تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816661981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه انرژى در كشور هدر می رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف:
روزانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه انرژى در كشور هدر می رود

عباس ملکی


شناسهٔ خبر: 2876219 - چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
استانها > خراسان رضوی

مشهد- معاون فرهنگى و اجتماعی دانشگاه صنعت شريف تهران گفت: متاسفانه روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه انرژى در كشور هدر مى رود. به گزارش خبرنگار مهر، عباس ملكى روز چهارشنبه در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد با بيان اينكه روزانه يك ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه انرژى در كشور هدر مى رود، اظهار كرد: براى نمونه ایران نخستین کشور دارنده گاز دنیا است اما متاسفانه در اين زمينه جزو واردكنندگان است.وی افزود: دولت مى تواند براى ساماندهى اقتصاد كشور از ظرفیت تولید ایده آل در نفت و گاز، کاهش مصرف انرژی های تجدیدناپذیر و جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده كند.معاون فرهنگى دانشگاه شريف با بيان اينكه بانك توسعه آسيا بهترين مكان براى رسيدن به توسعه است، عنوان كرد: خوشبختانه ما در دنيا در منطقه اى قرار گرفته ايم كه با  ۱۵ کشور همسایه هستيم که در هیچ کجای دنیا مانند آنها یافت نمی‌شود در نتيجه به دولت توصیه می‌کنیم از خاورمیانه بیرون آمده و منافع خود را در آسیا دنبال كند.

وی ابراز كرد: البته ناگفته نماند كه بيشترين بى ثباتى نيز در همين منطقه از جهان اتفاق مى افتد اما بیشترین پول و منابع انسانی نیز در همین نقطه از منطقه وجود داشته و چنانچه بخواهد تمدن دیگری در دنیا به وجود بياید در همین منطقه به وجود خواهد آمد.

ملكى اظهار كرد: پرسشى كه در حال حاضر پيش روى ماست وضعيت اقتصادى كشور است كه بسیاری در پاسخ می‌گویند اقتصاد ایران در بدترین وضعیت خود به سر می‌برد و بدتر از این نخواهد شد اما اينكه واقعا اقتصاد ایران تا این حد نابه سامان بوده و از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نیست، جاى تامل و بررسى بيشتر دارد.

وى با بيان اينكه براى مديريت اقتصاد بعد از تحريم ها نيازمند سرمایه گذاری اولیه در بخش انرژى هستیم، افزود: تحقق اين امر در هيچ كشورى با توجه به بالا بودن سرمایه گذاری اولیه راحت نخواهد بود بنابراین در صورت برداشته شدن تحریم ها كشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد كه در اين راستا با همه چراغ سبزهایی که غرب نشان می دهد نباید از کشورهایی مانند چین، روسیه و هند که در سال های تحریم ایران را تنها نگذاشتند دست بکشیم.معاون فرهنگی دانشگاه شریف تاكيد كرد: در همين راستا بهترین بازار ایران در آسیاست نه اروپا لذا بايد تمركز اصلى خود را بر منطقه گرایی قرار دهيم و از آنجا كه سیاست خارجی اروپا سازمان یافته است ما باید به دنبال کشورهایی باشیم که می ‌توانیم در سازمان یافتگی آنان در منطقه کمک کنیم.

وى با بيان اينكه دولت بايد توجه خود را از خاورمیانه به سمت كشورهاى آسیایی جلب كند، اظهار داشت: در همين راستا توجه به امکانات دریای مازندران و صرف نظر کردن در میزان مصرف انرژی برای رسیدن به توسعه بسيار مهم و ضرورى است.    









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن