تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802516531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور جدیدی از تلاش های مدیران استانی در حل مشکلات واحدهای تولیدی گیلان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دور جدیدی از تلاش های مدیران استانی در حل مشکلات واحدهای تولیدی گیلان آغاز شد استان‌ها > گیلان - با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، پیش از ظهر امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان با بیان لزوم پیاده سازی و اجراء قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در استان گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای استقرار به دنبال ارائه و تصویب لوایح و راهکارهای رفع موانع تولید بر عرصه ی اقتصاد و تولید بوده است. محمدحسین اصغریان تصریح کرد: ارائه لایحه پیشنهادی دولت به مجلس و تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی نشانگر عزم جمعی دولت و مجلس در رفع بحران های موجود در عرصه تولید است. وی خاطر نشان کرد: در این قانون برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در چارچوب قوانین منعطف تر، کاراتر و گستردگی حمایتی، اختیارات ویژه ای به دستگاه های اجرایی و بانک ها داده شده است که در آن بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل، بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال، ارائه راهکار برای حل مشکلات و اختلافات نیروی کار، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی و همچنین حمایت و کمک به توسعه و صادرات محصولات تولیدی استان از مهم ترین وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ است. وی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای اولین بار است که به صورت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درآمده است، تصریح کرد: اجرای صحیح این قانون در چارچوب قوانین و مقرارتی که تعیین شده است می تواند، متضمن رفع مشکلات عمده بخش تولید و ایجاد تحول اقتصادی در کشور گردد. وی با اشاره بر لزوم حضور و پیگیری مدیران بخش دولتی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: براساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور، جلسات این کارگروه باید بصورت هفتگی در استان ها برگزار شود که بر این اساس جلسات این کارگروه از این پس در روزهای چهارشنبه در گیلان تشکیل خواهد شد و گزارش عملکرد آن نیز بصورت هفتگی به دولت ارائه می گردد. نماینده ویژه استاندار گیلان با بیان اینکه ما باید محافظ بیت المال و مدافع دولت باشیم بر حُسن اجرای مصوبات جلسات این کارگروه در اجرای قانون رفع موانع تولید تأکید کرد و افزود: تمامی مدیران می بایست به این قانون تسلط کامل داشته باشند و برای بهره مندی مراجعه کنندگان آن ها را به بهترین نحو راهنمایی کنند. وی خاطر نشان کرد: میزان همکاری دستگاه های اجرایی در اجرای قانونمند و موفق این قانون در استان و کمک به رفع موانع تولید به عنوان معیار سنجش عملکرد آنان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، از استقرار دبیرخانه مرکزی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد و افزود: تمامی گزارشها، تقاضاها و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی به دبیرخانه مرکزی ارائه می شود و با تشکیل پرونده و تصویب راهکار اجرایی در حل مشکل و تعیین ضوابط مشخص براساس قوانین و در نهایت پیگیری این سازمان به عنوان دبیرخانه مرکزیِ اجرای قانون رفع موانع تولید در استان و هماهنگی با دستگاه های مرتبط خدمت رسان، نتایج نهایی به اطلاع استاندار گیلان خواهد رسید. علی منتظری از مدیران دستگاه های عضو این کارگروه خواست تا با تشکیل دبیرخانه در ادارات تابعه خود در تسهیل روند اجرایی شدن مصوبات بیش از پیش کوشا باشند. وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در استان یادآور شد: از سال گذشته با طرحی ابتکاری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و حمایت ویژه استاندار گیلان، کارگروه حمایت از تولید در استان تشکیل شد که در آن با حضور مدیران بخش دولتی به صورت دوره ای و سفر به شهرستان های مختلف مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت موردی و جزء به جزء مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. وی از صدور 600 مصوبه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در سفرهای این کارگروه استانی خبر داد و افزود: از این میزان 28 درصد مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع شد و 25درصد از این مصوبات در دست اقدام توسط بانک های استان است. وی خاطر نشان کرد: نیل به این موفقیت تنها با عزم جمعی مدیران استانی حاصل شد که هم اکنون با توجه به مصوب شدن قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی پشتوانه محکم و قانونی در حمایت از تولید و خروج از رکود در کشور فراهم شده است. وی ایجاد و تقویت نشان(برند)های تجاری داخلی محصولات صنعتی و خوشه‌های صادراتی ، کمک به تأمین نقدینگی برای حمایت از واحدهای تولیدی کالا و خدمات و تسهیل در وصول مطالبات سررسید گذشته بانکها و یا مؤسسات مالی و یا اعتباری و بسیاری موارد دیگر را از جمله اقدامات حمایتی قانون در حمایت از تولید در کشور عنوان کرد. در ادامه این نشست مدیران بخش دولتی نظرات و پیشنهادهای خود را برای اجرای موفق این قانون در استان ارائه نمودند.  

کلید واژه ها: استان گیلان - صنعت -




چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 21:02:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن