تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816318394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معجزه ای در آستین دیپلماسی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: معجزه ای در آستین دیپلماسی ایران


آنچه که ولید معلم از آن به عنوان معجزه سیاسی نام برد، واقعیتی است که ملت های منطقه آرزویش را دارند و دولت ها نیز، از سر ناچاری در انتظارش هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید امیر موسوی، کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد سفر ولید معلم، وزیر خارجه سوریه به ایران به علت شرایط جدید سیاسی در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بی دلیل نیست که او از وقوع معجزه سیاسی سخن می گوید.

موسوی تصریح کرد: اکنون نگاه کشورها به ایران تغییر کرده و جایگاه کشورمان با قبل متفاوت است. هرچند که مواضع سیاسی ما تغییری نکرده اما کشورهای غربی و متحدان آنها در منطقه نیز به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور ایران، مشکلاتی که در منطقه ایجاد کرده اند، حل نمی شود.

وی که در برنامه "تیتر امشب" چهارشنبه شب حضر یافته بود، اضافه کرد: کشورهای غربی و عربی در سال های گذشته با صرف میلیون ها دلار هزینه و راه اندازی گروه های تکفیری  و اعزام آنها به سوریه، تلاش زیادی کردند که دولت سوریه را سرنگون کنند، اما اکنون دریافته اند که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و به دنبال راه حل سیاسی هستند.



حمیدرضا دهقانی، رئیس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه نیز، با اشاره به شکست غربی ها در سرنگونی دولت سوریه از طریق جنگ، اظهار کرد: این کشورها اکنون به روش های سیاسی روی آورده اند که بی تردید اگر همچنان به دنبال سرنگونی دولت سوریه باشد، این نقشه نیز به شکست خواهد انجامید.

وی افزود: اکنون بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیده اند که شرایط فعلی سوریه قابل تداوم نیست و باید به آن پایان داده شود. البته ما از همان ابتدا چنین عقیده ای داشتیم اما کشورهایی که پیش از این به دنبال سرنگونی دولت سوریه بودند با ناکامی در راه نظامی، ناچار به تغییر رویکرد شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که این تغییر رویکرد، واقعی و صادقانه باشد و اضافه کرد: اگر آنها از روی استیصال و ناچاری رویکردشان را تغییر داده باشند، باز هم به نتیجه نمی رسند.



موسوی نیز در این باره گفت: من بعید می دانم که آنها دیدگاه های خود را صادقانه تغییر داده باشند. آنها هنوز هم تقلا می زنند و فکر می کنم از روی ناچاری و درماندگی رویکردشان را تغییر داده اند. شما ببینید هنوز هم به بهانه حمایت از میانه روها در سوریه، از تکفیری ها پشتیبانی می کنند و مسیر رفت و آمد تروریست ها را در ترکیه باز نگه داشته اند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه برنامه تیتر امشب، به تشریح دلایل حمایت ایران از سوریه پرداخت و گفت: یکی از عوامل موثر در موضع گیری ایران، حمایت از ملت سوریه است. مردم سوریه هیچ نقشی در این بحران ندارند و قربانی جنگ افروزی سیاستمداران خائن و حامیان تکفیری ها شده اند و اکنون میلیون ها نفرشان در کشورهای مختلف در آوارگی به سر می برند.

موسوی افزود: علت دوم، قانونی بودن حکومت سوریه است. در شرایطی که در کشورهای عربی منطقه هیچ انتخاباتی برگزار نمی شود، دولت سوریه با انتخاب مردم و به صورت دموکراتیک روی کار آمده است. ضمن اینکه سوریه از دیرباز همراه و دوست ما بوده و در لبنان نیز کمک زیادی کرده است.

وی اضافه کرد: سوریه یکی از ارکان مهم محور مقاومت است و فلسطین نیز طبق فرمایش امام اولویت ماست.

همچنین، حضور تروریست ها در سوریه، دلیل دیگری است که ایران را به اتخاذ این مواضع رهنمون کرد. این گروه های تکفیری که اسلام را تحریف می کنند برای همه جهان اسلام تهدید محسوب می شوند.

یکی دیگر از علت ها، دخالت کشورهای دیگری بود که به دنبال تقویت تکفیری ها بودند. اکنون داعش در سوریه و عراق مناطق نفتی را در اختیار گرفته و این موضوع نقطه قوت تکفیری ها محسوب می شود و چنین گروه هایی نباید در نزدیکی ما تقویت شوند.



* طرح ایران برای گفتگوها

حمیدرضا دهقانی در ادامه این برنامه به طرح ایران برای حل بحران سوریه اشاره کرده و گفت: مبانی این طرح به طرف های درگیر ارائه شده و اخیرا نیز با نمایندگان دولت سوریه گفتگوهایی صورت گرفته اما درباره جزئیات آن هنوز هیچ یک از طرفین اطلاعی ندارند.

وی در پاسخ به این موضوع که گفته می شود ضرورت برقراری آتش بس فوری، تشکیل دولت وحدت ملی، اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات با نظارت از محورهای این طرح است، گفت: طبیعا محورهای طرح چنین موضوعاتی را می تواند شامل شود اما جزئیات آن مطرح نمی شود تا امکان سواستفاده و تحریف آن برای مخالفان صلح فراهم نشود.

دهقانی تصریح کرد: برخی کشورها هنوز به دنبال دامن زدن به جنگ هستند و تلاش می کنند چنین طرحی را که به دنبال متوقف کردن درگیری و تروریسم و بازگشت مردم به زندگی است، با شکست مواجه کنند. بنابراین چیزهایی بر اساس حدس و گمان در رسانه ها مطرح شده اما طرح ما این نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه یک نگرانی جعلی و کاذبی پس از توافق هسته ای ایران ایجاد شده که برخی ها را به تشدید دشمنی ها و برخی دیگر را به تغییر مواضع سوق داده است. ما همواره اعلام کرده ایم که هرگز درمورد موضوعات منطقه ای مذاکره نکرده ایم و تنها درباره برنامه هسته ای گفتگو شده است. اما این توافق پیامدهای مثبتی برای منطقه داشته که یکی از آنها، رفت و آمد پرتعداد مقامات و نمایندگان کشورها به ایران است.

مردم ما محرم ما هستند، اما وقتی صحبتی برای مردم مطرح می شود، دیگران هم می شنوند و اگر به فرض من تائید کنم که با عربستان یا درباره عربستان نیز صحبتی شده، کسانی که دنبال دامن زدن به جنگ هستند، برای تحریک عربستانی ها و خرابکاری فعال می شوند.



در ادامه برنامه، موسوی  درباره سفر ولید معلم به عمان گفت: سفر ولید معلم به مسقط مهم است، چون به احتمال زیاد با سعودی ها و امریکایی ها گفتگو می شود. حتی امریکایی ها از ارتش سوریه خواسته اند که به این 60 نفری که در اردن توسط امریکایی ها آموزش دیده اند تعرضی نشود.

وی تاکید کرد: به احتمال زیاد یک تحول بزرگی صورت خواهد گرفت و ممکن است آقای ظریف هم به نشست عمان ملحق شود.

موسوی ادامه داد: عربستان در این 4 سال هزینه های زیادی کرده برای سرنگونی دولت سوریه که نتیجه نداده است. البته آنها به این راحتی ها تسلیم نمی شوند اما هر شرطی که بگذارند برای سوریه ای ها نیست و با ایران مذاکره خواهند کرد. آنها می خواهند درباره یمن، عراق و لبنان صحبت کنند. اگر این موضوعات فاز بندی شود، ایران می تواند با دیپلماسی قوی و منطقی خود همه این پرونده ها را روی یک میز قرار داده و مشکلات را رفع کند تا همان معجزه ای که مردم منطقه آرزویش را دارند محقق شود.

موسوی گفت: با انقلاب مردم در یمن، سعودی ها وحشت زده شدند و گفتند که نفوذ ایران تا جنوب عربستان گسترش یافته و اسیر توهماتشان شده و به یمن حمله کردند و اگر ادامه دهند بیشتر در باتلاق فرو می روند.

وی تصریح کرد: آنها در چنین گفتگوهایی دست بالاتر را ندارند، اما عربستان چون پول و ثروت دارد و منابر و مراکز اسلامی را در اختیار دارد، می تواند کارشکنی و اذیت کند. من فکر می کنم با پیام هایی که آقای ظریف صادر کردند و تلاش های آقای عبداللهیان و سفیران ایران، تلاش های دیپلماسی ایران بخوبی در منطقه پیش برود.

دهقانی نیز با اشاره به شیطنت های رژیم صهیونیستی در طول مذاکرات، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی مثل شیطان در نقاط مختلف حضور می یابد تا مانع از صلح شود. آنها چه در مذاکرات هسته ای ایران و چه در مورد سوریه و عراق و روابط کشورهای عربی به دنبال خرابکاری و جنگ افروزی هستند. رژیم صهیونیستی از اینکه گفتگویی میان کشورهای اسلامی، منطقه و حتی در سوریه انجام شود، هراس دارد و بطور قطع برای انجام نشدن این گفتگوها تلاش خواهد کرد.


چهار شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن