایجاد نکرد و نمی‌شود فقط از خط دفاع صحبت کرد. دفاع از 10 بازیکن تشکیل می‌شود.
 
* مشکلات دفاع تیمی بهتر می‌شود؟

- با توجه به شرایط 5 بازیکن به ما ملحق می‌شوند. مایکل بنگتسون در کادر 18 نفره ما در دیدار اهواز هستند. طارمی، نورمحمدی و عالیشاه هم به زودی به ما اضافه می‌شوند.
 
* برنامه‌های آماده‌سازی‌تان را در شرایط سختی آغاز کردید؛ از مشکلات آن روزها چیزی باقی مانده؟

- ساده نیست که یک شبه همه مشکلات را حل کنیم. ما به طور موازی هم تمرین را شروع کردیم و هم تیم را جمع کردیم. طبیعی است که انسان همیشه به آنچه می‌خواهد نمی‌رسد اما حتی در همان روزهای سخت، من تصویر واضحی از هدفم داشتم. الان می‌توانم بگویم یک تیم خوب تشکیل داده‌ایم و فقط به کمی زمان نیاز داریم.
 
* به نظر می‌رسد هنوز واکنش به عدم همکاری باشگاه با شما در جذب بازیکنان و کارشکنی‌ها ادامه دارد؟

- کادر نفراتی که داریم همه سزاوار حضور در پرسپولیس هستند. طاهری یک روز قبل از شروع کارمان در تهران به ما ملحق شد. او با مشکلاتی که در باشگاه داشتیم، طبیعی بود نتواند یک شبه همه را حل و فصل کند. بازیکنان تکه‌تکه به ما اضافه شدند و بارها عنوان کردم تیم برای شروع لیگ آماده نخواهد شد اما آینده از آن ماست. این بازیکنان همه‌شان به کارمان می‌آیند.
 
* درست است که از بازیکنان خارجی پرسپولیس فقط ماریچ انتخاب شما بوده؟

- فراموش نکنید که من سرمربی پرسپولیس هستم و مطمئن باشید که بازیکنان مورد نظرم را در اختیار دارم.
 
* حالا این خارجی‌ها توانسته‌اند نظرتان را جلب کنند؟

- اومانیا از سال پیش در تیم حضور داشت و به همین دلیل از او شناخت کافی دارم. ماریچ هم به کمی زمان احتیاج دارد تا با بنگر هماهنگ شود اما در مورد جری باید بگویم او تازه سه چهار روز است به تیم اضافه شده. اول باید سعی کنیم هر چه زودتر او را به شرایط ایده‌آل برسانیم تا بعد ببینیم در بازی‌ها چطور جواب می‌دهد.
 
* گویا غیر از این سه بازیکن، دنبال یک خارجی دیگر هم هستید.

- همینطور است. متاسفانه کمبود هافبک بازیساز یک مشکل جهانی است که ما هم به آن دچار هستیم. به همین دلیل دنبال یک هافبک هستیم که باید آسیایی و زیر 23 سال باشد.
 
* بازیکن خاصی را هم زیر نظر دارید؟

- اگر من را بشناسید، می‌دانید که روی اسم‌ها نظر نمی‌دهم. در این مدت بازیکنان زیادی توسط ایجنت‌های زیادتری به من معرفی شدند اما هنوز تصمیمی نگرفته ام. از اهواز که برگردیم، با خیال راحت در مورد این گزینه‌ها فکر می‌کنم و امیدوارم که خیلی زود به یک جمع‌بندی کلی برسم.
 
* یکی از ویژگی‌های تیم شما، سرعتی بودن آن است؛ می‌توانیم ادعا کنیم که سیدجلال و گابریل را به خاطر کند بودن‌شان نخواستید؟

- بله. دقیقا همینطور است که می‌گویید. من پیش از آغاز فصل در تفکراتم دنبال تیمی می‌گشتم که فوتبال را سرعتی، روان و رو به جلو بازی کند. به همین دلیل بازیکنانی را که نام بردید، نخواستم. من حتی یکسری بازیکنانی را که مد نظرم بود، کنار گذاشتم تا به هدفم نزدیک‌تر شوم وگرنه هیچ مشکلی با این بازیکنان نداشتم.
 
* پس از گذشت 4 ماه که در ایران حضور دوباره داشته‌اید فضای فوتبالی و اجتماعی کشورمان را چطور می‌بینید؛ چون شما شهروند افتخاری ایران هستید و فضای فعلی با سال 2004 چه تفاوتی پیدا کرده است؟

- من همیشه دوست دارم فوتبالی نظر بدهم و از بقیه مسایل اطلاعی ندارم. اما از نظر فوتبالی می‌توانم بگویم فوتبال ایران به لحاظ سطح حرفه‌ای‌گری بهتر شده است. تجربه چند وقت اخیر من در پرسپولیس می‌گوید بازیکنان بسیار باانگیزه هستند و بازیکنان مستعد زیادی داریم که بسیار حرفه‌ای رفتار می‌کنند. اینها یکسری نکات مثبت است که من متوجه آن شده‌ام. اما درباره تفاوت‌ها باید بگویم فوتبال ایران فاقد ابرستاره است. برای مثال باید بگویم فوتبال ایران مهدوی‌کیا، دایی، خداداد و عابدزاده ندارد. اینها ستاره‌های بزرگی بودند که دیگر مثل آنها ندارید. البته بعد از این بازیکنان که نام بردم ستاره‌های جوانی خودشان را عرضه کردند که به سمت ابرستاره بودن حرکت کردند مانند کریمی، نکونام و هاشمیان. آنها می‌خواستند ابرستاره شوند اما الان همه بازیکنان دارای یک میانگین استعدادی هستند اما نتوانسته‌اند خودشان را در حد ابرستاره‌هایی که نام بردم نشان دهند. بازیکنان بزرگ خوبی در فوتبال‌تان هستند که به جام‌جهانی هم صعود کردند اما فوتبال شما اکنون نیاز به تولید ستاره دارد.
 
* یک سوال سیاسی هم دارم؛ توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 را به عنوان یک خارجی چطور می‌بینید؟

- همان طور که گفتم به طور کلی اهل سیاست نیستم اما آنچه روشن است تحریم‌ها راه متعارف و خوبی نیست. برای رسیدن به مقصد هر جایی که تحریم را اعمال کنید، مطمئن باشید مردم آن کشور مخالفت خواهند کرد. خودم شخصا فردی آرامش طلب هستم و دوست دارم مردم ایران در صبر، بردباری و عشق و محبت به سر ببرند. فکر می‌کنم مسئولان نظام ایران و مردم هم با من هم‌نظر باشند. خیلی خوشحالم که جامعه جهانی هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنند و تحریم‌ها را بردارند. طوری که مردم ایران و همه دنیا خواستار چنین آزادی هستند.






تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن